Előélet (Korhatáros. Galamblelkűek menjenek a rétre. _Vii)


Zűrös idők voltak, zűrösek jöttek. A fiú, tizenéves, a mostban élt. Nem érdekelte, hogy mi volt és mi lesz.
A Banda tagja akart lenni. Menő akart lenni.
A családja nem értette őt. Hagyományokkal jöttek, szabályokkal, amelyek megtartása, betartása nevetségessé tette a többiek előtt. Az utcák tele voltak falfirkákkal, betört ablakokkal, az ő fajtáját szidalmazó emberekkel. Később egyenruhásokkal.

A Banda beállt egy egyenruhás szervezethez. Lenézték őt az öröksége miatt, a családja miatt. A jel miatt.

A fiú nem adta fel. Bebizonyítja, hogy méltó tagja lesz a csapatnak! Embereket adott fel a Bandának. Egy idő után a Banda felettesei felfigyeltek buzgóságára, egy próbát ajánlottak egyenruháért cserébe. A családját adta.

Soha nem látta őket, ahogy a többiek felől sem hallott többé semmi hírt.

Nem számított. A Banda befogadta őt! Fegyvert is kapott, népszerű lett. Rengeteg embert "szállított le" nekik. Aztán eljött a nagy nap: magukkal vitték egy begyűjtésre.
Egy messzi kisvárosba mentek. Az utcákon fegyveresek terelték az embereket, akiknek a ruháján ott volt a jel. Az ő feladatuk a lakások átkutatása volt. A fiú lelkére valami síri sötétség telepedett, kifejezéstelen arccal szórta a holmikat és vitte a kocsikra.
Ablakokon kinézve, utcán vonszolva a holmit látott puskatusokat arcokba csattanni, lövések dörrenése hasított a fülébe. Az Iszonyat vette körül.

Dícséretet kapott. Újabb és újabb begyűjtésekre ment. Már tudta, hogy azok az emberek gyűjtőtáborokba kerültek.
Egy alkalommal az elvitt, jelölt emberek haját, ékszereit, aranyfogait gyűjtötték. Társaival együtt rendet kellett tartania.
Az egyikük vonakodott odaadni a jegygyűrűjét... az ő feladata volt, hogy szerezze meg.
Most megmutathatja!
Ahogy annyiszor látta a Bandától, másoktól: hidegvérrel, rezzenéstelen arccal lőtte szét előbb a nő kezét, aztán a fejét. Vére ráfreccsent. Eltette a pisztolyt, lehajolt, a cafatokból kihalászta a gyűrűt, felhajtotta a nő szoknyáját, a kombinéjával letörölte a vért, majd a szerzeményt a Banda egyik, nagy rangot elért tagjának nyújtotta át.

Amaz elvigyorodott:
-Ügyes kis zsidó vagy te, pajtikám. -mondta, vállonveregette őt és a dobozba hajította a gyűrűt. A többiek elvonszolták a testet.

"Ügyes kis zsidó vagy te, pajtikám."
Mintha pofonütötték volna. Sokáig égett ez a mondat a lelkében. Egészen az első korsó sörig. Eltemette magában ezt a pillanatot, mintha sose lett volna. De visszajött az emlék, amikor egy szállítmányt kísért az egyik táborba. Eszébe jutottak azok az emberek, akikkel nem volt jóban. Azok, akikkel jóban volt. A családja. Mind ilyen módon, mind ilyen helyre kerültek. Meglátta a füstoszlopot - eszébe jutott a Történetbeli felhőoszlop és tűzoszlop - , megkérdezte a Bandatársát, mi készül abban az üzemben.
A haverja gúnyos vigyorral mondta: -Hamu.

Hamu.
Hát igaz lenne? Azok az emberek most már mind hamu? A gáz, az sem csak gyerekek riogatása volt?
A táborok nem munkatáborok - hanem haláltáborok?
Ő tette ezt. Etette ezeknek a táboroknak a kapuit, a szögfogú telhetetlen torkokat...a sajátjaival!

A SAJÁTJAIVAL!

Megérkeztek. Leszálltak a kocsiról. Minden ízében reszketett már a fiú, alig állt a lábán. Csend volt. Mind őt figyelték. Csak állt ott. Előtte vonult el a rakomány, néhányan ránéztek. Könnyes, dühös és a sorsukat nem értő, a sorsukba belenyugvó tekintetek fúródtak az övébe.

Hányni kezdett. Sírt. Az őrület határán táncolt.
Akkor odalépett mellé a Banda, körbevették, karonfogták, szinte vitték a táborvezető elé.
Nem jutottak el a tudatáig a beszélgetés szavai.

-Hát ennek mi baja?
-Herr Lagerführer! Bajtársunk nagy szolgálatot tett a Hazának, de a terhek alatt most megrendült ereje.Talán az előélete miatt van...  zsidó... - ezt már suttogva mondta.
-Szanatóriumba kellene vinni.- vetette oda nyeglén egy másik, majd kérésre elmesélte a fiú hőstetteit.
-Szanatóriumba?- vonta fel a szemöldökét a Lagerführer.
Nevetés.
-Igen uram, olyan csillagosba. - csippentett a szemével a Bandavezér.
-Értem. Hát egészen véletlenül a miénkben van a legtöbb   -felröhhentett - csillag...
Röhögés.
-Hát vigyék a hőst a lakosztályába! -intett, és már vonszolták is, tépték a ruháját, ütötték, rúgták, nyírták.

A következő két hétben csak vegetált. Néha hosszú percekig nevetett vagy sírt.
Az őrök kiköptek, ha feléjük haladt el, vagy eljátszadoztak vele. Fogolytársai nem ismerték az előéletét. Befogadták, mint sorstársukat. Mint közülük valót.
Amikor fertőtlenítő fürdőbe mentek, mindig csendben, főlehajtva ment. Néha lopva nézte a társait.
Látott gyerekeket is, ők külön részen voltak, ahogy a nők is. Néha egy-egy csoport nem tért vissza a fertőtlenítésből.
Egy nap, miután hosszú idő után újra meg merte szólítani Istenét, ismét elindult a menet.
Ezúttal nem jött vissza. A hörgések közül a figyelő fül és a szem, ha lett volna ilyen, kihallotta volna, leolvasta volna, a fiú ajkáról szakadó utolsó szavakat:

Bocsássatok meg! Atyám, méltatlan vagyok! Mentsd meg őket...

 

Belőle is az lett, ami oly sok emberből akkor: hamu.

A barakkokban emberi árnyékok mozdultak az új napban. Új gödör sarjadt a golyók kegyeltjeinek... új arcok népesítették be az üres barakkokat. A kémény füstje elsötétítette a napot, kormot szitált csillagosra, egyenruhásra egyaránt.

A fiú még egyszer visszahajolt az arcokra. Az arcokra, melyek elárulták és az arcokra, melyeket elárult.
Esni kezdett...

 http://www.youtube.com/watch?v=Ktv2C9vnRKU&feature=related

 
 Az öreg hölgy lehajolt a sírástól reszkető, betegségétől fuldokló lányhoz.

 "Meg akartál ismerni egy másik életet...ez egy volt a sok közül. Köze volt hozzád. Többet nem mondok.
Talán te voltál, talán téged árult el, talán te árultad el. Itt és most mindez nem számít.

Csak az, amit ebből tanultál. Használd fel a feladatod végrehajtásához a tudást."

Nagy nehezen elcsitult a roham, felszáradtak a könnyek. Úgy fél óra múlva a lány nagyon csendesen, még mindig magzatpózban ringatva magát, megszólalt:

"Soha Többet."

Ennyiben maradtak.

 http://www.youtube.com/watch?v=PrV89rRMju0&feature=related

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Gratulálok Hilde, nagyon mély érzelmi töltettel rendelkező, iszonyatosan jó írás....  Szörnyűségek, melyeket a kényszer végeztetett el megfelelni vágyó fiatalok ezreivel és miért??? A lelkiismeretünk egyszer úgyis megszólal és nem tudjuk megerőszakolni önmagunkat, bármennyire is szeretnénk....

A Holokaust az emberiség szégyene volt és soha, de soha nem feledhetjük azokat az időket.... Nem feledhetjük, mert nem történhet meg többé....

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Olvaslak...

Szeretettel: Andi

 

szucs istvan képe
szucs istvan
Offline
Csatlakozott: 2008/08/24

És valakik azt állítják : emberek vagyunk

Üdv István

MmeDegard
Offline
Csatlakozott: 2008/09/19

Attól tartok, igazuk van. A kis betűssel.

"Ahhoz, hogy a lehetséges valóra váljon, meg kell kísérelnünk a lehetetlent!" (ismeretlen)

Minden jót Neked és Általad!

Legújabb irodalmak

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Irodalom Dobó László Szüleim levele / Ein Brief meiner Eltern toni 2024/04/19 - 08:02 2024/04/19 - 08:02
Irodalom Teleki Sándor Telegráf-drótok / Telegraphendrähte toni 2024/04/18 - 08:40 2024/04/18 - 08:40
Irodalom Torkos László Örökre együtt / Für immer zusammen toni 2024/04/17 - 08:15 2024/04/17 - 08:15
Irodalom Torkos László Az érdem / Der Verdienst toni 2024/04/16 - 08:45 2024/04/16 - 08:45
Irodalom Madách Aladár Megkézdezném a liliomot / Ich würde die Lilie fragen toni 2024/04/15 - 08:51 2024/04/15 - 08:51
Irodalom Hajós Izsó: Révben / Im Hafen toni 2024/04/14 - 08:12 2024/04/14 - 08:12
Irodalom Havas István Két templom / Zwei Kirchen toni 2024/04/13 - 08:02 2024/04/13 - 08:02
Irodalom Fejes István: Titanic / Titanic toni 2024/04/12 - 08:13 2024/04/12 - 08:13
Irodalom Mikes Lajos Éjjel / In der Nacht. toni 2024/04/11 - 08:22 2024/04/11 - 08:22
Irodalom Gyöngyösy László Tisza partján / Am Theiss Ufer toni 2024/04/10 - 09:06 2024/04/10 - 09:06
Irodalom Rigó Tibor Színesedik már / Es wird bereits bunt toni 2024/04/09 - 08:39 2024/04/09 - 08:39
Irodalom Szentessy Gyula: Nem az idők / Nicht die Zeit toni 2024/04/08 - 09:57 2024/04/08 - 09:57
Irodalom Csizmadia Sándor: Beteg vagy / Du bist Krank toni 2024/04/07 - 10:06 2024/04/07 - 10:06
Irodalom K. Lippich Elek A mosolyok / Das Lächeln toni 2024/04/06 - 08:37 2024/04/06 - 08:37
Irodalom Rigó Tibor Eszemben jutottál / Du bist mir in Sinn gekommen toni 2024/04/05 - 09:09 2024/04/05 - 09:09

Legújabb hangzóanyagok

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Audió Tompos Lilla: Karácsony ambrusa 2019/12/23 - 21:34 2019/12/23 - 21:34
Audió Kék mezőben Góth László 2019/12/14 - 05:58 2019/12/14 - 05:58
Audió Szabó Melinda: Októberi látomás ambrusa 2019/10/12 - 19:26 2019/10/12 - 19:26
Audió Kelvin: Angyalka ambrusa 2019/01/15 - 22:18 2019/01/15 - 22:18
Audió Visszatekintő: Karácsony Pécsett 1918-ban ambrusa 2019/01/02 - 12:54 2019/01/02 - 12:54

Legújabb fórumtémák

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Fórumtéma Megszűnt pályázat Markovics Anita 2019/12/31 - 13:41 2019/12/31 - 13:41
Fórumtéma Klapek Gabriella hímezve festő, énekes, zeneszerző prayer 2 2016/11/28 - 12:48 2018/03/31 - 00:43
Fórumtéma 2017. AKÍK Művészeti Pályázat prayer 2016/12/28 - 19:03 2016/12/28 - 19:03
Fórumtéma 2016 évi rendezvények capek 17 2016/01/14 - 11:27 2016/08/07 - 16:47
Fórumtéma CINKEfészek Antológia 6. Szt. Mártonnak ajánlva prayer 14 2016/04/17 - 18:06 2016/07/17 - 12:32
Fórumtéma CINKE klub Gyöngyivel prayer 20 2015/04/17 - 21:42 2016/07/09 - 14:15
Fórumtéma Cinke színdarab Emeraude 1 2016/04/25 - 09:38 2016/04/27 - 08:51
Fórumtéma Szent Márton évforduló pályázat prayer 5 2014/09/28 - 09:49 2016/03/01 - 22:47
Fórumtéma Ötletek, és a megvalósítás. prayer 164 2010/02/05 - 20:51 2016/02/02 - 14:28
Fórumtéma Aktuális pályázatok zsuska 177 2013/02/06 - 11:01 2016/01/26 - 12:16

Legújabb rendezvények

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Rendezvény Tavaszi Varázs Fesztivál capek 2019/03/29 - 11:00 2019/04/12 - 12:06
Rendezvény Húsvéti nyusziles az Origó-Házban capek 2019/04/18 - 12:00 2019/04/12 - 12:02
Rendezvény Vidám farsang capek 2019/02/28 - 16:00 2019/03/14 - 12:11
Rendezvény CINKÉK a nagyvilágban - Lélekmorzsák capek 2019/02/22 - 17:00 2019/03/14 - 11:54
Rendezvény Versek Istenről, Hazáról, Szerelemről... capek 2019/01/24 - 16:00 2019/01/16 - 21:40