A bosszú

szeplő képe

Részlet az A szerelem erejével c. regényemből
Jimmy Rosenberg a George Washington Középiskola harmadéves diákja volt. Mindenki komoly, értelmes fiúnak ismerte, aki keményen tanult, hogy felvegyék a Berkeley egyetemre. Mivel szüleivel és két testvérével igen szűkös anyagi körülmények között élt, Jimmy mindent elkövetett, hogy ösztöndíjat kapjon, s addig is délutánonként kisegített a közeli McDonald’s-ban, hogy némi zsebpénzre tegyen szert. Ott ismerkedett meg Valerie-vel, a gyönyörű, fekete hajú lánnyal. Két hónapig jártak, és Jimmy nagy naivan azt hitte, a boldogságuk örökké fog tartani.
Szilveszterkor azonban hatalmas csalódás érte. Mike, a legjobb barátja, kihasználta, hogy a szülei elutaztak Aspenbe síelni, és óriási házibulit tartott, amire természetesen Jimmyt és Valerie-t is meghívta. Voltak vagy harmincan, és mindenki vitt valami menő piát. Jimmy, aki ritkán ivott, még éjfél előtt berúgott, és összeveszett Valerie-vel. Amikor hajnaltájban felocsúdott részeg bódulatából, látta, hogy barátnője Mike-kal csókolózik. Elborította agyát az indulat, és szó nélkül nekiesett Mike-nak, amiért elcsábította a barátnőjét. A nála fél fejjel magasabb és jóval erősebb Mike végül alaposan helybenhagyta, és Jimmynek vérző orral kellett elkullognia.
Két nappal később a zaklatott lelkiállapotban lévő fiú addig ácsorgott Valerie-ék háza előtt, míg a lány nem volt hajlandó beszélni vele.
– Mit akarsz, Jimmy? – kérdezte nem túl barátságosan, és be sem hívta a házba.
– Csak bocsánatot szeretnék kérni – kezdte a fiú lángoló arccal.
– Már nem haragszom rád, de köztünk mindennek vége – jelentette ki a lány ridegen.
– Nézd, elismerem, hogy hülye voltam, de… Nem kezdhetnénk elölről? Olyan jól megvoltunk…
– Nem, Jimmy! – szakította félbe Valerie, hosszú haját hátravetve. – Azóta rájöttem, hogy nem is szerettelek igazán.
– Mike miatt? – Jimmy zavartan rugdosott egy kavicsot.
– Ő egészen más, mint te – felelte őszintén a lány. – Jókat lehet marháskodni vele. És hétvégén elvisz táncolni.
– Hát ez a baj? Miért nem szóltál, hogy szívesen mennél diszkóba? – nézett rá értetlenül a fiú.
– Mert veled nem lehet szórakozni! – fakadt ki Valerie. – Te egyszerűen túl… túl komoly vagy. Nem illünk össze, és kész. Most be kell mennem. Bocs.
Azzal becsukta az ajtót az elképedt fiú orra előtt. Jimmy napokig emésztette magát. Már rég véget ért a szünidő, de még mindig képtelen volt a tanulásra összpontosítani. Hamarosan a tanárai is észrevették, hogy történt vele valami, mert a jegyei látványosan romlani kezdtek.
Jimmy megpróbált beszélni Mike-kal is, ám a fiú egyszerűen levegőnek nézte. Mint kiderült, a barátságuk kissé egyoldalú volt, és olyan gyenge szál kötötte őket egymáshoz, amit egy lány könnyű szerrel el tudott szakítani. Jimmy nehezen viselte, hogy egyszerre kellett elveszítenie a szerelmét és a legjobb barátját, s hiába kereste a megoldást, tehetetlennek bizonyult.
Egy január végi napon éppen iskolába indult, amikor apja hazaért huszonnégy órás szolgálatából. Tom Rosenberg évek óta rendőrőrmesterként dolgozott a kerületi kapitányságon. Kimerülten akasztotta fel az előszobai fogasra az egyenruháját és a pisztolytáskáját.
– Ez az év sem lesz különb az előzőnél – panaszolta a feleségének, aki a kicsiket készült elvinni az iskolába. – Talán még több a bűnöző, mint tavaly volt.
– Bele kell törődnöd, szívem, hogy nem tudod megváltani a világot – mosolygott rá Anita, majd bekiáltott a konyhába Jimmynek: – Ne vigyünk el, kisfiam?
– Kösz, anya, de megbeszéltem a srácokkal, hogy együtt megyünk – füllentette Jimmy.
Semmi kedve nem volt hallgatni öccsei viháncolását a kocsiban.
– Csak el ne késs! – figyelmeztette az anyja, azután kisietett a nyolcéves Jack és a tízéves Oliver után.
– Ha délután megjössz, ne kelts fel! – kukkantott be Tom legidősebb fiához, és megdörgölte kialvatlanságtól vörös szemét. – Két napot át tudnék szunyálni.
– Felőlem alhatsz – vont vállat Jimmy, és bekapta az utolsó falat pirítóst.
Mire kiért az előszobába, apja már el is ment lefeküdni. A ház kihalt és csöndes volt. Jimmy felkapta a fogas alatti szekrényről a táskáját, és tekintete hirtelen megakadt apja pisztolytáskáján. Tom máskor mindig gondosan elzárta a fegyverét egy fémkazettában, most azonban a fáradtságtól megfeledkezett róla. A pisztoly markolata szinte kínálkozott Jimmy kezébe. A fiúnak hirtelen átvillant az agyán, hogyan állhatna bosszút Mike-on, amiért elvette tőle Valerie-t, és vele együtt a boldogságot. Habozás nélkül kiemelte a fegyvert a tokjából, és sebesen besüllyesztette a kabátja zsebébe.
Alig várta, hogy beérjen az iskolába. Útközben egy percre sem eresztette el a pisztolyt. Úgy szorította a hideg, kemény markolatot, hogy egészen elzsibbadtak az ujjai.
A négyemeletes épület földszintjén, ahol a diákok keskeny, lakattal zárható szekrényei sorakoztak, már nagy volt a zsibongás. Jimmy ráérősen a szekrényéhez ballagott, é feltűnés nélkül matatott benne. Kabátját felakasztotta a fogasra, de kezét továbbra is a zsebében tartotta, miközben idegesen leste, mikor bukkan fel végre Mike. Egy perccel később belépett a kapun ádáz ellensége. Evelyn Goodman tanárnővel beszélgetett, aki feltehetően a tanári szobába tartott, hogy megszabaduljon a hóna alatt szorongatott füzetcsomótól.
Jimmy azonban csak Mike-ot látta, és amikor a fiú fölényes mosollyal üdvözölte, előhúzta a kezét, és egyenesen Mike-re szegezte a fegyvert, amelyen megcsillant az ablakon besütő halvány napsugár.
Evelyn a másodperc törtrésze alatt felfogta, mire készül, és még mielőtt elhangzott a fülsiketítő dörrenés, Mike elé ugrott. Meglepő módon nem érzett fájdalmat, csak valami tompa puffanást a jobb válla táján. Mielőtt összeesett, még hallotta a rémült sikolyokat, s értetlenül meredt a halottsápadt fiúra, aki még mindig a pisztolyt szorongatta, azután elsötétült előtte a világ.

femis képe
femis
Offline
Csatlakozott: 2008/07/13

Sajnos, nagyon is valós, ez a részlet manapság a híreket hallva. Jó lesz ez a regény, biztosan. Jól fogalmazol, szinte olvastatja magát az írás, gördülékeny.

Femis

szeplő képe
szeplő
Offline
Csatlakozott: 2008/07/28

Kedves Femis! Ez a regény már évek óta kapható a boltokban, és immár a harmadik kiadásnál tart... Amikor ezt a fejezetet írtam sokat lehetett hallani a hírekben iskolai erőszakról, lövöldözésekről, ezért szőttem bele a történetbe (a regény egyébként romantikus). Köszönöm elismerő szavaidat:)

Üdv: Szeplő


blue képe
blue
Offline
Csatlakozott: 2008/07/14

wowwww.....akarom, illetve csak szeretném továbbolvasni...

szeplő képe
szeplő
Offline
Csatlakozott: 2008/07/28

Kedves Gaby! Ha valaha eljutunk Pécsre az Origóházba, viszek Neked egy dedikált példányt:) Amúgy ez a jelenet már a könyv vége felé van, tudod, kellett még egy kis bonyodalom, nehogy már olyan gömbölyű legyen minden, csak azért, mert szerelmes regény!Mosoly Az életben sem megy minden simán... Annyit azért elárulok, hogy Evelyn, a tanárnő éppen nyolc hónapos terhes, amikor a lövés éri...

Üdv: Szeplő


blue képe
blue
Offline
Csatlakozott: 2008/07/14

Na, tessék totál izgalomba tartasz, hogy akkor most mi lehet vele, illetve a babával...ez nem fear...tessék feltenni akkor legalább a végét, mert tudod minden jó, ha a vége jó.

Remélem, hogy egyszer egy Cinke talin összefutunk. Előre is köszönet a könyvért.)))))

szeplő képe
szeplő
Offline
Csatlakozott: 2008/07/28

Kedves Gaby, külön kérésedre egy apró részlet a végéből:

Anita sült pulykát készített, amit az amerikaiak hálaadás napján szoktak enni.

- Tudják, számunkra most jött el az igazi hálaadás ideje - mondta mosolyogva. - Hálát adunk az Úrnak és önöknek, hogy megmentették Jimmyt a börtöntől.

A jóízű falatozás közben kedélyesen társalogtak, főként a gyerekekről. A vacsora végén pezsgőt bontottak, majd Patrick ünnepélyes arccal felállt, hogy pohárköszöntőt mondjon.

- Emelem poharam a házigazdákra, és kívánom, hogy ezután semmi ne zavarja meg békés családi életüket.

- Éljen, éljen! - kiáltozták a gyerekek, összekoccantva gyerekpezsgővel teli poharaikat.

Evelyn egyszer csak Patrick füléhez hajolt.

- Azt hiszem, mennünk kellene.

- Korán van még - súgta vissza a férfi. - Úgy beszéltük meg, hogy tízig maradunk.

- Sajnos a kicsinek nincs órája - felelte az asszony rejtélyes mosollyal.

Patrick úgy bámult rá, mint aki kísértetet lát.

- Úgy érted...?

- Elfolyt a magzatvíz!

- Istenem! - suttogta Patrick, azután idegesen elkurjantotta magát: - Elnézést, de mi most szülünk!

(Valamiért itt nem jó a tördelés, sok a felesleges soremelés, de mindegy. A lényegét megérted.)


blue képe
blue
Offline
Csatlakozott: 2008/07/14

Köszönöm, hogy feltetted. Igazán jól esett. pussz:)))))

szeplő képe
szeplő
Offline
Csatlakozott: 2008/07/28

Külön Neked gépeltem be ide, és örülök, ha sikerült kellemesen meglepni vele:) Üdv: Szeplő


Legújabb irodalmak

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Irodalom Indali Gyula: Barnult avar / Bräunliche Laub toni 2024/05/14 - 07:42 2024/05/14 - 07:42
Irodalom Apostol Bertalan A gyimótvölgyi hársfa / Die Linde von Gyimotstal toni 2024/05/13 - 08:12 2024/05/13 - 08:12
Irodalom Vállaji Sipos Ida Őszi ibolyák / Herbstveilchen toni 2024/05/12 - 08:12 2024/05/12 - 08:12
Irodalom Torkos László: Áldott kezek / Gesegnete Hände toni 2024/05/11 - 07:51 2024/05/11 - 07:51
Irodalom Siklossy László Hangok / Stimmen toni 2024/05/10 - 09:11 2024/05/10 - 09:11
Irodalom Joachi Ringelnatz: Missglücktes Liebesabenteuer / A félresikerült szerelmi élmény toni 2024/05/09 - 09:02 2024/05/09 - 09:02
Irodalom Sas Ede Az éjszakába / In die Nacht. toni 2024/05/08 - 08:53 2024/05/08 - 08:53
Irodalom Havasi István A szegények háza / Das Armenhaus toni 2024/05/07 - 08:37 2024/05/07 - 08:37
Irodalom Tóth Árpád: Meddő órán / An karge Stunde toni 2024/05/06 - 07:54 2024/05/06 - 07:54
Irodalom Radnóti Miklós: Gyökér / Wurzel toni 2024/05/05 - 09:16 2024/05/05 - 09:16
Irodalom G. Diószeghy Mór Ahol nyilnak az akácok / Wo die Akazienbäume blühen toni 2024/05/04 - 08:18 2024/05/04 - 08:18
Irodalom Jakab Ödön: Édesanyámnak / Zu meiner Mutter toni 2024/05/03 - 07:15 2024/05/03 - 07:15
Irodalom Rigó Tibor Május ha lehetnék / Wenn ich könnte Mai sein toni 2024/05/02 - 07:46 2024/05/02 - 07:46
Irodalom József Attila: Munkások / Die Arbeiter toni 2024/05/01 - 07:51 2024/05/01 - 07:51
Irodalom Palágyi Lajos Reggel a tengeren / Morgens auf das Meer toni 2024/04/30 - 07:29 2024/04/30 - 07:29

Legújabb hangzóanyagok

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Audió Tompos Lilla: Karácsony ambrusa 2019/12/23 - 21:34 2019/12/23 - 21:34
Audió Kék mezőben Góth László 2019/12/14 - 05:58 2019/12/14 - 05:58
Audió Szabó Melinda: Októberi látomás ambrusa 2019/10/12 - 19:26 2019/10/12 - 19:26
Audió Kelvin: Angyalka ambrusa 2019/01/15 - 22:18 2019/01/15 - 22:18
Audió Visszatekintő: Karácsony Pécsett 1918-ban ambrusa 2019/01/02 - 12:54 2019/01/02 - 12:54

Legújabb fórumtémák

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Fórumtéma Megszűnt pályázat Markovics Anita 2019/12/31 - 13:41 2019/12/31 - 13:41
Fórumtéma Klapek Gabriella hímezve festő, énekes, zeneszerző prayer 2 2016/11/28 - 12:48 2018/03/31 - 00:43
Fórumtéma 2017. AKÍK Művészeti Pályázat prayer 2016/12/28 - 19:03 2016/12/28 - 19:03
Fórumtéma 2016 évi rendezvények capek 17 2016/01/14 - 11:27 2016/08/07 - 16:47
Fórumtéma CINKEfészek Antológia 6. Szt. Mártonnak ajánlva prayer 14 2016/04/17 - 18:06 2016/07/17 - 12:32
Fórumtéma CINKE klub Gyöngyivel prayer 20 2015/04/17 - 21:42 2016/07/09 - 14:15
Fórumtéma Cinke színdarab Emeraude 1 2016/04/25 - 09:38 2016/04/27 - 08:51
Fórumtéma Szent Márton évforduló pályázat prayer 5 2014/09/28 - 09:49 2016/03/01 - 22:47
Fórumtéma Ötletek, és a megvalósítás. prayer 164 2010/02/05 - 20:51 2016/02/02 - 14:28
Fórumtéma Aktuális pályázatok zsuska 177 2013/02/06 - 11:01 2016/01/26 - 12:16

Legújabb rendezvények

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Rendezvény Tavaszi Varázs Fesztivál capek 2019/03/29 - 11:00 2019/04/12 - 12:06
Rendezvény Húsvéti nyusziles az Origó-Házban capek 2019/04/18 - 12:00 2019/04/12 - 12:02
Rendezvény Vidám farsang capek 2019/02/28 - 16:00 2019/03/14 - 12:11
Rendezvény CINKÉK a nagyvilágban - Lélekmorzsák capek 2019/02/22 - 17:00 2019/03/14 - 11:54
Rendezvény Versek Istenről, Hazáról, Szerelemről... capek 2019/01/24 - 16:00 2019/01/16 - 21:40