Karácsony előtt

amoriana képe

Készül a Szeretet világra jönni,
emberi szívekbe meleget csenni,
békét hinteni a lehulló hóra,
fényeket festeni jelenvalóra.

Készül az ember méltón ünnepelni,
fenyőfák alá ajándékot venni,
valami szépet most mindenki adna,
együtt lesz családok apraja-nagyja.

Karácsony előtt elkezdünk készülni,
szent szeretetben újra egyesülni,
tágabbra tárul a lelkünk ajtaja,
kis Jézus nyitja, a Megváltó, maga.

Mit karácsonykor elkezdünk tartani,
ünnep után is kellene vallani,
és szeretetünk köztünk megmaradna,
évente háromszázhatvanöt napra.
 

2011. 12. 12.

 

András képe
András
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Remek vers, de az a baj a kívánságoddal, hogy nem ezt akarják az emberek.

Akivel szeretetben élünk azt nem lehet kizsákmányolni, kifosztani vagy elűzni

a hazájából. Márpedig az emberiség folyvást ezeket teszi...

De ettől még szép a versed!Mosoly

 

amoriana képe
amoriana
Offline
Csatlakozott: 2010/02/02

Kedves András!

Teljes mértékben igazad van. Sokféle karácsonyi verset lehet írni, az emberek is szeretetet akarnak, csak nem igen kapnak. Megkeményednek a szívek, lásd már a házasság is kimegy a divatból, attól is fél mindenki, a holnaptól is, a mától is. Azonban mindig vannak, akik szeretik egymást jóban is, rosszban is. A karácsony üzenete a szeretet, az enyém pedig a 365 nap.

Köszönöm szépen, hogy olvastad.

Szeretettel: Adrienn

Antal Adrienn

Pandora
Offline
Csatlakozott: 2011/12/10

De, András! A jóérzésű emberek pont ezt akarják! És ők boldogok is tudnak lenni! A kis "budhát" másban sem ők teszik tönkre , hanem a épp a folyton gyűlölködők. Örülj! Mosoly Amoriananak pedig gratulálok, pár kellemes percet szerzett!

amoriana képe
amoriana
Offline
Csatlakozott: 2010/02/02

Kedves Pandora!

Köszönöm, hogy olvastad. Ahogy előttem már tőlem okosabb megmondta, a szeretet bennünk van. Néha mélyen lapul, de mindig kitörni vágyik, mert minden ember életcélja a boldogság, a szeretet. Más kérdés, hogy mi az uralkodó hatalom célja és ez mennyiben járul hozzá azok boldogságához, akik felett uralkodik. Nehéz időket élünk. Nagyapám mondogatta, hogy "nem baj, csak az unokámnak jobb legyen", erre várunk azóta is, az előtt is, és csak remélni tudom én is, hogy az unokámnak talán jobb lesz.

Szeretettel: Adrienn

Antal Adrienn

Krómer Ágnes
Offline
Csatlakozott: 2011/08/02

Kedves Adrienn!

Kellemes karácsony váró verset írtál, a két záró sor kifejezetten tetszik.

Szeretettel: Ági

amoriana képe
amoriana
Offline
Csatlakozott: 2010/02/02

Kedves Ági!

Köszönöm szépen, hogy olvastad. Juhász Gyula szebben megírta a Karácsony felé c. versében, de hát ő Juhász Gyula.

Szeretettel: Adrienn

Antal Adrienn

Pandora
Offline
Csatlakozott: 2011/12/10

Juhász Gyula ugyanolyan ember volt ,mint bárki ... Ha elmegyünk egy versenyre, akkor mindenképp esélyt kell látnunk magunkban a nyerésre... Különben minek veszünk részt? Tehát ne azt mondjuk, hogy vannak az örök biztos  befutók, akik nevetve teljesítenek, hanem nevessünk mi is és teljesítsünk! Ők "velünk futnak" -színesítik a kavalkádot. De   a pálya  mostani író- költőké.

Pandora
Offline
Csatlakozott: 2011/12/10

Így van! És az lenne jó, ha mindenki magába nézne, hogy őbenne milyen bűnös gondolatok, meg gyűlölség kavarok - ott a szíve mélyén (ugye?) És csak utána . . . kezdene el társadalamat bírálni! Sokkal kevesebb rosszkedvű ember lenne, mert sokszor saját dilemmáiktól is megkímélnék a békeszeretőket! Hanem olvashatnánk több önkritikát! Én ezzel teljes mértékben kiegyeznék. S mivel te jóérzésű vagy - a világot ugyan nem biztos, hogy jónak tartod - de boldog lehetsz! És ez a legtöbb... 

blue képe
blue
Offline
Csatlakozott: 2008/07/14

Adrienn, nagyon jó verset írtál. Könnyed, végiggördűl, jó olvasni a sorokat. Igazán tetszett. Mosoly

A másik gondolat: én nem szoktam sem Karácsonyt, sem Húsvétot ünnepelni, mert úgy gondolom, hogy az évben ne csak akkor szeressük egymást, hanem a többi napon is. Sajnos vagy nem ezért engem sokan elítélnek. Nem élvezem a karácsonyi sürgés-forgást, képes vagyok ugyanazokat az ételeket bármelyik más napon is elkészíteni, szóval semmi pluszt, semmi extrát nem szoktam belevinni...bár tudom, hogy ezért is nagyon sokan szólnának.

ölelésem: gaby Mosoly

amoriana képe
amoriana
Offline
Csatlakozott: 2010/02/02

Kedves Gaby!

Köszönöm szépen, hogy olvastad. Örülök, hogy tetszett. Mindenki úgy ünnepel, ahogyan neki jó és azt amit akar.  Ez jelenti a szabadságot többek között, hogy ne a mások akaratának és elképzelésének feleljünk meg, hanem a magunkénak. Én szeretem a karácsonyt, ha néha szomorkásan töltöm is. A szeretet pedig valóban minden nap fontos.

Ölellek: Adrienn

Antal Adrienn

Pandora
Offline
Csatlakozott: 2011/12/10

Nálunk nem lesz karácsony, mert megúntuk. Most valami mást találunk ki a tradicionális, jól bevállt dolgok helyett. Azt tudom, hogy a béke s a szeretet mindenki számára fontos. Viszont a "szeretet" szó helyett is jó lenne valami mást kitalálni , mert frázis - Általában a szerető emberek másfelől kiközösítőek. A szeretet az lehet részrehajló... A templomi áhitat jó, viszont mindenki tegyen számot magával, hogy van e gyűlölet, irigység, sötétség a szívében, s húzza e őt lefelé az ingoványba, ami aztán magába süppeszti. Ha igen, akkor itt az ideje, hogy vidámabb dolgokba kezdjen bele , s ne a mindenki által kreált híreket feszegesse - hanem keresse a szépet - olvasmányaiban és élményeiben is. Sokszor aki azt panaszolja, hogy rossz a helyzet - lehet, hogy nem szegényebb, mint én ,csak mohó - több kell neki. S a felső vezetés helyében ő is megtenné, amit nekik felró, mivel nincs más választása - így működik. Csak nyomon kell követni ennek logikáját.  Amúgy ünnep bármikor lehet az évben, sőt legyen is .Jelöljünk ki napokat, mikor elcsendesedünk és magunkba nézünk:Kérdezzük meg magunktól: Tehetek e arról, hogy nem vagyok boldog és ha úgy érezzük, igen, vizsgáljuk meg azokt a pontokat, ahol jobbá tudnánk tenni az életünket. A Karácsony is erre lenne való.

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Olvasva Adrienn gördülékeny, szép, és számomra szerethető  versed és a hozászólásokat, csak egyet kívánhatok tiszta szívvel:

VÁLJON VALÓRA A KÍVÁNSÁGOD Mosoly

Áldott ünnepeket kívánok szeretetben, békességben, boldogabban !

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

amoriana képe
amoriana
Offline
Csatlakozott: 2010/02/02

Kedves Judit!

Köszönöm, hogy olvastad és köszönöm jókívánságaidat.

Áldott, békés, boldog karácsonyt kívánok Neked és szeretteidnek.

Szeretettel: Adrienn

Antal Adrienn

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Köszönöm drága Adrienn Mosoly

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

zsuska képe
zsuska
Offline
Csatlakozott: 2010/09/12

Itt jártam nálad, s gondolataidnak örültem!

Szívembe csentél egy kis meleget... Mosoly

Készülődjünk együtt, nálam már  a fagyöngy csokor is fel van lógatva az előszobában... Tudod miért?

zsuska

Nem minden szó mondható ki. Az egyik magunk miatt, a másik kíméletből... s ha mégis megteszem?

amoriana képe
amoriana
Offline
Csatlakozott: 2010/02/02

Kedves Zsuska!

Köszönöm, hogy olvastad. Mosoly Nem tudom miért van a fagyöngy csokor. Miért van?

Szeretettel: Adrienn

Antal Adrienn

zsuska képe
zsuska
Offline
Csatlakozott: 2010/09/12

 Megcsókolhatsz  "valakit" aki fagyöngy alatt áll így karácsony táján... Mosoly

Persze nem kötelező...

Az utóbbi néhány évben inkább az amerikai filmek díszleteként ismerhettük meg. És persze ki ne emlékezne a filmek legfontosabb jelenetére, amikor a főhős a fagyöngy alatt megcsókolja álmai asszonyát. De mitől is olyan különleges ez a csók? Egy angolszász hagyomány szerint aki fagyöngy alatt ad csókot kedvesének, annak szerelme örökké tart. Ezt olvashatod az interneten is. Mosoly


Egy skandináv legenda szerint Frigg adta ezt a csodálatos lehetőséget a pároknak. Loke rengeteg bosszúságot okozott az Isteneknek, ám valahogy mindig megúszta a dolgot. Amikor Friggnek, a házasság istennőjének, és Odennak, minden istenek atyjának gyermeke született, jelzést kaptak, hogy valaki megpróbál majd az ifjú Balder életére törni. Anyja mindennél jobban féltette, így minden élőlényből, és élettelen tárgyból kicsikarta az ígéretet, hogy nem bántják gyermekét.

 

Az ártalmatlannak tűnő fagyöngyről azonban megfeledkezett. Loke rájött a hibára, s maga mellé állította a növényt. Egy délután, az istenek unaloműzésként gerelyt dobáltak, s a sérthetetlen Balder volt a célpont. Amikor Hod került sorra, Loke egy fagyöngyből készített dárdát nyomott a kezébe. A dárda áthatolt Balder testén, s megölte őt. Az istenek megengedték, hogy Frigg azt tegyen a fagyönggyel, amit szeretne.

 

Miközben Frigg könnye ráhullott a növényre, valaki csókot lehelt arcára, s apró, fehér bogyókká váltak a könnyek. Ekkor Frigg azt kívánta, hogy a fagyöngy többé ne árthasson senkinek; aki alá áll, kapjon lehetőséget a szeretetre és a megbocsátásra.

 

Azóta is karácsonykor fagyöngy lóg minden ajtó felett.

Szerezz be Te is egy csokorral és akaszd fel!  Már tudod miért!

 

zsuska

Nem minden szó mondható ki. Az egyik magunk miatt, a másik kíméletből... s ha mégis megteszem?

amoriana képe
amoriana
Offline
Csatlakozott: 2010/02/02

Drága Zsuska!

Nagyon köszönöm a választ. Erről még nem hallottam. Igazán érdekes történet. Közel-távol nincs akit megcsókolhatnék "e nemes célból" és másért sem, így ennek hasznát most nem tudom venni, de emlékezni fogok rá. Mosoly

Antal Adrienn

Legújabb irodalmak

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Irodalom Telekes Béla: Viszontlátás / Wiedersehen toni 2024/03/28 - 09:43 2024/03/28 - 09:43
Irodalom Rigó Tibor: Egyre kevesebb / Immer weniger toni 2024/03/27 - 08:30 2024/03/27 - 08:30
Irodalom Bertolt Brecht: Der Abgerissen Strick / Az elszakadt kötél toni 2024/03/26 - 08:07 2024/03/26 - 08:07
Irodalom Mucsi Antal-Tóni: Egy hópehely toni 2024/03/25 - 21:18 2024/03/25 - 21:18
Irodalom Torkos László: Kerülöm az embereket / Ich übersehe die Menschheit toni 2024/03/25 - 08:37 2024/03/25 - 08:37
Irodalom Szüry Dénes Tavasz volt akkor / Es war Frühling damals toni 2024/03/24 - 10:01 2024/03/24 - 10:01
Irodalom Kozma Andor: Éji dal / Nachtlied toni 2024/03/23 - 09:02 2024/03/23 - 09:02
Irodalom Gyulai Pál: Hölgyeinkhez / An unsere Damen toni 2024/03/22 - 08:33 2024/03/22 - 08:33
Irodalom Ifj. Téglás Gábor Carmen lugubre / Carmen lugubre toni 2024/03/21 - 10:16 2024/03/21 - 10:16
Irodalom Mucsi Antal: …és egy könnycsepp… / …und eine Träne… toni 2024/03/20 - 08:51 2024/03/20 - 08:51
Irodalom Jakab Ödön: A magvető / Der Seemann toni 2024/03/19 - 08:53 2024/03/19 - 08:53
Irodalom Arany János A tetétleni halmon / Auf dem Hügel von Tetétlen toni 2024/03/18 - 08:22 2024/03/18 - 08:22
Irodalom Lampérth Géza: Torinóban / In Turin toni 2024/03/17 - 10:06 2024/03/17 - 10:06
Irodalom Lampérth Géza Új sírok / Neue Gräber toni 2024/03/16 - 08:31 2024/03/16 - 08:31
Irodalom Krüzselyi Erzsike: Az a csillag / Dieser Stern toni 2024/03/15 - 10:20 2024/03/15 - 10:20

Legújabb hangzóanyagok

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Audió Tompos Lilla: Karácsony ambrusa 2019/12/23 - 21:34 2019/12/23 - 21:34
Audió Kék mezőben Góth László 2019/12/14 - 05:58 2019/12/14 - 05:58
Audió Szabó Melinda: Októberi látomás ambrusa 2019/10/12 - 19:26 2019/10/12 - 19:26
Audió Kelvin: Angyalka ambrusa 2019/01/15 - 22:18 2019/01/15 - 22:18
Audió Visszatekintő: Karácsony Pécsett 1918-ban ambrusa 2019/01/02 - 12:54 2019/01/02 - 12:54

Legújabb fórumtémák

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Fórumtéma Megszűnt pályázat Markovics Anita 2019/12/31 - 13:41 2019/12/31 - 13:41
Fórumtéma Klapek Gabriella hímezve festő, énekes, zeneszerző prayer 2 2016/11/28 - 12:48 2018/03/31 - 00:43
Fórumtéma 2017. AKÍK Művészeti Pályázat prayer 2016/12/28 - 19:03 2016/12/28 - 19:03
Fórumtéma 2016 évi rendezvények capek 17 2016/01/14 - 11:27 2016/08/07 - 16:47
Fórumtéma CINKEfészek Antológia 6. Szt. Mártonnak ajánlva prayer 14 2016/04/17 - 18:06 2016/07/17 - 12:32
Fórumtéma CINKE klub Gyöngyivel prayer 20 2015/04/17 - 21:42 2016/07/09 - 14:15
Fórumtéma Cinke színdarab Emeraude 1 2016/04/25 - 09:38 2016/04/27 - 08:51
Fórumtéma Szent Márton évforduló pályázat prayer 5 2014/09/28 - 09:49 2016/03/01 - 22:47
Fórumtéma Ötletek, és a megvalósítás. prayer 164 2010/02/05 - 20:51 2016/02/02 - 14:28
Fórumtéma Aktuális pályázatok zsuska 177 2013/02/06 - 11:01 2016/01/26 - 12:16

Legújabb rendezvények

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Rendezvény Tavaszi Varázs Fesztivál capek 2019/03/29 - 11:00 2019/04/12 - 12:06
Rendezvény Húsvéti nyusziles az Origó-Házban capek 2019/04/18 - 12:00 2019/04/12 - 12:02
Rendezvény Vidám farsang capek 2019/02/28 - 16:00 2019/03/14 - 12:11
Rendezvény CINKÉK a nagyvilágban - Lélekmorzsák capek 2019/02/22 - 17:00 2019/03/14 - 11:54
Rendezvény Versek Istenről, Hazáról, Szerelemről... capek 2019/01/24 - 16:00 2019/01/16 - 21:40