Magány

Judit képe

Tik-tak, tik-tak. A nehéz csendben az óramutató járása is robajnak tűnt. Az éjszaka hangjai beledübörögtek fülébe. Jane megint verejtékben úszva ébredt. Csak feküdt a puha selyem ágyban és érezte, elemi erővel tört rá az éjszaka gyűlölt szörnye, a magány. A napok csak múlnak valahogy, a munka gyógyír a megfáradt lélek számára, még a sebek is behegednek. De éjszaka… Ha rátelepszik a csend, a sötétből éhesen, prédára lesve előlopakodik a szörnyeteg.

Megint Blake-re gondolt. Miért is kellett neki egy ilyen kilátástalan kapcsolatba belevágnia? De, abban a pillanatban arra a sugárzó szépségű, tengerkék szempárra gondolva, nagyon is jól tudta, hogy semmi esélye nem volt a férfival szemben. Blake… Érdekes, oly rég ismerte és sosem nézett bele úgy igazán azokba az elbűvölően gyönyörű szemekbe. Gyakran beszélgettek, ráadásul még csak nem is csupa lényegtelen dologról. Egy idő után jó barátokká váltak. Mikor Blake autója megállt a képtár előtt, Jane szívét minden alkalommal jóleső baráti melegség öntötte el. Mindig szívesen beszélgetett vele, mert úgy érezte, a férfit komolyan érdekli mindaz, amit elmond neki. Blake festő volt, kirobbanó tehetség.

Jane, bár csinosnak mondott nő volt, mégis szürkének és értéktelennek érezte magát. Eszébe jutott a Blake előtti élete. Mennyi megaláztatás, mennyi hazugság és csalás… Igen. Határozottan magányos volt és jól estek ezek a beszélgetések. Még ha nem is mindig fontos dolgokról szóltak, vagy ha nem is hitte igazán, hogy a férfit mélyen meghatnák szívszorító történetei és álmai. Azt gondolta, már soha nem talál rá egy igazi társ, aki végre önmagáért tudná szeretni. Aki gyengéd, odaadó és feltétlen őszinteséggel viseltetne irányában. Hah, Blake… Igen, akkor úgy gondolta, tényleg vége a női mivoltának, többé nem lesz képes érezni. Pedig még mi mindent tudna nyújtani egy férfinak! De… ennek már vége.

Akkor egy alkalommal Californiában valami történt, minden megváltozott. A Sierra Nevada-hegységben jártak együtt. Jane nem tudott aludni. Kiment a hegyre és csodálta a bíborszínben pompázó hajnalban a táj végeláthatatlan szépségeit, hallgatta a csend hangjait. Elmélázott azon, hogy lehet ennyi szépség a természetben, s milyen kár, hogy ezt nem tudja megosztani senkivel. Akkor lépéseket hallott és megjelent Blake. Értette minden szavát és figyelt rá. Igazán meghitten beszélgettek. A férfi tudatta vele, hogy sokkalta többet érez annál, mint amit egy jó barát megengedhet magának. Jane először jót derült azon, hogy Blake már megint játssza a Casanovát, hisz igazi charmeur volt. Majd azon kapta magát, hogy szemei egyre gyakrabban időznek el a férfi szép metszésű arcának vonásain. Megijedt saját hirtelen feltámadt érdeklődésétől. Később hazafelé megálltak a Tahoe-tónál. Tényleg ez a világ egyik legszebb tava! Az érintetlen természet, a szikrázóan kék, tisztavizű alpesi tó, körülvéve a Sierra Nevada hósipkás csúcsaival, mindez hihetetlenül csodálatos volt. A tó szinte feneketlennek tűnt kristálytisztaságában, mélységében, mely helyenként az 500 métert is elérte. Elhessegette a gondolatot, hogy Blake szeme színét véli felismerni a tó tükrében. A férfi olyan gyámoltalannak és annyira kisfiúsnak tűnt, ahogy próbálta tudomására hozni érzelmeit, hogy Jane arra lett figyelmes, hogy nem tudja kivonni magát a bűvköréből. Odafigyelt minden szavára, próbálta kizárni összezavarodó érzelmeit, hisz ahogy Blake egy régi, személyes történetet mesélt neki, a pillanat meghittsége szinte tapintható volt. Jane elszégyellte magát, mert tisztában volt azzal, Blake foglalt. Próbálta ezt az eszébe vésni és nem tenni semmi visszavonhatatlant. A hazafelé vezető úton egyre többet beszélgettek intim dolgokról vágyaikról, álmaikról. Ekkor már teljességgel bizonyossá vált, nemcsak a világ dolgairól vélekednek egyként, a zenében van számtalan közös kedvencük, hanem a párkapcsolat mibenlétéről is teljesen hasonló az elgondolásuk. Jane sem kapta meg, amire vágyott Edwardtól az együtt töltött hosszú évek során és Blake sem kapta meg otthon a törődést, az asszonyi melegséget, a gyengédséget, amit egész eddigi élete folyamán, számtalan külső próbálkozás után is mindhiába keresett. Valami folyton hiányzott. Volt egy kitölthetetlen űr mindkettejük életében, egy mély verem, mely most betöltődni látszott. Baj volt, nagy baj! Jane komolyan megijedt. Szinte elmenekült a férfi elől, mikor hazaértek. Aztán ahogy teltek a napok, megnyugodott. Csak pillanatnyi gyengeség volt.

De Blake kitartó volt. Felhívta Jane-t és órákat beszéltek. Egy kis tehergépkocsi oldalának dőlve hallgatta - a külvilág teljes kizárásával - a behízelgő hangot. Tudatta a férfival, ha bármit is szeretne tőle, döntenie kell. Választania muszáj, mert ő ennél már többre tartja magát. Nem tud harmadik lenni! Ez a helyzet megalázó lenne, s egyben elveivel teljességgel összeegyeztethetetlen, aljas dolog. Mégis bajban volt, mert ekkor már nagyon is érezte, a férfi igazi társsá válhatna. Egy hónappal később Blake hazavitte, de mielőtt megérkeztek volna, megkérdezte, megállhatnak –e egy kicsit társalogni. Amint kikapcsolta a motort, a levegőben a feszültség szinte tapintható volt. Egyszer csak elkezdett beszélni. Halkan, csendesen. Tudatta a nővel, hogy beleszeretett, hogy fontos számára, komoly kapcsolatot szeretne vele, de… semmit nem tud ígérni… Olyan könyörgéssel a szemében mondta el, hogy életében semmire nem vágyott annyira, mint Jane csókjára, hogy nem volt mit tenni. Meg kellett, adja neki! A szájuk egymáshoz tapadt, lágyan, majd egyre követelőzőbben… Ilyen érzelem hullámot a nő még soha nem élt meg. A vágy és a szenvedély elemi erővel tört rá. Felejthetetlen érzés volt! Már biztosan tudta, egész eddigi élete során minden egyes lépést azért tett meg, hogy Blake-hez eljusson. Megérte a sok álmatlan éjszaka, a szenvedések kálváriája. Minden csak egy-egy lépcsőfok volt, melynek végén Blake szíve volt a cél… Tudta, ilyen emóciók nem mindennap adódnak az ember életében. Egészen biztos volt abban, ilyen csak egyetlen egyszer fordulhat elő, sőt… Nagy többségben ekkora harmónia egyszer sem! Kevés az a kiválasztott, akinek ilyen érzület jutott. Olyan intenzívek voltak érzelmei a férfi iránt, hogy ismét visszarettent. Némi intim tapogatózás után Jane elmenekült, de nem tudta kitörölni az emlékezetéből ezeket a pillanatokat.

A következő alkalommal, mikor végre újra találkoztak, a szenvedély sodorta magával őket, valami olyasfajta káprázatos, bódító eszméletlenségbe, melyről csak álmodozhattak szenvtelen, szeretettelen hétköznapjaikban. Micsoda érzelmi sivárság eddig és milyen hihetetlen összhang most…

És ez már több, mint másfél éve tartott. Az éjszaka csendjében ezek a gondolatok cikáztak agyában. És most ezernyi meghitt és szenvedélyes órával a hátuk mögött a szerelem nemhogy szűnne, hanem egyre erőteljesebb és mélyebb. Megannyi meghitt órát éltek meg együtt. Ez már réges-rég túlmutat a szenvedélyen. Az a mérhetetlen gyengédség, ami Blake-re gondolva elönti… Mennyi boldog perc és mennyi fájdalom…

Újra tik-tak, tik-tak. Hallgatja a némaságban a dübörgő hangokat. Rémisztő a társtalanság, az elhagyatottság, ami a hátborzongatóan rémséges éjben megtámadja. Tik-tak, tik-tak… Nem hagyja magát. Már máshol jár. Valami csodás Elyziumi mezőkre emlékeztető helyen kergetőzik Blake-kel. Belefeledkezik újra azokba a tengerkék szemekbe és táncol a My Funny Valentine dalára… már nem fél. Nincs egyedül. Szeretik és fontos valakinek.

http://www.youtube.com/watch?v=-3LXw3IvxBs

Pécs, 2009.11.02. VJ

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Hááát, Drágáim, magatokra vessetek, amiért bíztattatok. Ezt irodalomba mertem tenni, de nyugodtan írjátok meg, ha szerintetek nem ide való. Iza, Téged külön kérlek az őszinteségre! Várom a kemény kritikákat!

Szeretettel: Judit

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

blue képe
blue
Offline
Csatlakozott: 2008/07/14

Javítás: 3. bekezdés, 3. sor vége - igazán.

Írd csak, és könyvet ide, olvasom. Kicsit sokszor van benne Blake, de jó...azt hiszem valahol elbújtál a sorok között, akácsak az életed egy része...azt hiszem egy igazi író, költő nem is tudná másként megfogalmazni a sorokat, csak, ha valamennyire beleteszi önmaga életét is...Nekem tetszett.

pussz:))))

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Köszönöm Gabykám, összekuszálódtak a betűk... Nem is tudtam miként váltsam  ki a nevet. Ötletekre vevő vagyok:)) Ez az írás csupán fikció, azért is nem blog, de van pár önéletrajzi ihletésű vonása is...

Köszönöm a dícséretet is, nem hiszem, hogy rászolgáltam, de azért nagyon jól esik!

Szeretettel: Judit

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

blue képe
blue
Offline
Csatlakozott: 2008/07/14

...hát, igen, ha a férfit használjuk sokszor az is ismétlés, meg így is. Látod ennél én is elakadtam. Nekem tetszik, amit írtál és várom a folytatást.

pussz:)))

szucs istvan képe
szucs istvan
Offline
Csatlakozott: 2008/08/24

Teljesen jól írsz Judit

Üdv István

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Köszönöm drága István! Te örök kedves:))))

Szeretettel ölellek: Judit

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

Desert_Rose képe
Desert_Rose
Offline
Csatlakozott: 2008/11/11

Hol rejtegetted ezt az írást eddig??? Most még csak belepillantottam, de ígéretes darabnak tűnik. Jövök majd, és elolvasom.
Azt hiszem, én is tovább biztatlak az írásra! Mosoly))

- Rose -

„Tőlem ne várjon

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Őszintén szólva, kedves Rose,  most írtam, pár napja.... Köszönöm megelőlegezett bizalmad, a bíztatás pedig? Az nagyon jól esik:)))

Szeretettel ölellek: Judit

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

se képe
se
Offline
Csatlakozott: 2008/07/18

No,a következő éjszakás hetemre hozd a többit is...a magányod és a csended kimagasló...gratulálok Judit,de nem hagy nyugodni a gondolat: mi a francnak rejtetted el eddig az írásaidat?!!!

Ölellek: Zsike és várom a választ:)))

 

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Drága Zsikém! Nem kis bíztatásra most kezdtem el írni! A Csendem volt az első egy-két tavalyi zsenge verspróbálkozás után, csak úgy magunknak.... Úgy véltem tehetségtelen vagyok...

Nagyon megtisztelőek a kritikák, amiket eddig a hozzászólásaitokban kaptam, így azt hiszem,  folytatni  is fogom:))))

Szeretettel ölellek: Judit

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

femis képe
femis
Offline
Csatlakozott: 2008/07/13

Drágám, őszintén mondom, tudod, mindig az vagyok, kedvemre való ez a próza is! Verseid nekem nem jönnek be, de írásaid nagyon. Olvasmányos, kellőképpen felkelti az érdeklődést és mindig jól zárod le a végén. Itt is, bár a "Magány" a címe, de jó érzéssel alszik el "Jane", hiszen Isteni kegy, kiteljesedett szerelem az övé, így soha sincs immár egyedül, ha vágyódik is a kedves után. Ha, türelmes, ha igazán szeret, ha megértő, akkor boldog attól ami van. Írj barátnőm, szerintem nagyon tehetséges vagy, tudásod is rendkívüli! Gratulálok!

Femis

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Drága Izám! Köszönöm őszinte soraidat, melyekért szívből hálás vagyok. Tudod, Téged várlak mindig a legjobban:))) Most még én is úgy érzem, a próza az, ami igazán közel áll hozzám, főleg, ha én írok. Nem tudok azért sem verset írni, mert erőlködök a rímekkel, szabályokkal. Szerintem, ha ezt le tudnám vetkőzni, talán a szabad versben, akkor jobb is lehetne.

De visszatérve a Magányra Jane elégedett, hiszen így írtam meg, mert igazán szeretik és ez az, ami számít:))

Szeretettel ölellek: Judit

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30

Valóban, prózáidra építhetsz akár egy könyvet is, annyira gördülékenyek. Lekötik a figyelmet. Gratulálok hozzá!

(A zene nem nyílik meg nekem)

prayer

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Köszönöm kedves Zoli, ez a dícséret Tőled különösen jól esik, hisz tudom milyen maximalista vagy. Örülök, ha sikerült lekötnöm Téged:))

Ha most sem nyílik meg, akkor másold be akkor a You Tube fősorába, érdemes:)

http://www.youtube.com/watch?v=-3LXw3IvxBs

Szeretettel ölellek:Judit

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

LONA képe
LONA
Offline
Csatlakozott: 2009/05/23

Kedves Juditkám! Élőben csodálatos volt hallani a soraid...őszinték..szívedből..szólt.. olvasva is csodálatos! Köszönöm!  Sok sikert!   LONA


Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Drága Lona! Ezt is felolvasom majd a következő CINKÉN, múltkor csak a Csendem és Emléktöredékeim című írásaim olvastam fel. Örömmel tölt el, hogy szívesen olvasod próbálkozásam!

Köszönöm kedves soraid:))))

Szeretettel ölellek: Judit

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Juditom, szeretettel gratulálok!!!! Szeretnélek kérni, illetve javasolhatnám, hogy nagyobb betűkkel írd, könnyebb lenne olvasni. Kezdek vaksi lenni kissé, főleg ha fáradt vagyok..... Köszönöm és ölelésem:)))))

Szeretettel: Andi

 

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Andikám, ha hiszed, ha nem nagyobbakkal írtam, mert én is vaksi vagyok! Csak kicsinyítettem ide, de legközelebb akkor hagyom úgy!

Köszönöm a gratulációdat, hogy idelátogattál:)))

Szeretettel ölellek: Judit

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

Legújabb irodalmak

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Irodalom Teleki Sándor Telegráf-drótok / Telegraphendrähte toni 2024/04/18 - 08:40 2024/04/18 - 08:40
Irodalom Torkos László Örökre együtt / Für immer zusammen toni 2024/04/17 - 08:15 2024/04/17 - 08:15
Irodalom Torkos László Az érdem / Der Verdienst toni 2024/04/16 - 08:45 2024/04/16 - 08:45
Irodalom Madách Aladár Megkézdezném a liliomot / Ich würde die Lilie fragen toni 2024/04/15 - 08:51 2024/04/15 - 08:51
Irodalom Hajós Izsó: Révben / Im Hafen toni 2024/04/14 - 08:12 2024/04/14 - 08:12
Irodalom Havas István Két templom / Zwei Kirchen toni 2024/04/13 - 08:02 2024/04/13 - 08:02
Irodalom Fejes István: Titanic / Titanic toni 2024/04/12 - 08:13 2024/04/12 - 08:13
Irodalom Mikes Lajos Éjjel / In der Nacht. toni 2024/04/11 - 08:22 2024/04/11 - 08:22
Irodalom Gyöngyösy László Tisza partján / Am Theiss Ufer toni 2024/04/10 - 09:06 2024/04/10 - 09:06
Irodalom Rigó Tibor Színesedik már / Es wird bereits bunt toni 2024/04/09 - 08:39 2024/04/09 - 08:39
Irodalom Szentessy Gyula: Nem az idők / Nicht die Zeit toni 2024/04/08 - 09:57 2024/04/08 - 09:57
Irodalom Csizmadia Sándor: Beteg vagy / Du bist Krank toni 2024/04/07 - 10:06 2024/04/07 - 10:06
Irodalom K. Lippich Elek A mosolyok / Das Lächeln toni 2024/04/06 - 08:37 2024/04/06 - 08:37
Irodalom Rigó Tibor Eszemben jutottál / Du bist mir in Sinn gekommen toni 2024/04/05 - 09:09 2024/04/05 - 09:09
Irodalom Szulik József A segítő Szűzanya / Die hilfreiche Muttergottes toni 2024/04/04 - 09:09 2024/04/04 - 09:09

Legújabb hangzóanyagok

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Audió Tompos Lilla: Karácsony ambrusa 2019/12/23 - 21:34 2019/12/23 - 21:34
Audió Kék mezőben Góth László 2019/12/14 - 05:58 2019/12/14 - 05:58
Audió Szabó Melinda: Októberi látomás ambrusa 2019/10/12 - 19:26 2019/10/12 - 19:26
Audió Kelvin: Angyalka ambrusa 2019/01/15 - 22:18 2019/01/15 - 22:18
Audió Visszatekintő: Karácsony Pécsett 1918-ban ambrusa 2019/01/02 - 12:54 2019/01/02 - 12:54

Legújabb fórumtémák

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Fórumtéma Megszűnt pályázat Markovics Anita 2019/12/31 - 13:41 2019/12/31 - 13:41
Fórumtéma Klapek Gabriella hímezve festő, énekes, zeneszerző prayer 2 2016/11/28 - 12:48 2018/03/31 - 00:43
Fórumtéma 2017. AKÍK Művészeti Pályázat prayer 2016/12/28 - 19:03 2016/12/28 - 19:03
Fórumtéma 2016 évi rendezvények capek 17 2016/01/14 - 11:27 2016/08/07 - 16:47
Fórumtéma CINKEfészek Antológia 6. Szt. Mártonnak ajánlva prayer 14 2016/04/17 - 18:06 2016/07/17 - 12:32
Fórumtéma CINKE klub Gyöngyivel prayer 20 2015/04/17 - 21:42 2016/07/09 - 14:15
Fórumtéma Cinke színdarab Emeraude 1 2016/04/25 - 09:38 2016/04/27 - 08:51
Fórumtéma Szent Márton évforduló pályázat prayer 5 2014/09/28 - 09:49 2016/03/01 - 22:47
Fórumtéma Ötletek, és a megvalósítás. prayer 164 2010/02/05 - 20:51 2016/02/02 - 14:28
Fórumtéma Aktuális pályázatok zsuska 177 2013/02/06 - 11:01 2016/01/26 - 12:16

Legújabb rendezvények

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Rendezvény Tavaszi Varázs Fesztivál capek 2019/03/29 - 11:00 2019/04/12 - 12:06
Rendezvény Húsvéti nyusziles az Origó-Házban capek 2019/04/18 - 12:00 2019/04/12 - 12:02
Rendezvény Vidám farsang capek 2019/02/28 - 16:00 2019/03/14 - 12:11
Rendezvény CINKÉK a nagyvilágban - Lélekmorzsák capek 2019/02/22 - 17:00 2019/03/14 - 11:54
Rendezvény Versek Istenről, Hazáról, Szerelemről... capek 2019/01/24 - 16:00 2019/01/16 - 21:40