Vers és prózaverseny 2012. 11.05 - 2012.11.11

80 válasz [Utolsó bejegyzés]
zsuska képe
zsuska
Offline
Csatlakozott: 2010/09/12

Sziasztok!

Zsuska vagyok.

Először is gratulálok Gemininek a kettős sikeréhez! Mosoly

A héten tőlem kapjátok a feladványt Imre kényszerű, de igazolt távolléte miatt. Előre láthatólag szerdától már közöttünk lesz.

Nem leszek szigorú!

A vers feladványom a SZÍNEK-hez fog kötődni.

Gondolkodtam, hogy melyik legyen az a hét szín amit szerepeltetni kellene a verseitekben, de rájöttem minden szín egy csoda az égiek palettáján...

Így csak azt a kikötést teszem, hogy hét színt nevezzetek nevén verseitekben... Mindegy melyik színt és annak melyik árnyalatát látjátok magatokhoz közelinek...

pl.: olajzöld, nap sárga, enciánkék, skarlátvörös, juharfaszín, kagylóezüst vagy barnássárga, de lehet egyszerűen csak fekete, fehér.... hideg, meleg, vagy kevert színek és minden mit csak szem láthatott valaha.

A versforma is kötetlen.

Bízom benne ezen a héten színorgiában lesz részünk!!!

Egy-egy vers max 24 soros lehet és személyenként továbbra is kettő küldhető be.

.   -  .  -   .


Prózánál a téma most az ÁLOM.

A kitétel csak annyi, hogy legyen benne népmesei elem, de ezt nem szorítom szoros keretek közé... Szárnyalhasson a képzelet! pl. sárkány, törpe, a legkisebb kirányfi, tündérek és manók hada...
 
Lehet bármilyen prózai műfaj, de lehetőleg az egy A/4-es méretet ne haladja meg.

Határidő a szokásos: szerda este 21 óra.

Minden alkotást prayer privát levelezésébe küldjetek! Köszönöm a figyelmet!

Jó munkát, jó játékot, remek alkotásokat kívánok mindannyiunk örömére! Mosoly

zsuska

Nem minden szó mondható ki. Az egyik magunk miatt, a másik kíméletből... s ha mégis megteszem?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30

Heti nyertes:

Próza 3.

Tinian - VEREMBEN

Rettenetes álmom volt!
Bele estem! Bele, egy feneketlen, sötét, hideg, zord… szívbe.
Ő, mintha mi se történt volna, csak dobogott tovább, pumpálta az élet piros aranyát. Próbáltam kikászálódni, – mert beszorultam az esést követően – veszteglő, kitekert állapotomból, de sehogy se ment. Karom és lábam már zsibbadni kezdett, mikor váratlanul remek ötletem támadt! Öklömmel el kezdtem püfölni a szív kemény oldalát. Vertem, ahogy csak bírtam. Semmi ellenreakció. Ekkor lábaimmal próbáltam rugdalni, hiszen lábbal nagyobbat tud az ember odahatni, és fájdalmasabbat. Ám a lábaim annyira beszorultak, hogy csak lábfejeimet tudtam mozgatni a zokni nélküli cipőimben. Már éppen a kétségbeesés széléhez értem, amikor… valami visszarántott onnét! Egy másik gondolat volt az, egy merészebb, egy bátrabb és ravaszabb!
- Kiabálj pajtás, torkod szakadtából, ahogy csak a csövön kifér! A hang erőssége megremegteti a falakat, ahonnét az tovább adódik… fel, a csúcsig! Ott aztán meghallják, és kimentenek, ne félj! Emlékezz Jerikó falaira! A hang, a hang ereje…!
Remek ötlet, hát persze a hang! Ha sikerülne felgyorsítani a hangom úgy 2 machnyira – húúú, az volna az igazi, hiszen akkor már tolóerő is képződne, ami..! Végig se mertem gondolni. Vettem egy jó nagy levegőt és… elkukorékoltam magam. Igen, ahogy a gyémánt félkrajcáros kiskakas tette abban a mesében. De a szív rám se hederített!
Mégegy próba! Levegő be – menten elájulok, hiszen olyan kicsire vagyok összepréselve, mintha egy anakonda tekeredett volna körém, és minden levegővételkor kipréselné belőlem a maradék szuszt is! – és ordítás:
- Halihóóó! – mit tegyek, ez a tengerészüvöltés jött ki a számon, mert ez jutott eszembe.
A válasz pedig, újfent semmi, csak a torkom rezgett a végén, mint a cséplőgép járomszalagja.
Már semmim nem mozgott önállóan. A végtagjaimat valami olyan erő késztette lendületre, ami számomra ismeretlen volt. Egyedül a fejemet tudtam akaratlagosan elfordítani, vagy le-föl mozgatni. Csapdába estem, örök fogságra ítélve, ahonnét nincs menekvés. Mindössze egy kivezető utat láttam hosszas töprengés után is: ha kollaborálok a fogvatartómmal! Mindenben a kedvébe járok, s ha kell, a végletekig elmegyek, nincs mese!
Talán órák teltek el, mire a szorítás enyhült, és mintha már nagyobb levegőt tudnék a tüdőmbe préselni, hogy életben maradhassak. Igen, határozottan jobban érzem magam. Ejnye no, egy kőszikla is megenyhül, ha szenvedőt lát maga körül, főleg, ha behódolnak hatalmának, és mindenben engedelmesen fejet hajtanak előtte!
„Te szép, gyöngéd szív, ki magadba fogadtad gyarló mivoltomat, és türelemmel viselted minden bugyuta próbálkozásomat, hogy semmi, önálló földi létembe visszataszajtsam magam! Láttad kétségbeesésemet, melynek során már végzetem körvonalait láttam karikára futva magam előtt! És te mégis jó, anyai maradtál velem. Köszönöm neked, hogy megszabadítottál minden gyötrelmemtől, mellyel magamat sodortam bajba azzal, hogy figyelmetlenül… beléd estem! És most hűsítő áldást adol fáradt testem könnyebbülésére…
„Mi ez a világosság? Honnét jön ez az ájer?” – a szemeim, mint órarugó pattantak kerekre.
Jesszus! Tiszta víz rajtam a pizsamám, és félig még el van zsibbadva kezem-lábam. Ki se tudom húzni ebből… ebből a…! Belegabalyodtam a takaróm cihájába – azért volt mindenem zsibbadt! Útálom a meleget, kimondhatatlanul!
A fiam jött be a szobába, és a nyitott ajtón beáramló..! Mondtam már, hogy nem kell Szaharát csinálni a szobából! Legközelebb megjelennek majd az első növényevők, azokat pedig, előbb-utóbb követik a ragadozók! Hol a puskám? – eztán azzal alszok!
Hogy kié, mié volt a szív? No azt már sose fogom megtudni, de van egy ötletem: szerintem egy nagy ceté! Jónás a gyomrába esett, és azt hiszem neki még szerencséje volt! Próbált volna a szívébe, beszorítva, tenyérnyi helyre! Ez a szív dolog nem hagy nyugodni! Amint kedves lettem hozzá, talán még… szeretett is! Tudom, neki is Janus arca van!

 

prayer

prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30

Heti nyertes:

Vers 2.

Tinian - Játék az égen

Az eget nézem, azt a magosat...
Fű zöldjének selymén elábrándozva.
Hogy úsznak fellegek fehér pamacsként,
S képzelt alakokat elébem hozva...
Repülő madár, tán - egy fecske féle,
Minek kontúrjait vágyam rajzolja
Bomló gombolyagból, szálát követve,
És fekete tussal égre karcolja.
Repülj fecském...messze! Kersd meg nékem
Alvó boldogságom! ... 'bíz, megismered!
Szerényke gyermek ő, hangja se hallik...
Könnyen fedezi fel kutató szemed.
Dalolj néki, kérlek, szólj hozzá szívvel,
Hogy álma szép legyen, színes, páratlan.
Éneked ringassa erdő-rétre, hol
Ezer virág nyílik vagy ... számolatlan!
Ezüstben csillogó, holdfény ringató,
Nap vörös ruhája, égető bája.
Barna hosszú árnyak, kísérő szárnyak!
A szürkét - ne engedd! Jaj, te se szenvedd!
Tarsd tőle távol, hogy sose lelje,
Hiányát éltében meg ne ismerje!
Ábránd a tisztáson...alakká válik,
S vélem, vagy csak bennem(?) képzettel játszik

 

prayer

Tiszai P. Imre képe
Tiszai P. Imre
Offline
Csatlakozott: 2011/02/24

Köszönöm az aktív részvételt. Eredményhirdetés:

Vers:

1. - Vers 2. Tinian - Játék az égen                                               11 pont
2. - Vers 6. dreaming58 – Vártalak                                             10 pont
3. - Vers 12. Gemini – Szivárványösvény                                     8 pont
4. - Vers 11. ermi-enigma –  Hétszínvirág - hétszínfátyol         7 pont
5. - Vers 8. Csillagvirág - Tehenek                                               6 pont
    - Vers 5. Dóra - Szivárvány-kabát                                              6 pont
7. - Vers 10. Ilona63 - Évszakok                                                    4 pont
8. - Vers 9. barnabby – Páva                                                          3 pont
9. - Vers 7. Csillagvirág - Rózsád                                                  2 pont
     - Vers 4. Bakos Erika - Színes évszakok                                2 pont
11.- Vers 1. dreaming58 - Sorspalettám                                     0 pont
     - Vers 3. barnabby – Hétszínvilág                                            0 pont

Próza:

1. - Próza 3. Tinian - Veremben                                                  18 pont
2. - Próza 2. Bakos Erika - Borbála                                            12 pont
3. - Próza 4. Csillagvirág - Álmodtam-álmodok                       11 pont
    - Próza 5. Donna Ihunte Mária - Mai mese                                                               11 pont
5. - Próza 1. Füles - Az álom                                                        10 pont

Gratulálok mindenkinek.



Barátsággal: Imre

Temetni már tudsz, siratni majd

barnabyy képe
barnabyy
Offline
Csatlakozott: 2012/08/26

vERS:I 12  II:11  III:2

 

pRÓZA:I:1  II:2   III:3

gRATULÁLOK mindenkinek:)

Olvasni nagyon tudok, írni még nem...

Bakos Erika képe
Bakos Erika
Offline
Csatlakozott: 2012/02/14

Szavazásom:

Vers: 6 - 11 - 2

Próza: 4 - 3 - 5

"Akinek hite van, mindene van, s akinek hite nincs, semmije sincs."

Anylla képe
Anylla
Offline
Csatlakozott: 2011/05/07

Nehéz a döntés, de csak három alkotás lehet dobogós... Mosoly

Vers: 2.- 12.- 6.

Próza: 5.-3.-2.

 Anylla

 

"A SZERETET BENNÜNK LAKOZIK!"

Füles képe
Füles
Offline
Csatlakozott: 2012/09/24

Elöször is mindenkinek gratulálok aki részt vesz a versenyben, egész jó dolgok születtek. 

Az én slágerlistám:

Vers:

2.  5.  9.

Próza:

4.  5.  2.

Csillagvirág képe
Csillagvirág
Offline
Csatlakozott: 2012/09/13

Szavazásom:

vers: I-10 II.-9 III.-11

próza:I-1 II.-2 III-3

 

"akkor lesz itt szép világ, ha égig ér a szarkaláb, és az úton sündisznócska, riszálja a popsiját"

dreaming58 képe
dreaming58
Offline
Csatlakozott: 2012/09/21

vers   12, 5, 10,

próza  2,  5,  3,

...már nem is tudom, hogy te hiányzol-e, vagy csak az, hogy hiányozz...

Donna Ihunte Mária képe
Donna Ihunte Mária
Offline
Csatlakozott: 2011/11/15

Az én listám:

Vers: 2 - 5 - 6

Próza: 3 - 2 - 1

Gratulálok minden résztvevőnek.

Barátsággal Marika

 

Ilona63
Offline
Csatlakozott: 2012/11/05

Az én nyerteseim:

próza: 1-3, 2-4, 3-5

vers: 1-8, 2-11, 3-6

gratula

HevesiMSZ
Offline
Csatlakozott: 2012/10/12

szavazásom

vers:8- 7-6

próza:4-3-5

Tiszai P. Imre képe
Tiszai P. Imre
Offline
Csatlakozott: 2011/02/24

Szavazás:

Mivel most én nem tudtam ki mit küldött be, a nevek abszolút nem befolyásolnak (ha tudom akkor sem persze). A stílusokat lassan kezdem megismerni és kb felénél így is sejtem ki írta, de csak az alkotásokat nézem. Ezért:

Vers:

6 - 4 - 12

Próza:

1 - (2-5) - 3     A második helyet megosztottam, ezért a 2. és 5. írás alkotója 1-1 ponttal fog gazdagodni. Ha más is szeretne megosztani helyezést akkor teheti, mert a pontokat megosztom.

 



Barátsággal: Imre

Temetni már tudsz, siratni majd

zsuska képe
zsuska
Offline
Csatlakozott: 2010/09/12

Rendben, de ezt korábban is mondhattad volna!

zsuska

Nem minden szó mondható ki. Az egyik magunk miatt, a másik kíméletből... s ha mégis megteszem?

Tiszai P. Imre képe
Tiszai P. Imre
Offline
Csatlakozott: 2011/02/24

Zsuska..mivel elsőnek szavaztam gondolom mindenki tudta olvasni a szavazása előtt.....igaz???



Barátsággal: Imre

Temetni már tudsz, siratni majd

prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30

Vers 12.

Gemini - Szivárványösvény

Már nem voltunk az élettől érintetlenek,
egyikünk sem érkezett fehér, tiszta lappal,
de melletted kékebb lett az ég a föld felett,
és szemed barna selymében ébredt a hajnal.

Bőrünket izzó csókok perzselték pirosra,
néha szürke utakon bolyongva kerestük
a boldogság ezüst csillagát, megkarcolva
az éj mély, szénfekete csöndjeit, a lelkünk
dalokat kottázott, minden jel vallomás volt.
Szívünket összeszőtték a színarany szálak,
bár lepergő, sárga homokszemekként táncolt
tenyerünkből az idő, mi örökzöld fákat
ültettünk a kertbe tarka virágok helyett.
Olykor sápadt arcunk a tükörben széttörött,
s a hűség vörös viaszpecsétje megrepedt,
fehér elefántcsonttornyaink pajzsa mögött
viseltük gyöngyökből kovácsolt láncainkat.
Suttogó imákkal szenderültünk álomra,
megjártuk hosszát önző védősáncainknak,
éreztük, nem létezhetünk, csak kézenfogva.

Hajnalok ébredtek szemed barna selymében,
és melletted kékebb lett az ég a föld felett,
mi színeket csodáltunk szivárványösvényen,
csak tőled kaphattam, csak én adhattam neked.

prayer

Tiszai P. Imre képe
Tiszai P. Imre
Offline
Csatlakozott: 2011/02/24

Vers-12

Ami elsőre feltűnik: a következetes szótagszám és rímképlet. Kifogástalan. Kár, hogy a hátsó quadrinában a négy sorból három rag-rímmel végződik. Alanyi költészet. Szépen fogalmazol, bár itt-ott - talán pont a színek szerepeltetése miatt - kicsit erőltetettnek hat, de ennek ellenére "tetszik" vers. Ugyanakkor pontosan a színek "szerepeltetése" nem erőltetett, szinte feltűnés nélkül símulnak bele a mondandódba. Van több kifejezés és szókapcsolás ami nagyon tetszik. Egyik közülük: "sárga homokszemekként táncolt
tenyerünkből az idő".

Gondos munka, szép vers. Dobogós.

 



Barátsággal: Imre

Temetni már tudsz, siratni majd

dreaming58 képe
dreaming58
Offline
Csatlakozott: 2012/09/21

Jajjj - ez nekem nagyon!...most... Mosoly

Szeretem az ilyen hangulatú verseket, és eltalált! Remek!

...már nem is tudom, hogy te hiányzol-e, vagy csak az, hogy hiányozz...

Ilona63
Offline
Csatlakozott: 2012/11/05

Jó ez, de itt is azok a rímek....

prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30

Vers 11.

ermi-enigma - Hétszínvirág - hétszínfátyol

Fehérben születsz, mosolyog a világ,
hétszínvirág, hétszínfátyol hull rád,
az anyaöl biztonságát még vágyod,
de karod bátran a fényre tárod.

Tavaszod köszönti tétova lépted,
angyalként röpülsz a zöld mező felett,
karod nyújtod, a kék eget simítod
és rohansz tovább, holnapod álmodod.

Az idő sodor, szíved furcsán dobban,
szerelem kopogtat forró vágyban,
csokrod vörös rózsa, sárga boglárka,
virágeső az ölelő nászágyra.

Viharok között fut tovább életed,
szürke évek, hol eltünnek a színek,
mosolyod-könnyed, örömöd-bánatod,
őszben bolyogsz már, az út végét látod.

Hétszínvirág - hétszínfátyol lehullik,
az öregkor egy kisfiút álmodik,
még talán a színek néha fénylenek,
majd sötétség - örök fekete éjek.

prayer

Tiszai P. Imre képe
Tiszai P. Imre
Offline
Csatlakozott: 2011/02/24

vers-11

Életünk - színesen - születéstől halálunkig. Fegyelmezett szerkezet. Én nem látok hibát a rímképletben.



Barátsággal: Imre

Temetni már tudsz, siratni majd

dreaming58 képe
dreaming58
Offline
Csatlakozott: 2012/09/21

Remekül "ideszínezted " az életet!

Jó vers Mosoly

...már nem is tudom, hogy te hiányzol-e, vagy csak az, hogy hiányozz...

prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30

Vers 10.

Ilona63 - Évszakok

Legjobban a telet szeretem,
jégcsapon ezüstös csillogás,
piros fazék hóemberen,
seggreülés, nagy sikoltás.

Mégis inkább tavasz a kedvenc,
kibújnak az első virágok,
sárga tulipán, kék nefelejcs,
megint elhagyott az imádott.

Jöjjön a nyár már meleggel,
szabin bejárjuk a világot,
bronz barna lesz a fenekem,
tengernél a rákot kihányom.

Végre itt az ősz lehelete,
halhatjátok a sok sirámot,
szürke felleg a fejünk felett,
fekete sár a szép csizmánkon.

prayer

Tiszai P. Imre képe
Tiszai P. Imre
Offline
Csatlakozott: 2011/02/24

vers-10

A második vers ahol a szerző "hasznosítja" a négy évszak kínálta lehetőségeket. A különbség annyi, hogy a korábbi nekem jobban tetszett. Ebben a "seggreülés" nem éppen költői kifejezés. Egy limerickben elférne talán, de ez nem az. Aztán: logikailag követhetetlen bakugrásként jelenik meg a második versszak negyedik sora, hogy jön ide az "elhagyás"? Harmadik versszak utolsó sorában elhányod magad. Valahogy nem tudott megragadni a gondolat.

Ami ellenben dícsérendő: fegyelmezett szerkezet - szótagszám, rímképlet - nagyon gondos munka.

Felemás érzéseket kelt bennem. A szóhasználatok lehetnének szebbek és "oké"-s lenne. De így se rossz ám...Mosoly)))



Barátsággal: Imre

Temetni már tudsz, siratni majd

dreaming58 képe
dreaming58
Offline
Csatlakozott: 2012/09/21

Inkább játékos, mint lírai, de ezzel együtt "teccikvers" Mosoly

...már nem is tudom, hogy te hiányzol-e, vagy csak az, hogy hiányozz...

Ilona63
Offline
Csatlakozott: 2012/11/05

Fanyar humor az évszakokkal...

prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30

Próza 5.

Donna Ihunte Mária - Mai mese
 

Csak ülök a gép előtt, bambán bámulok magam elé, és semmi nem jut eszembe. Pedig megígértem ma estére az új altató - mesét az unokámnak. Ráadásul kezdek álmosodni, pedig még csak délután 2 óra van ...! Ha lenne egy épkézláb gondolatom, vagy legalább egy varázstollam....

Ah, biztosan álmodom..., a libatollak nem repkednek csak úgy maguktól... Pedig ez repül, és egyenesen felém tart. Szinte vakít a csillogása, mintha aranyból lenne.... Azt hiszem sürgősen keresnem kell egy dilidokit. Ha ez most megszólal, akkor egészen biztos, hogy megbolondultam...
- Bocsánat, hogy megszólítom, de segítségre lenne szükségem. Véletlenül kiírtak egy meséből, és most nem tudok visszamenni, Kellene egy olyan mese, amiben én írom az altató történeteket a gyerekeknek, mert addig nem tudnak elaludni.
-Tudod, mit, kimegyek a konyhába mosogatni, te pedig, írjál nyugodtan, ami csak tetszik.

Rémálmaimban ne jöjjön elő, ami a konyhában fogadott. Eget verő csörömpöléssel vitatkoztak a bögrék a tányérokkal, de még a fiókban az evőeszközök is hangoskodtak. Alig győztem lecsillapítani őket. Nagy nehezen megértettem, hogy nekem akartak segíteni a meseírásban. Tele voltak remek ötletekkel, mindenki mesélte a saját történetét, és ez okozta a nagy lármát.

- Azt meséld el, hogyan vesztettem el a fülem! - javasolta a pöttyös bögre.

- Szerintem érdekesebb... - és kezdődött előröl a hangzavar. Mindenkinek volt valamilyen érdekes kalandja, csak le kellett jegyezni őket. Láttam, hogy egyedül nem boldogulok, hát segítségül hívtam a libatollat. Ketten is alig győztük írni a történeteket.

- Nem is olyan régen a család apraja - nagyja naphosszat simogatott bennünket, masszíroztátok a sajgó derekunkat, a nyakunkat - mesélték az evőeszközök, amikor végre szóhoz jutottak. - Csak azt nem értjük még ma sem, miért mondogatta mindenki, hogy "mukodj, mukodj"?! Utoljára az öreg levesesfazék maradt a kamra legfelső polcán. Az ő húslevesétől gyógyult meg az idők során a nagyapától az unokáig a család minden tagja. Emlékszem, engem is meggyógyított az a finom gyenge tyúkhúsleves, amit bizony egyetlen más fazék sem tud ugyanolyanra elkészíteni.

-Most nosztalgiáztok, vagy a fiatalok is megszólalhatnak? - kotnyeleskedett bele a beszélgetésbe a nyáron vásárolt új aprítógép - Nagypapa sokat zsörtölődött, hogy semmi szükség egy újabb masinára, ezt mindenki hallotta, de most már elmondhatom azt is,hogy amikor a fogát csináltatta, még a rántott húst is bennem aprította fel, hogy könnyebben meg tudja enni. Akkor lettünk jó barátok, mert nem árultam el a titkát.

Amikor elkészültünk és a libatollal magam írtam le a címét "Arany libatoll meséi a konyhából", eltűnt a kezemből, és ott díszelgett a lapon, mintha oda teremtették volna...

Arra ébredtem, hogy az unokám kelteget...

- Mama, megígérted, hogy ma új mesét mondasz!

Csak ekkor vettem észre a teleírt papírlapokat az íróasztalon... a legfelső lapon egy arany libatollal.

prayer

Anylla képe
Anylla
Offline
Csatlakozott: 2011/05/07

 

Bájos, és kedves történet, humoros...

 

Nagyon jó! Fantasztikusan jó ötlet!! Mosoly

Nekem nagyon tetszik!! Mosoly :)

 

Szeretettel:
Anylla

 

 Anylla

 

"A SZERETET BENNÜNK LAKOZIK!"

Füles képe
Füles
Offline
Csatlakozott: 2012/09/24

Gratulálok a témaválasztásodhoz.

Tiszai P. Imre képe
Tiszai P. Imre
Offline
Csatlakozott: 2011/02/24

próza-5

Aranyos, sajátos és újszerű, folytatást KÖVETEL. Tessék megírni az elveszett fül történetét, a kopott kanál "sírását", a turmix bajait stb. Tudod, hogy a gyermekmeséknek jó piaca van? Ha szépet és sokat írsz akkor megélhetsz belőle vígan. Nos?

Nálam a sztory dobogós.

Gratulálok.



Barátsággal: Imre

Temetni már tudsz, siratni majd

zsuska képe
zsuska
Offline
Csatlakozott: 2010/09/12

Egyetértek Imrével!

Várjuk a folytatást! Mosoly

zsuska

Nem minden szó mondható ki. Az egyik magunk miatt, a másik kíméletből... s ha mégis megteszem?

prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30

Próza 4.

Csillagvirág - Álmodtam-álmodok

Gyermekkorom óta arról álmodozom, hogy gazdag leszek. Jön értem egy herceg, ugyanazt gondolja a világról, mint én, és együtt leszünk a világ megmentői. Élünk boldogságban, gondunk egy szál se lesz.

Annyira elképzeltem, hogy minden este azzal hajtottam álomra a fejem, hogy ezen gondolkodtam. Árva gyermekeknek szerettem volna otthont adni, lehetőleg minél többnek. Ehhez persze kellett a herceg, akinek sok pénze van, és együtt megterveztük volna otthonunkat. Bár én már előre kigondoltam, hogy egy szobában két gyermek lakik majd és Karácsonykor úgy fog kinézni a ház, mint egy tündérpalota. Minden gyermekszobában külön karácsonyfa, amit a Jézuska hozott, tele fénnyel, ragyogással. Természetesen közös fa is lett volna a házban, ahol közösen énekeltünk, imádkoztunk volna és az apró szemek túlragyogtak volna minden fényt ami csak világított a házban. Picinyke gyermekek, akik hisznek az ártatlanságban a csodában és boldogok. Álmaimban esténként jártam a kis szobákat, meséltem Rozikának, Julcsinak, Petinek, külön-külön, minden mesét én találtam ki, így még érdekesebb volt. A sárkányt sosem szerettem, azt kihagytam folyamatosan. Még azt is kigondoltam, hogy akik segítenek nekem és a hercegemnek, azok törpék lesznek. Törpeemberek, hogy a gyerekek megismerjék a másféle embereket is, és ne csodálkozzanak azon, ha fura dolgot tapasztalnak. Az élet a házban a gyermekekről szólt volna, és az én álmomról, hogy valóra válthassam pár kisgyermek vágyát. Családot, szeretetet akartam nekik.

A hercegem nem jött sem fehér lovon, sem autóval, lottózni sem lottóztam, így az álmaim ma is csak álmok maradnak.

prayer

Tiszai P. Imre képe
Tiszai P. Imre
Offline
Csatlakozott: 2011/02/24

Próza-4

Egy nagyon szép gondolat - de nem több.

Bocs.



Barátsággal: Imre

Temetni már tudsz, siratni majd

prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30

Vers 9.

barnabby - Páva...

Arany ágra páva szállt, tarka tollú szép madár,
barna bőrű királylány, ráhajolt a szivárvány...
Pipiskedik, oly kacér, mint egy kecses bajadér.
"Ha az enyém lehetnél, mit nem adnék hajadér'!"
Varázslatos csábítás, földöntúli látomás,
káprázat a szemnek is, hevesebben ver a szív...
Simogatnád, szeretnéd, kezén arany, szeme kék,
ajka csókra csábító, arcán rózsa piruló
gyöngykaláris a nyakán, fehér cseppben tulipán
piros pántlika lazán, szél fujja szép  derekán.
Haja ében zuhatag, hangja selymes , hűs patak
szava csacsog és csobog , izzik mint a  láng, s lobog
zöldbe fordul a világ, ha érinti lába nyomát
a reggeli harmat, s a madarak is róla szavalnak.

Ezüst csengettyűk szólnak  ha mesél, s hallgat a szél is,
egy pillantása már kincset ér, s a bűvös madárt látni  remélik...

prayer

Tiszai P. Imre képe
Tiszai P. Imre
Offline
Csatlakozott: 2011/02/24

Vers-9

Elképzeltem a verset felezve (sorközepeken törve), talán jobb lett volna úgy formázni. A belső rímek szebbek mint a sorvégiek és azokkal a rímképlet is szabályosabb lett volna, így kissé kusza (nekem). Ezt is túlírtnak érzem.

Bocs....

 



Barátsággal: Imre

Temetni már tudsz, siratni majd

Ilona63
Offline
Csatlakozott: 2012/11/05

Jó ez, de a rímek hová lettek....

dreaming58 képe
dreaming58
Offline
Csatlakozott: 2012/09/21

Mosoly ...én látom őket (a rímeket) - csak gondolom a verssor-limit miatt lett így tördelve Mosoly A sor közepe rímel a végével Nagy vigyor

...már nem is tudom, hogy te hiányzol-e, vagy csak az, hogy hiányozz...

prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30

Vers 8.

Csillagvirág - Tehenek

Lila papíros csokit vettem,
rárajzoltak egy tehenet,
de az a boci nem fekete,
barna, tarka, vagy az a mese
amit Anya mondott el nekem?
Láttam csokit már sárgás zöldben,
ő szintén tehén névnek örvend,
Anyukám most már súgd meg csöndben,
Télapó piros bocit tölt meg?
Utána járok a dolognak,
ne nézzenek engem bolondnak

prayer

Tiszai P. Imre képe
Tiszai P. Imre
Offline
Csatlakozott: 2011/02/24

Vers-8

Fogjam fel egy gyermekversnek? Akkor nagyon jó. Azt hiszem maradjunk ennyiben. Tetszik.

Gratulálok.



Barátsággal: Imre

Temetni már tudsz, siratni majd

Ilona63
Offline
Csatlakozott: 2012/11/05

Jót nevettem, köszi...

prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30

Vers 7.

Csillagvirág - Rózsád

Kőrózsádat bárhová ültetheted
Öreg cipő, teknő vagy sziklakerted
Virága ő, napfényt kapjon levele,
Igénye sem olyan nagy, szeretned kell.
Rőt vörös, kékes zöld, fehér, de lehet
Ó barna, sárga vagy piros színekkel
Zöldellő rózsa, ki gyógyít beteget,
S ha hiszed, tetődre kiültetve
A villámcsapás is elkergetve.

prayer

Tiszai P. Imre képe
Tiszai P. Imre
Offline
Csatlakozott: 2011/02/24

Vers-7

Remek ötlet, hogy akrosztichonba ültetted a verset és úgy tetted, hogy nincs erőltetettség benne. Itt is ügyesen jelennek meg a színek. Ellenben ami nagyon nem szép, hogy kilenc sort teszel bokor-rímbe, mégpedig rag-rímekbe főként (birtokos ragok és va-ve-val-vel).

Ennek ellenére ügyes munka.



Barátsággal: Imre

Temetni már tudsz, siratni majd

Ilona63
Offline
Csatlakozott: 2012/11/05

Ötletes vers...

prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30

Vers 6.

dreaming58 - Vártalak

téged énekel
a szél nekem
rólad álmodik
bennem ezüstös végtelen
neszek kerülgetnek
de hangod lesz
lelkem gyógyító
bársonyflastroma
mikor készül eltünni
a barna léptű éjszaka

felhő fejed felett
bíborvörös pírban ég
neked teríti szét
zöld füvét a rét
veled kezdődik
a rózsás fényű pirkadat
szemed kékje oszlatja
a szürke árnyakat

- vártalak -

prayer

Tiszai P. Imre képe
Tiszai P. Imre
Offline
Csatlakozott: 2011/02/24

Vers-6

Szabadvers ez is, de más mint az előző. Ez egy gondolat mentén szépen fut végig és nem akar mást mint egy szép "vallomást" elmondani, úgy, hogy ne csak az "érintett" érezze át, de más olvasók is. Ez sikerült - legalább is nálam. Nagyon tetszik (én is sokszor használom ezt) a befejező sor (egy szó ez esetben) ami elüt a vers addigi taltalmi "futásától" és egy új - meglepő - közlést ad. Szóval vélhetőleg ez is dobogós nálam.

Te jó ég, hány foka is van egy dobogónak?..Na, látom bajban leszek...:DDD

 



Barátsággal: Imre

Temetni már tudsz, siratni majd

Ilona63
Offline
Csatlakozott: 2012/11/05

Ez jó.....nekem...

dreaming58 képe
dreaming58
Offline
Csatlakozott: 2012/09/21

Nekem is Mosoly

...már nem is tudom, hogy te hiányzol-e, vagy csak az, hogy hiányozz...

prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30

Vers 5.

Dóra - Szivárvány-kabát

Lágyan szitáló szürkülő ködben vánszorognak
színtelen napjaim, életfámon varjak kuporognak,
feketére váltott vérem is, szemem zöldje  kifakulóban,
kátránypapír bőröm miféle áldás hántaná le rólam?
Merengve bámulom a borús eget, sétál sok felhő-bárány,
hunyorgó szemeim láttára születik egy csodás szivárvány,
az esőcseppeken megtörő, tündöklő napfénysugárból,
boldogság könnyeit csalva ki megfakult szemem zugából,
mi a színorgiától már régen elszokott, s most hunyorogva
pásztázza, hogy ezen a fényes égi hídon, angyalként forogva
táncol egy kóbor vándor, szellő-köpenyben, lágy mozdulattal  
int felém, s én csak bámulom hitetlen, ámde áhítattal,
érzem: most pálfordulás jön, hát visszaintek tétován,
ő mosolyogva lecsúszik az aranyló nap leghosszabb sugarán.
Itt áll mellettem, tekintetét jéggé fagyott lelkembe meríti,
szivárványfonállal szövött kabátját csontos vállamra teríti.
Elönt a forróság, sápadtfehér arcomat a vörös úgy festi át,
hogy máris lángol, és a testemet lágyan ölelő nagykabát
ontja tovább a varázsos színeket, a sárgákat, lilát, kékeket,
üldözi a szürkét, ahogy belém éget egyre több színréteget.
Felkap és pörget, lelket szédítő tarka keringő veszi kezdetét,
vágyódva keresem, s görcsösen szorítom égi vándorom kezét,
ki ölelésemben lassan fénnyé válik, majd szívembe talál utat,
bőrömbe égett szivárvány-szín kabátja, örökké felöltőm marad.

prayer

Tiszai P. Imre képe
Tiszai P. Imre
Offline
Csatlakozott: 2011/02/24

Vers-5

Színkavalkád, szókavalkád. Bocs, de ezt nem dícséretként írtam. Nekem ez "túlírt". A rengeteg sor ellenére se ad olyan "élményt", hogy megmaradjanak bennem a vers visszhangjai. Formailag se tetszik - bár a szabadversek korában minden rövidre tördelt szöveg versnek minősül. Nálam nem.

Bocsánatot kérek...Mosoly))



Barátsággal: Imre

Temetni már tudsz, siratni majd

Donna Ihunte Mária képe
Donna Ihunte Mária
Offline
Csatlakozott: 2011/11/15

Tetszik a szürkeségen áttörő lélekmelegítő szivárványod.

Barátsággal Marika

 

Legújabb irodalmak

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Irodalom Apostol Bertalan A gyimótvölgyi hársfa / Die Linde von Gyimotstal toni 2024/05/13 - 08:12 2024/05/13 - 08:12
Irodalom Vállaji Sipos Ida Őszi ibolyák / Herbstveilchen toni 2024/05/12 - 08:12 2024/05/12 - 08:12
Irodalom Torkos László: Áldott kezek / Gesegnete Hände toni 2024/05/11 - 07:51 2024/05/11 - 07:51
Irodalom Siklossy László Hangok / Stimmen toni 2024/05/10 - 09:11 2024/05/10 - 09:11
Irodalom Joachi Ringelnatz: Missglücktes Liebesabenteuer / A félresikerült szerelmi élmény toni 2024/05/09 - 09:02 2024/05/09 - 09:02
Irodalom Sas Ede Az éjszakába / In die Nacht. toni 2024/05/08 - 08:53 2024/05/08 - 08:53
Irodalom Havasi István A szegények háza / Das Armenhaus toni 2024/05/07 - 08:37 2024/05/07 - 08:37
Irodalom Tóth Árpád: Meddő órán / An karge Stunde toni 2024/05/06 - 07:54 2024/05/06 - 07:54
Irodalom Radnóti Miklós: Gyökér / Wurzel toni 2024/05/05 - 09:16 2024/05/05 - 09:16
Irodalom G. Diószeghy Mór Ahol nyilnak az akácok / Wo die Akazienbäume blühen toni 2024/05/04 - 08:18 2024/05/04 - 08:18
Irodalom Jakab Ödön: Édesanyámnak / Zu meiner Mutter toni 2024/05/03 - 07:15 2024/05/03 - 07:15
Irodalom Rigó Tibor Május ha lehetnék / Wenn ich könnte Mai sein toni 2024/05/02 - 07:46 2024/05/02 - 07:46
Irodalom József Attila: Munkások / Die Arbeiter toni 2024/05/01 - 07:51 2024/05/01 - 07:51
Irodalom Palágyi Lajos Reggel a tengeren / Morgens auf das Meer toni 2024/04/30 - 07:29 2024/04/30 - 07:29
Irodalom Rigó Tibor: Cigány keringő / Zigeunerwalzer toni 2024/04/29 - 08:08 2024/04/29 - 08:08

Legújabb hangzóanyagok

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Audió Tompos Lilla: Karácsony ambrusa 2019/12/23 - 21:34 2019/12/23 - 21:34
Audió Kék mezőben Góth László 2019/12/14 - 05:58 2019/12/14 - 05:58
Audió Szabó Melinda: Októberi látomás ambrusa 2019/10/12 - 19:26 2019/10/12 - 19:26
Audió Kelvin: Angyalka ambrusa 2019/01/15 - 22:18 2019/01/15 - 22:18
Audió Visszatekintő: Karácsony Pécsett 1918-ban ambrusa 2019/01/02 - 12:54 2019/01/02 - 12:54

Legújabb fórumtémák

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Fórumtéma Megszűnt pályázat Markovics Anita 2019/12/31 - 13:41 2019/12/31 - 13:41
Fórumtéma Klapek Gabriella hímezve festő, énekes, zeneszerző prayer 2 2016/11/28 - 12:48 2018/03/31 - 00:43
Fórumtéma 2017. AKÍK Művészeti Pályázat prayer 2016/12/28 - 19:03 2016/12/28 - 19:03
Fórumtéma 2016 évi rendezvények capek 17 2016/01/14 - 11:27 2016/08/07 - 16:47
Fórumtéma CINKEfészek Antológia 6. Szt. Mártonnak ajánlva prayer 14 2016/04/17 - 18:06 2016/07/17 - 12:32
Fórumtéma CINKE klub Gyöngyivel prayer 20 2015/04/17 - 21:42 2016/07/09 - 14:15
Fórumtéma Cinke színdarab Emeraude 1 2016/04/25 - 09:38 2016/04/27 - 08:51
Fórumtéma Szent Márton évforduló pályázat prayer 5 2014/09/28 - 09:49 2016/03/01 - 22:47
Fórumtéma Ötletek, és a megvalósítás. prayer 164 2010/02/05 - 20:51 2016/02/02 - 14:28
Fórumtéma Aktuális pályázatok zsuska 177 2013/02/06 - 11:01 2016/01/26 - 12:16

Legújabb rendezvények

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Rendezvény Tavaszi Varázs Fesztivál capek 2019/03/29 - 11:00 2019/04/12 - 12:06
Rendezvény Húsvéti nyusziles az Origó-Házban capek 2019/04/18 - 12:00 2019/04/12 - 12:02
Rendezvény Vidám farsang capek 2019/02/28 - 16:00 2019/03/14 - 12:11
Rendezvény CINKÉK a nagyvilágban - Lélekmorzsák capek 2019/02/22 - 17:00 2019/03/14 - 11:54
Rendezvény Versek Istenről, Hazáról, Szerelemről... capek 2019/01/24 - 16:00 2019/01/16 - 21:40