Felkérések

1 válasz [Utolsó bejegyzés]
prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30

Berkes István, a CINKE honlap programozója ezzel a kéréssel fordult hozzánk, aki tud, kérem, segítsen:

 

Szia Zoli!

Gyódon megalakult egy színjátszó csoport gyódi és pécsi gyermekek, népdaléneklők, citerások, énekesek közreműködésével. Tavasszal előadták "A másik Manci" c. szatirikus jelenetüket, ezt mi vettük fel videóra, nagyon jól sikerült. Közben kicserélődött egy-egy szereplő, de ismét színpadra állnak. Palacskó József a csoport egyik vezetője átküldte nekünk az anyagot, ami alapján egy plakátot kellene készíteni. Rajzokra lenne szükség a plakát elkészítéséhez, ami tükrözi az egész darab mondanivalóját. Ehhez összeszedte az információkat, továbbítom Neked, hátha tud valaki segíteni, szívesen részt venne ebben a Cinkék közül. Sajnos József fizetni nem tud érte, de támogatóként fel lenne tüntetve a művész, aki a grafikákat készítette.

A videó felvételt valaki feltöltötte a youtube-ra, itt elérhető az első része: http://www.youtube.com/watch?v=0oVFfSfiYjY
(A videót 7 részre bontották.)

A plakátot már összerakjuk, a helyszínek és időpontok változni fognak, ezek szerkeszthetőek kell, hogy legyenek, csak a grafikákra lenne szükség. Ha valakit tudsz, aki segíteni tud ebben, köszönjük a csoport nevében.

Üdv:
István
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

 

PLAKÁTTERV KÉSZÍTÉS

A MÁSIK MANCI

 

ÉNEKVARÁZS DALJÁTÉK, EGY KIS ? SZATÍRA!

 

 

 

Kaszur László ötletét átírta, betanította: Török Zoltánné

Dalcsokrot összeállította, betanította: Palacskó József

 

A négy főszereplő rajza, amint arra gondol, amit szeretne.

Lásd Verőce Lajos, mint apa: egy nem igazán táltos paripa

         Verőcéné, mint anya: lányuk menyasszonyi ruhában

          Mancika, mint menyasszonyjelölt: ékszerek, nercbundák, nyaraló, márkás autó

          Szálfa Jenő, mint vőlegényjelölt: a lány, mint a világ legszebb nője 

Középen alul: Nagyon vigyorgó száj, benne fogszerűen egymás alatt, ívelten, MICSODA KALAMAJKA.  A száj vonalát legfeljebb egy vékony kontúr jelezze

 

Apa, anya egymással szembe nézve beszél, de a gondolatok egészen mást mutatnak.

Lány egyik variációban alul középen, míg a kérő felül eldőlő helyzetben.

Egy lehetséges variáció, a kérő és arajelölt helyet cserél. Ebben a helyzetben a fiú hanyatt fekszik. Arajelölt kizárólag a gondolataival foglalkozik, fölfelé nézve.

Értendő az egész rajz kialakításában: Amennyire megvalósítható, fejezze ki, hogy a család nem egészen tisztességesen gondolkodik, lányukat a szerelem nevében gyakorlatilag az anyagi világ mindenhatóságára nevelik. Erkölcsileg a fiú áll tisztán, de ő elveszti a lába alól a talajt.

 

Szereplők neve az arcuk környékén, szerep és valódi névvel, de a szereplők világi neve változtathatóan. (Értendő: ha szereplőkben változás állna be, csak a nevet kelljen átírnia.)

 

Verőce Lajos szerepében: Feledi Kornél

Verőcéné szerepében: Lőrinc Réka

Mancika szerepében: Török Dorina

Szálfa Jenő szerepében: Bogolin Patrik

 

Közreműködők:

Énekvarázs Népdalkör, valamint néhány tag a Bartók Béla Férfikarból

Narrátor:_Fáncsics Éva

Citerán közreműködik: Palacskó József

Furulyán közreműködik: Feledi Illés

Rendező: Palacskó József

 

Belépés díjtalan

 A rajzok legyenek kiemeltek, míg a szöveg elolvashatósága miatt oda kellejen közelre menni!

1 példány

Előadás helyszíne 2011. November 4-én 16 órakor Pécs Pákolitz Művelődési ház (pontosabb adat később)

1 példány

Második előadás: 2011. November 25-én 18 órakor Civil Közösségek Háza Pécs Szent István tér 17.

 

Gyód 2011. 09. 18.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
 

A MÁSIK MANCI

 

ÉNEKVARÁZS DALJÁTÉK, EGY KIS? SZATÍRA!

 

Írta: Kaszur László ötlete alapján Török Zoltánné

Népdalcsokor  összeállítás: Palacskó József

 

 

(Tánc, csak akkor, ha olyan együttes áll rendelkezésre, ahol vannak táncosok is.)

 

Szatirikus jelenet népdalcsokorral, néptánc díszítéssel az egymásra oda nem figyelés, túlzó mohóság és alkoholos befolyásoltságról.

 

Narrátor dala

 

   Kórus:

  1. A lapádi erdő alatt,                            tánc, sváb keringő
  2. Piros alma mosolyog a dombtetőn                  ”     csárdás

 

(Kórus és a táncosok a jelenet alatt, arcjátékkal vesznek részt, kivéve a meghatározott helyeket.)

 

Második ének alatt, Mancika a színpad elején lévő mezei virágokból szedeget, szagolgatja, sétálgat. Ez alatt a legény, másik oldalról lassan közelít, majd egyszerre elindulnak egymás felé, és beszélgetni kezdenek.

 

            Jenő: Szervusz Mancikám

            Manci: Szervusz

            J: Merre jártál Mancika?

            M: Almát viszek hazára.

            J: Szóltál-e már apádnak, hogy feleségül kérlek vasárnap.

            M: Gyere, kérd meg kezem, mert az apám nem hisz nekem.

J: Rendben, holnap eljövök, és ha Isten is úgy akarja, összeházasodunk.   ZÁRSZÓ

           

 Mancika legénycsalogató dala.                                         

 

3.  Erre gyere amerre én, két versszakkal, harmadikat a kórus énekli, - utalás a lány túlzó igényeire- táncosok helyben mozognak, táncszerűen.

 

             Jenő: Hej Istenem, megnősülök, elveszem Mancikát, szívem választottját. Elindulok, messzi útra, megkeresem, hol van háza. Reggelre odaérek Gyód határába.     ZÁRSZÓ

 

(Lassan elindulnak és lemennek a színpadról)

(Kellékek színpadra megjelenik az apa és elkezd énekelni, de mire befejezi jön a feleség is is válaszol.

 

  1. Férj:  Van nékem egy feleségem, csak az a hibája

Feleség: 2. versszak 3 sora, 4. sor férj, harmadik versszakot mindenki énekli

 

(Bevezető ének, ami arra utal, hogy valami nem lesz rendben a házastársak között.)               Tánc

 

Feleség: Drágám! Tedd félre az újságot, beszédem van veled!

Férj: (Leteszi az újságot.) Na ez rosszul kezdődik!

Fel: Ne hepciáskodj Lajosom! Ha meghallod, amit mondani fogok, azt hiszem, az életkedved is elmegy.

Férj: Nos, ez téged ismerve nem meglepő. (újra felemeli az újságot.)

Fel: Ez most nem az idétlen viccek ideje Lajosom. Szörnyű hírem van!

Férj: ( Leengedi az újságot és elborzadt arccal kérdezi). Csak nem költözik ide az anyád?

Fel: Rosszabb!

Férj: Ennél rosszabb nem lehet (ismét felemeli az újságot).

Fel: Apjuk, a lányunknak fiúja van.

Férj: Szent Ég! Mikor szült? És én miért nem tudok róla?

Fel: Hagyd abba a hülye vicceidet Lajoskám! A lányunknak udvarolnak.

Férj: Ezek szerint nem szült?

Fel: Nem. De ha így folytatódik, még az is bekövetkezhet. Mit szólsz hozzá?

Férj: Mit szólnék? Már ideje volna. Ki az udvarlója?

Fel: Valami Szálfa a neve. Képzeld, Mancika a mi szemtelen lányunk, bejelentette, hogy legkésőbb, holnap a fiú meg fog látogatni minket.

Férj: No, majd megoldjuk a dolgot. Sokkal fontosabb, hogy a másik Mancikát, a lovunkat eladjam. Mostanra várok egy vevőt, valami Jenőt, aki talán hajlandó lesz megvenni, az átkozott dögöt!

Fel: És Mancikával mi lesz?

Férj: Hát most mondom! Ha minden jól megy, még ma megszabadulunk tőle.

Fel: Hogy beszélhetsz így a lányodról?

Férj: De anyjuk, én nem a lányunkról, hanem a lovunkról beszélek! Elfelejtetted, hogy őt is Mancikának hívják, nem csak a lányunkat?

Fel: Szégyelld magad Lajos! A lányunknak, valami Szálfa nevezetű teszi a szépet, te meg csak a lovaddal törődsz!                                              ZÁRSZÓ

Mikor az asszony elindul,

 

  5.  Kórus: (D-ről):  Óh be szép a házas élet

                                Ifjak, vének élvezzétek!                        

Dó dó dó dó dó dó szó dó dallam uaz, háromszor egyre erősebben és gyorsabban ismételve. (Táncosok a szöveg hangulatának megfelelően alakítanak valamit.)

 

(Feleség sírva leszalad a színpadról.)

 

 (Színpadi helyzettől függően, boldog önfeledtséggel, énekelve-táncolva jön Jenő.

 

Második versszak utolsó két sora esetleg ismételve. Akkor érkezik színpadra, mikor befejezi a dalt.)

6.   Jaj, de szépen esik az eső.

 

Jenő: Jó napot kívánok! Szálfa Jenő vagyok: Maga Verőce úr?

Verőce: (Közönség felé fordulva felfelé ívelő hanggal, meglepődve.)

 Milyen jó kedve van!

 (Fiú felé)

  Isten hozta Jenő barátom. Jöjjön beljebb, üljön le!

J: Köszönöm Verőce úr. Tudja, én a Mancika miatt jöttem. Én ugyan is amint megláttam, azonnal belészerettem.

V: Tudom Jenő,… tudom. Mielőtt nekiállnánk a beszélgetésnek, mit szólna egy jó kis hazai szilvapálinkához?                                              

J: Hát!….Az igazat megmondva, én nem szoktam inni Verőce úr, mert nem bírom.

V: Bírja maga, dehogy nem bírja. (Tölt)

J: Köszönöm. Szilva?

V: De az ám!

Zárszó

Igyunk pálinkát?
(Szuggesztív, karcos férfihang szólóban, vagy csak férfiak, majd az összes kórustag, közben isznak)

 

   Nos, Jenő! Meg kell mondanom, nagyon jó ízlése van. Az én Mancikám, nagyszerű teremtmény. És ahogy elnézem magát, maga lenne a legjobb, akire rábízhatnám élete hátralévő részét.

J: Ezek szerint nem bánja, ha én….

V: Dehogy bánom! A magáé, legyen vele boldog, feltéve, ha …ha az anyagiakban is meg tudunk egyezni.

J: Nézze Verőce Úr! Hogy bebizonyítsam, mennyire komolyak a szándékaim, felajánlom, hogy 3 millió Ft-ot leteszek az asztalra, ha nekem adja Mancikát.

 

   Kórus: Hűha!

 

V:  Hárommillió forintot?! Az, azért túlzás! Annyira azért nem nagyszerű az én Mancikám.

J: Uram! Ragaszkodom hozzá!

V: Ne bolondozzon Jenő! Mancika, még Egymilliót sem ér. Hiszen az összes bordája kilátszik, olyan sovány.

J: Micsoda! Talán nincs étvágya szegénynek?

V: Dehogy nincs! Egy-egy alkalommal, három vödörrel is megeszik.

J: Hogyan? Mancika vödörből eszik?

V: No, meg jászolból.

J: Hát ez tényleg nem valami jó hír. De én akkor is az asztalra teszek érte két és félmilliót.

V: Ugyan már barátom! Nem akarom átverni. Van Mancikának más baja is. Néha még harap is.

J: Harap? Mancika harap?!

V: Ha mondom!? A múltkor az egyik lovász, kefélni akarta, mire Mancika megharapta.

  Kórus: Ajajajjjj!

 

J: Micsoda!  Kefélni akarta? (kétségbe esve, kis szünet után)  Kétmillió Ft?

V: Ugyan már kedves Jenő! Sok pénz az is Mancikáért. Az a szemtelen dög még rúg is.

J: A Mancika?

V: A Mancika. A múltkor mögé léptem, mire se szó, se beszéd, felém rúgott. De én nem hagytam a dolgot annyiban! Fölragadtam a seprűt és a nyelével, végigvágtam a dögön. Jó alaposan, a farára csaptam.

(Legény fölugrik, elmegy az asztaltól, mire Verőce úr is föláll.)

J: Mit csinált? Képes volt rávágni seprűvel, a Mancika fenekére? Maga szadista!

V: De megnyugodhat, nem lett semmi baja.

(Kis látszólagos zsörtölődés után leülnek.)

A nagyobb probléma az, hogy a Mancika…..hááát, izé….,büdös.

J: Büdös?!?!

(kórus és táncosok egyre intenzívebben reagálnak)

V: Igen, mert az a furcsa szokása, hogy a kossal alszik együtt. Nem lehet őket elválasztani.

J: Szent Ég! Miket tudok meg!

V: Haj-jaj! A legrosszabbat nem is mondtam.

J: Istenem! Mi jöhet még?

(A fiú, kezd egyre jobban összeomlani)

V: Szomorúan közlöm barátom, hogy Mancika…..hogy is mondjam…nagyon rosszul viseli, ha párosodni próbálnak vele.

J: Neeem!

V: Sajnos igen. Mindig felizgatja a párját, aztán ha közeledni próbál…..rúg, harap, és csúnyán ellátja a baját az áldozatának.

J: Komolyan mondja?

V: A legkomolyabban. Az egyik szerencsétlennek, pl eltörte az álkapcsát.

J: Úristen!

V: Nos ezek után, jól gondolja meg a dolgot, mennyi pénzt tesz le az asztalra, Mancikáért. Magára hagyom, gondolkodjon.                                                           ZÁRSZÓ

 

 (Verőce elmegy)  (Jenő tölt magának és iszik)

(Következő énekek, már utalnak arra, hogy ebből a helyzetből aligha tud a kérő jól kijönni.)

 

  1. Kórus: Hej, Jancsika,( utalás a kis ember általános sorsára)
  2.  Mély a Tiszának a széle ( fordulatra utaló, a fiatal legények többnyire mélyebb ismereteket szerző kísérleteire és nem a nősülés valódiságára utaló dal)

 

(Közben megjelenik Mancika, és boldogan felkiált.)

 

Mancika: Jenőőőőő! Hát eljöttél?

 

(Odafut Jenőhöz, mire ő ijedten átszalad az asztal másik oldalára)

 

 Nyugi Jenő! Apu nincs itt. A konyhában van! Beleegyezett, hogy a tiéd legyek?

 

J: Igen, de….

M: Nagyszerű. Gyere közelebb Jenő!

J: Még mit nem! Engem nem fogsz megharapni, az, biztos!

M: Ne bolondozz Jenő! Gyere közelebb! Ha idejössz, nem fogod megbánni!

J: És a kos hol van ilyenkor?

M: Miféle kos?

J: A család kosa.

M: Biztos kint alszik a ló mellett, mert az a szokása. De te honnan tudsz a kosról?

 

(Jenő kimeredt szemekkel néz és felkiált!)

 

J:   Ezek szerint a lovat is Mancikának hívják?

M: Ahogy mondod.

J:  (lerogy a székre) Aha! Most már értem!

M:  (Gyorsan Jenő ölébe ül) Milyen szép életünk lesz! Összeházasodunk és boldogan élünk. Ugye?

J: Ahogy mondod, Mancikám.

M: És veszel nekem, egy aranygyűrűt…

J: Igen.

M: Meg gyémánt fülbevalókat…ZÁRSZÓ

 

 (Ettől az igénytől kezdődően, a kórus és a táncosok, egyre erősödőbben fejezik ki nem tetszésüket, közben alaphelyzetből mindig egy kicsit előrébb, majd alapállásba hajlanak, hű, hú szavakat kántálva a kívánság elhangzása után. Imitálni kell azt, ha valamire nagyon kíváncsiak vagyunk, majd a válasz hallatán, szinte visszahanyatlunk.) (Ezt az igények sorolásakor végig.)

 

J: Hát….na, jó.

M: Gyöngy nyakéket….meg arany karperecet.

J: Még azt is?

M: Igen, meg néhány nercbundát.

J: Nercbundákat?

M: Meg egy nyugati kocsit! És egy villát építesz a Balatonnál nekem!

J: Úristen!

M: Ugye milyen jó lesz.

J: Igen…. nagyon……Kérlek, küldd csak be apádat! Még van vele egy kis beszédem. ZÁRSZÓ

 

Kórus:

10.  Töltsd tele pajtás poharad – átirat- (pálinka túlzott fogyasztásának következményeire felhívó dal)

 

 (Manci kimegy, fiú fölkapja az üveget és kiissza az összes pálinkát)

 

M: Apukám! Gyere be hozzánk!

 

(Verőce úr bejön, közben a lány tájékoztatja a helyzetről, majd kissé a férfiaktól távolabbra menve, megáll.)

 

V: Ne haragudj fiam! Hallottam a lányomtól, milyen nagy félreértés áldozatai lettünk. Kezdjük elölről a beszélgetést, de most már a lányomról!

J: Egy pillanat! Nézze, Verőce Úr! Tudom, hogy a maga lova rúg, harap, büdös és nem hagyja magát befedeztetni, de még is elviszem Hárommillió forintért, csak a lányával ne találkozzak többet!                                       ZÁRSZÓ

 

Fiú éneke, végtelen szomorúsággal, kapatosan, kissé sírósan, némi csuklással

11.  Már énnékem menni kell (második verset a kórus énekli, amiben tájékoztat arról, milyen egy igazi férfi)

 

(Fiú elmegy. Lány a színpad széléig utána. Ott megáll, és bánatosan nézi a lassan távolodó fiút.)

 

Kórus és a táncosok, sajátos magyar mentalitás szerint belerúg a haldoklóba.

 

12. Üssön mög babám a ménkű.

 

(Az utolsó versszak éneklésekor, a lány lassan visszajön és elénekli a)

 

13. Tizenhárom fodor, van a szoknyámon első versszakát. Másodikat már a kórus énekli, mintegy figyelmeztetésül, közben végig megy a tánc.

 

Zárszó:

V: Hát ilyen nincs. A lovamat nem vette meg. A lányom is a nyakamra maradt és még a pálinkámat is mind megitta! Mi jöhet még? Anyukám!! Mit tegyek most?

                                   ZÁRSZÓ

 

Jelenet vége.

 

Narrátor duettet bejelentő dala

 

(fiú és a lány kéz a kézben visszajön és a helyzet feloldásaként éneklik)

>>>>>>>>>*****************.>>>>>>>>>>

14. Én Istenem add meg nékem   

   

VÉGE

Egy-két jó közös dal:
  1. Párta, párta, feneette párta          
    Durcika lehet a Mancikából
    2.  Széles a Balaton, azért ingadozik

 

 

 

Gyód 2011. március

prayer

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
ambrusa képe
ambrusa
Offline
Csatlakozott: 2011/05/15

Esetleg abban tudnék segíteni, hogy a Youtube-ra egyben kerüljön fel a film, akár HD-ban is.

ambrusa


Legújabb irodalmak

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Irodalom Vállaji Sipos Ida Őszi ibolyák / Herbstveilchen toni 2024/05/12 - 08:12 2024/05/12 - 08:12
Irodalom Torkos László: Áldott kezek / Gesegnete Hände toni 2024/05/11 - 07:51 2024/05/11 - 07:51
Irodalom Siklossy László Hangok / Stimmen toni 2024/05/10 - 09:11 2024/05/10 - 09:11
Irodalom Joachi Ringelnatz: Missglücktes Liebesabenteuer / A félresikerült szerelmi élmény toni 2024/05/09 - 09:02 2024/05/09 - 09:02
Irodalom Sas Ede Az éjszakába / In die Nacht. toni 2024/05/08 - 08:53 2024/05/08 - 08:53
Irodalom Havasi István A szegények háza / Das Armenhaus toni 2024/05/07 - 08:37 2024/05/07 - 08:37
Irodalom Tóth Árpád: Meddő órán / An karge Stunde toni 2024/05/06 - 07:54 2024/05/06 - 07:54
Irodalom Radnóti Miklós: Gyökér / Wurzel toni 2024/05/05 - 09:16 2024/05/05 - 09:16
Irodalom G. Diószeghy Mór Ahol nyilnak az akácok / Wo die Akazienbäume blühen toni 2024/05/04 - 08:18 2024/05/04 - 08:18
Irodalom Jakab Ödön: Édesanyámnak / Zu meiner Mutter toni 2024/05/03 - 07:15 2024/05/03 - 07:15
Irodalom Rigó Tibor Május ha lehetnék / Wenn ich könnte Mai sein toni 2024/05/02 - 07:46 2024/05/02 - 07:46
Irodalom József Attila: Munkások / Die Arbeiter toni 2024/05/01 - 07:51 2024/05/01 - 07:51
Irodalom Palágyi Lajos Reggel a tengeren / Morgens auf das Meer toni 2024/04/30 - 07:29 2024/04/30 - 07:29
Irodalom Rigó Tibor: Cigány keringő / Zigeunerwalzer toni 2024/04/29 - 08:08 2024/04/29 - 08:08
Irodalom Torkos László Csak engem szeret / Sie liebt nur mich toni 2024/04/28 - 08:28 2024/04/28 - 08:28

Legújabb hangzóanyagok

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Audió Tompos Lilla: Karácsony ambrusa 2019/12/23 - 21:34 2019/12/23 - 21:34
Audió Kék mezőben Góth László 2019/12/14 - 05:58 2019/12/14 - 05:58
Audió Szabó Melinda: Októberi látomás ambrusa 2019/10/12 - 19:26 2019/10/12 - 19:26
Audió Kelvin: Angyalka ambrusa 2019/01/15 - 22:18 2019/01/15 - 22:18
Audió Visszatekintő: Karácsony Pécsett 1918-ban ambrusa 2019/01/02 - 12:54 2019/01/02 - 12:54

Legújabb fórumtémák

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Fórumtéma Megszűnt pályázat Markovics Anita 2019/12/31 - 13:41 2019/12/31 - 13:41
Fórumtéma Klapek Gabriella hímezve festő, énekes, zeneszerző prayer 2 2016/11/28 - 12:48 2018/03/31 - 00:43
Fórumtéma 2017. AKÍK Művészeti Pályázat prayer 2016/12/28 - 19:03 2016/12/28 - 19:03
Fórumtéma 2016 évi rendezvények capek 17 2016/01/14 - 11:27 2016/08/07 - 16:47
Fórumtéma CINKEfészek Antológia 6. Szt. Mártonnak ajánlva prayer 14 2016/04/17 - 18:06 2016/07/17 - 12:32
Fórumtéma CINKE klub Gyöngyivel prayer 20 2015/04/17 - 21:42 2016/07/09 - 14:15
Fórumtéma Cinke színdarab Emeraude 1 2016/04/25 - 09:38 2016/04/27 - 08:51
Fórumtéma Szent Márton évforduló pályázat prayer 5 2014/09/28 - 09:49 2016/03/01 - 22:47
Fórumtéma Ötletek, és a megvalósítás. prayer 164 2010/02/05 - 20:51 2016/02/02 - 14:28
Fórumtéma Aktuális pályázatok zsuska 177 2013/02/06 - 11:01 2016/01/26 - 12:16

Legújabb rendezvények

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Rendezvény Tavaszi Varázs Fesztivál capek 2019/03/29 - 11:00 2019/04/12 - 12:06
Rendezvény Húsvéti nyusziles az Origó-Házban capek 2019/04/18 - 12:00 2019/04/12 - 12:02
Rendezvény Vidám farsang capek 2019/02/28 - 16:00 2019/03/14 - 12:11
Rendezvény CINKÉK a nagyvilágban - Lélekmorzsák capek 2019/02/22 - 17:00 2019/03/14 - 11:54
Rendezvény Versek Istenről, Hazáról, Szerelemről... capek 2019/01/24 - 16:00 2019/01/16 - 21:40