Vonzások és taszítások

Nurse képe

Nagyon barátságos és jóravaló ember volt, valahogy mégis, aki csak tehette nagy ívben elkerülte. A lakótársai észre sem vették, a nővérek futva mentek el mellette, pedig Ő mindent megtett, hogy valahogy észrevetesse magát. Nem volt vele semmi baj. Nem volt ápolatlan, mindig előre köszönt, a hölgyeknek kezet csókolt, az uraknak kalapot emelt, de valahogy mégis egyedül volt, mióta a felesége meghalt. Képes volt órákat várni, hogy embert találjon, akinek mesélhetett. Életmeséi voltak. Egy probléma mégiscsak adódott ezekkel a mesékkel. Nem, nem az, hogy kiszínezte, megszépítette a gyermek és ifjúkorának történéseit, nem! Betűről betűre ugyanazt mondta mindig, századszor is. És itt volt baj! Pista bácsi rátukmálta életregényét mindenkire, aki a közelébe került, egy embernek többször is. Már mindenki ismerte a történetet Szent János királyról, aki megállt egyszer egy pohár vizet inni egy kis falucskában, amit azóta Nagyszetjánosnak hívnak. Nem, akkor még Pista bácsi nem élt, de élt a plébános, aki volt olyan jó az éppen cseperedő Pistikéhez, hogy megmutassa neki a NAGYKÖNYVET. Igen, csupa nagybetűvel, mert ez egy szupertitkos könyv, amit csak a kiváltságosok láthattak. A nagy falutörténeti könyv. Pistike megnézhette. Aztán jött a háború. Levente évek. Pista is levente volt akkor, őt is el akarták vinni munkaszolgálatra, de megint vele volt a Jóisten, megint akadt egy jó ember, aki megmentette, hamis papírokkal látta el, és ilyen módom megmentette az életét. Szinte látni lehet, ahogy kicsempészik a sorból, és kerülőúton szöktetik a vasútról a bevagonírozás elől. Nagyon szépen és élvezetesen tudott mesélni, az ember képeket látott az ízes szavak hallatán. Csak ne kellett volna olyan sokszor meghallgatni! Csak ne lett volna olyan átkozottuk egyedül, csak ne vágyott volna folyton mesélni! De vágyott, és emiatt feketelistára került, amolyan láthatatlan, meg nem írt feketelistára.

Érdekes dolgok ezek. Soha nem lehet tudni, hogy éppen melyik az a tulajdonságunk, ami egy másik embert kikerget a világból. Melyik az a mozdulatunk, mimikánk, hanglejtésünk, amitől a másik ember falra mászik. Pont az a mozdulat, szóhasználat tesz vonzóvá egyik ember előtt, amit egy másik ki nem állhat. Hogy van ez? Van úgy, hogy találkozunk egy emberrel és megfagy köztünk a levegő, ugyanakkor egy másik emberrel az első pillanattól kezdve úgy érzed, hogy Ő a te embered. Mágnes effektus? Vonzások és taszítások. Akkor mi van a Pista bácsikkal, akikkel alapvetően nincs semmi baj, de mégis mindig taszításban vannak?

prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30

Ahogy a világ is változik, mozog, úgy kell a "Pistabácsiknak" is alkalmazkodniuk, mert egyhelyben állva mindenki tovább lép mellőlük.

Tetszett a fogalmazásod! Mosoly))

prayer

Nurse képe
Nurse
Offline
Csatlakozott: 2009/02/12

Tudod, csak az a baj, hogy az öreg fát lehetetlen átültetni, kedves Prayer! Ebben a korban, különösen, ha már nem is teljesen épek szellemileg, csak a múltban élnek, egyszerűen képtelenek felvenni ezt a rohanó ritmust.

Örültem Neked! Nurse

Desert_Rose képe
Desert_Rose
Offline
Csatlakozott: 2008/11/11

A hasonló a hasonlót vonzza. Pista bácsinak meg kell találnia a saját társaságát. Talán ott sem fogja mindenki szeretni, mert mindenkit nem lehet szeretni. Pista bácsinak éreznie kellene, hogy meddig szórkoztató, és mikortól már teher más embereknek. Az a nővérke, aki ott dolgozik, sok más Pista bácsit is el kell lásson, mert ez a dolga. Pista bácsi nem lehet a világ közepe, mert senki sem az. Lehetséges, hogy a többi beteget is bosszantja, hogy csak Pista bácsit lehet hallani az egész épületben mindenhol. Mert vannak kevesebb szavú, halkabb bácsik és nénik is, akik csak ritkán szólalnak meg,  ezért őket nehezebb meghallani, de attól még ott vannak...  A megoldás a helyzetre az lehet, ha mondjuk Pista bácsi is meghallgatna másokat. Nem pedig az, ha holnaptól Péter bácsinak hívja magát, mert attól még ő maga nem változik meg.

Ez jutott eszembe a fenti történetről, amit nagyon szépen megírtál!!!

 

- Rose -

„Tőlem ne várjon

Zsigai Klára képe
Zsigai Klára
Offline
Csatlakozott: 2008/07/31

Nagyon valós, életszagú a történeted, gratulálok, kedves Nurse!

"Adni úgy kell tudni, hogy el is lehessen fogadni.Elfogadni pedig csak azt lehet, amit úgy adnak!" (zsigaiklara)

Nurse képe
Nurse
Offline
Csatlakozott: 2009/02/12

Értelek én Kedves Desert_Rose! Nagyon is értelek. De ismét csak azt tudom mondani, amit az előbb. Az öreg, beszűkült elmét már nem lehet megváltoztatni. Kívánom, hogy még csak hasonló se legyen a környezetedben! Ez a betegség (Demecia) maga a pokol.

Köszönöm, hogy olvastál, várlak máskor is.

Nurse

Nurse képe
Nurse
Offline
Csatlakozott: 2009/02/12

Köszönöm Klára! Ezt a történetet az élet mondta tollba.

Mosoly Nurse

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Kedves Nurse! Nagyon sajnálom Pista bácsit, de muszáj lesz egy kicsit neki is alkalmazkodni a társadalomhoz, a csoportokhoz, az elvárásokhoz. Megértem és nagyon sajnálom a helyzetét, de sajnos mindenűtt vannak olyanok, akiket taszítanak a hozzá hasonló emberek.  Sajnos azokkal kerülnie kell a konfliktust és inkább az őt szerető emberek társaságát kellene keresnie ahelyett, hogy problémákat generál. Tudom milyen betegnek lenni, nagyon is jól ismerem a helyzetet, DE.... A szeretet és a hozzánk hasonló emberek megtalálása több örömet okoz, mint ellenségeink bosszantása.....Én így gondolom, de ez személyes véleményem.

Szeretettel: Judit

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

szucs istvan képe
szucs istvan
Offline
Csatlakozott: 2008/08/24

Nekem leginkább a magány az , ami átjön belőle. Ahhoz nagyon értek.
Lehet , hogy valóban alkalmazkodni kell??????
Biztos, hogy a csordaszellem az egyedűli üdvözítő????

Üdv István

Molnár Péter képe
Molnár Péter
Offline
Csatlakozott: 2008/09/24

''...amit azóta Nagyszetjánosbak hívnak.''

Pista bácsinak ajánlom figyelmébe az aranyszabályt:
- Ne ítélj!
- Ne bírálj!
- Ne siránkozz!

Neked üzenem: ez valami remek. Szépen megírt, kerek, egész.
Mondom én: sokkal több van benned...

Legújabb irodalmak

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Irodalom Telekes Béla: Viszontlátás / Wiedersehen toni 2024/03/28 - 09:43 2024/03/28 - 09:43
Irodalom Rigó Tibor: Egyre kevesebb / Immer weniger toni 2024/03/27 - 08:30 2024/03/27 - 08:30
Irodalom Bertolt Brecht: Der Abgerissen Strick / Az elszakadt kötél toni 2024/03/26 - 08:07 2024/03/26 - 08:07
Irodalom Mucsi Antal-Tóni: Egy hópehely toni 2024/03/25 - 21:18 2024/03/25 - 21:18
Irodalom Torkos László: Kerülöm az embereket / Ich übersehe die Menschheit toni 2024/03/25 - 08:37 2024/03/25 - 08:37
Irodalom Szüry Dénes Tavasz volt akkor / Es war Frühling damals toni 2024/03/24 - 10:01 2024/03/24 - 10:01
Irodalom Kozma Andor: Éji dal / Nachtlied toni 2024/03/23 - 09:02 2024/03/23 - 09:02
Irodalom Gyulai Pál: Hölgyeinkhez / An unsere Damen toni 2024/03/22 - 08:33 2024/03/22 - 08:33
Irodalom Ifj. Téglás Gábor Carmen lugubre / Carmen lugubre toni 2024/03/21 - 10:16 2024/03/21 - 10:16
Irodalom Mucsi Antal: …és egy könnycsepp… / …und eine Träne… toni 2024/03/20 - 08:51 2024/03/20 - 08:51
Irodalom Jakab Ödön: A magvető / Der Seemann toni 2024/03/19 - 08:53 2024/03/19 - 08:53
Irodalom Arany János A tetétleni halmon / Auf dem Hügel von Tetétlen toni 2024/03/18 - 08:22 2024/03/18 - 08:22
Irodalom Lampérth Géza: Torinóban / In Turin toni 2024/03/17 - 10:06 2024/03/17 - 10:06
Irodalom Lampérth Géza Új sírok / Neue Gräber toni 2024/03/16 - 08:31 2024/03/16 - 08:31
Irodalom Krüzselyi Erzsike: Az a csillag / Dieser Stern toni 2024/03/15 - 10:20 2024/03/15 - 10:20

Legújabb hangzóanyagok

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Audió Tompos Lilla: Karácsony ambrusa 2019/12/23 - 21:34 2019/12/23 - 21:34
Audió Kék mezőben Góth László 2019/12/14 - 05:58 2019/12/14 - 05:58
Audió Szabó Melinda: Októberi látomás ambrusa 2019/10/12 - 19:26 2019/10/12 - 19:26
Audió Kelvin: Angyalka ambrusa 2019/01/15 - 22:18 2019/01/15 - 22:18
Audió Visszatekintő: Karácsony Pécsett 1918-ban ambrusa 2019/01/02 - 12:54 2019/01/02 - 12:54

Legújabb fórumtémák

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Fórumtéma Megszűnt pályázat Markovics Anita 2019/12/31 - 13:41 2019/12/31 - 13:41
Fórumtéma Klapek Gabriella hímezve festő, énekes, zeneszerző prayer 2 2016/11/28 - 12:48 2018/03/31 - 00:43
Fórumtéma 2017. AKÍK Művészeti Pályázat prayer 2016/12/28 - 19:03 2016/12/28 - 19:03
Fórumtéma 2016 évi rendezvények capek 17 2016/01/14 - 11:27 2016/08/07 - 16:47
Fórumtéma CINKEfészek Antológia 6. Szt. Mártonnak ajánlva prayer 14 2016/04/17 - 18:06 2016/07/17 - 12:32
Fórumtéma CINKE klub Gyöngyivel prayer 20 2015/04/17 - 21:42 2016/07/09 - 14:15
Fórumtéma Cinke színdarab Emeraude 1 2016/04/25 - 09:38 2016/04/27 - 08:51
Fórumtéma Szent Márton évforduló pályázat prayer 5 2014/09/28 - 09:49 2016/03/01 - 22:47
Fórumtéma Ötletek, és a megvalósítás. prayer 164 2010/02/05 - 20:51 2016/02/02 - 14:28
Fórumtéma Aktuális pályázatok zsuska 177 2013/02/06 - 11:01 2016/01/26 - 12:16

Legújabb rendezvények

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Rendezvény Tavaszi Varázs Fesztivál capek 2019/03/29 - 11:00 2019/04/12 - 12:06
Rendezvény Húsvéti nyusziles az Origó-Házban capek 2019/04/18 - 12:00 2019/04/12 - 12:02
Rendezvény Vidám farsang capek 2019/02/28 - 16:00 2019/03/14 - 12:11
Rendezvény CINKÉK a nagyvilágban - Lélekmorzsák capek 2019/02/22 - 17:00 2019/03/14 - 11:54
Rendezvény Versek Istenről, Hazáról, Szerelemről... capek 2019/01/24 - 16:00 2019/01/16 - 21:40