Igaz szösszenet tizenéves koromból... "Hiszen Te is cigány vagy"...

siktár éva képe

Igaz szösszenet tizenéves koromból...nem vagyok fajgyűlölő, de akkor nagyon megijedtem...de nem volt több konfliktusom "Velük" egész életemben...
 
Tinzenhét éves voltam, barátnőmmel az iskola után még leültünk a térre egy kicsit dumcsizni. Mint a fiatal lányok, kiről? No kikről, hát természetesen a fiúkról ,többek között.
Egy szép őszi délután volt, az a nyár is nagyon meleg volt, szépen barnára sütött bennünket a nap, szinte majdnem feketére.
 
Beszélgettünk a padon ülve és odasündörög mellénk két cigány fiú. Leültek, tisztelettudóak voltak, látszott rajtuk, hogy nem a putriból jöttek. Beszélgettünk velük miért ne, hiszen értelmesek voltak.
 
Természetesen nyomták a rizsát, milyen szépek vagyunk, kívánatosak, óh", "napba lehet nézni, de ránk nem, olyan fényesen ragyogunk" (no, nekem itt ez a duma már nem tetszett, de még nem mutattam, próbáltam intelligens maradni)
- Nem jöttök velünk egy kicsit játszani?-kérdezte az egyik kacsingatva rám. (No az anyád..., mit képzelsz te, úgy nézek én ki, mint aki csak sitty-sutty, megy veled játszani, azért mert szépen, kedvesen kommunikálok veled?)
- No jó, vegyél vissza barátocskám, mert ezt a szöveget már nem szeretem!- mondtam kimérten.
- Óh' ezer bocs,' nem akartam megsérteni hófehér lelkedet.- mondta kissé cinikusan.
(Nem tetszett, ez már rohadtul nem tetszett és irritált)
Ránéztem a barátnőmre és fejemmel intettem neki, hogy húzzunk innen, mert ennek nem lesz jó vége.
De a másik gyerek, aki neki szórta a rizsát, még viselkedett, nem akart rögtön "játszani" a barátnőmmel, így tehát maradtunk.
 
 
Megint próbálkozott az "enyém", negédes mézes szavakkal húzta azt a bizonyos "madzagot". Tűrőképességem határán túl voltam és ehhez mérten válaszoltam bokorba csábító szavai hallatán:
- No tűnj innen, mert nem állok jót magamért!
(Még, hogy nem állok jót, hiszen úgy féltem, reszkettem mint a nyárfalevél - de nem mutattam-valahogyan meg kell tőle szabadulnom, határozottnak kell lenned Évi, hallottam apukám hangját, mert ezekkel másképp nem lehet.)
Feldühödött, oda lett az intelligenciája a másodperc töredéke alatt,a barátja próbálta csitítani, de nem hagyta, és flegmán oda lökte a képembe ezt a mondatot.
- Mit játszod meg az eszedet, hisz Te is cigány vagy!  - és már közelíteni akart felém, hogy mit tett volna nem tudom, de a barátja észnél volt és elráncigálta onnan, le is cseszte és eltávoztak.
 
Kemény  helyzet volt, mondtam is a barátnőmnek, hogy húzzunk innen, mert ha ez a gyerek visszajön és hozza a "testvéreket" is -mert ezt láttam a tekintetében, miközben a barátja elráncigálta mellőlem - végünk lesz!
 
Gyorsan hazatéptünk, talán futva tettük meg az utat hazáig, szívünk a torkunkban dobogott.
Apukám meg is kérdezte, hogy mi a baj.
- Semmi, semmi (nem lehetett becsapni Őt)-mondtam levegő után kapkodva. Rám hagyta, de érezte, hogy valami történt, ami ennyire felzaklatta fiatal lelkemet.
 
Bementem a fürdőszobába, ott elbőgtem magam, és szemeztem magammal a tükörben.
Már jól voltam, biztonságban.
Néztem magam a tükörben, mereven. Mi a jó istenért mondta nekem ez a fickó, hogy én is cigány vagyok. Hiszen nem vagyok az.
Nézem (mit nézem, csodálom magam és akkor beugrott a szikra! Hát ahogy így jobban szemrevételezem magam, tényleg, milyen sötétbarna vagyok a nyári meleg naptól. Szinte egy hajszállal vagyok csak világosabb mint ő.
Hát ez az! Jobban nézelődöm, csakugyan, olyan barna vagyok, hogy akár cigány is lehetnék. Mármint a színem szerint! Ez az! Megfejtettem a rejtélyt! Ezért mondta nekem a fiú, hogy én is az vagyok!)
 
Máris jobb lett a hangulatom! Apukám azért résen volt, feltűnt neki  a hangulatváltozásom.
- Mi van kislányom, mi történt veled a fürdőszobában?- kérdezte kedvesen.
- Óh' apukám, döbbenetes felfedezést tettem származásomat illetően - mondtam most már mosolyogva.
 
Apukám nézett rám fél mosollyal szája szegletében és várta a folytatást.
- Rádöbbentem, hogy én olyan szépen lebarnultam az idén (is) hogy akár lehetnék cigány is, ha Te és Anyu is cigányok lennétek - mondtam nevetve. 
 
Apukám egyből levágta, hogy konfliktusba keveredtem a színes bőrűekkel, de mivel látta rajtam, hogy mélyebb nyomot nem hagyott bennem a sokk, nem kommentálta mondatomat. Csak annyit válaszolt:
- Nagyon vigyázz magadra kislányom, úgy ahogy azt tanítottam Neked.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
janos képe
janos
Offline
Csatlakozott: 2009/01/24

Évikém, ez a szitu megeshetett volna két nem cigány fiúval is,
között is vannak erőszakos , bunkó természetűek. Habár ha
belémkötötöttek-még ifjú koromban- és sötétebb volt a bőrük-
akkor inkább nem vettem a lapot, elmentem, más esetben nem.

' Akiknek az antennáit leerodálta már az idő, ők most itt miért nyerők ?

Üdv.

János

siktár éva képe
siktár éva
Offline
Csatlakozott: 2011/12/30

Köszönöm szépen kedves János, hogy olvastál és elmondtad véleményedet a témával kapcsolatosan. Természetesen igazad van, hiszen az emberi jellemet, természetet nem a bőrszin,( etnikai hovatartozás) határozza meg. Mivel B.A.Z. megyében nevelkedtem 17 éves koromig, ott köztudottan sok cigány élt, (él) és bizony voltak némi kellemetlenségek, főleg  csoportokba verődve voltak nagyon bátrak. No de ez jellemző volt egy bizonyos fehér embercsoportnál is.

No persze, Te fiú voltál (vagy), de gondolhatod, hogy paráztunk mi tizenhét éves lányok ebben a szituációban.

Szeretettel: Évi

"Próbálj meg úgy élni, hogy ne vegyék észre ott ahol vagy, de nagyon hiányozzál onnan, ahonnan elmentél."

(Victor Hugo)

janos képe
janos
Offline
Csatlakozott: 2009/01/24

De gondolom az a hely, egy ideig, nem volt napozóhelyetek.
Én is kerültem azt a bokros részt-egy ideig. A többi privitéma.

Ne válaszolj !

Pussz.
 

' Akiknek az antennáit leerodálta már az idő, ők most itt miért nyerők ?

Üdv.

János

Kandrács Róza képe
Kandrács Róza
Offline
Csatlakozott: 2013/06/27

Kedves Évikém....sajnos most még keményebb itt a helyzet. De a stílus maradt-sőt már néha pofonok is elcsattanak. Novellád a valót tükrözi szeretettel olvastam. Róza

Kandrács Róza

A múlt elmúlt,a jelent éld,a jövőd titok-de te is irányíthatod.

siktár éva képe
siktár éva
Offline
Csatlakozott: 2011/12/30

Köszönöm szépen Rózsikám, hogy olvastál és megosztottad tapasztalataidat. Ez az egyetlen ominózus eset volt, de nem volt kellemes.

Szeretettel: Évi

"Próbálj meg úgy élni, hogy ne vegyék észre ott ahol vagy, de nagyon hiányozzál onnan, ahonnan elmentél."

(Victor Hugo)

Kandrács Róza képe
Kandrács Róza
Offline
Csatlakozott: 2013/06/27

Most már napi szinten vannak problémák kedves Évikém.S nincs is remény a változásra. Sajnos....Róza

Kandrács Róza

A múlt elmúlt,a jelent éld,a jövőd titok-de te is irányíthatod.

Legújabb irodalmak

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Irodalom Ady Endre: A megcsufolt ember / Der gespottete Mensch toni 2024/04/27 - 08:52 2024/04/27 - 08:52
Irodalom Szabados Ede A gazdátlan szolga / Der herrenlose Diener toni 2024/04/26 - 07:47 2024/04/26 - 07:47
Irodalom Dénes József Családi élet / Familienleben toni 2024/04/25 - 08:16 2024/04/25 - 08:16
Irodalom Czóbel Munka: Sietős út / Eilige Weg toni 2024/04/24 - 08:48 2024/04/24 - 08:48
Irodalom Rákos István Az én múzsám / Meine Muse toni 2024/04/23 - 07:51 2024/04/23 - 07:51
Irodalom Tarcsafalvi Albert: A magyar földmiveshez / An den ungarischen Bauern toni 2024/04/22 - 08:06 2024/04/22 - 08:06
Irodalom Rigó Tibor Mert végül is / Weil schließlich toni 2024/04/21 - 07:59 2024/04/21 - 07:59
Irodalom Szávay Gyula Kisértő álmok / Phantoms Träume toni 2024/04/20 - 08:38 2024/04/20 - 08:38
Irodalom Dobó László Szüleim levele / Ein Brief meiner Eltern toni 2024/04/19 - 08:02 2024/04/19 - 08:02
Irodalom Teleki Sándor Telegráf-drótok / Telegraphendrähte toni 2024/04/18 - 08:40 2024/04/18 - 08:40
Irodalom Torkos László Örökre együtt / Für immer zusammen toni 2024/04/17 - 08:15 2024/04/17 - 08:15
Irodalom Torkos László Az érdem / Der Verdienst toni 2024/04/16 - 08:45 2024/04/16 - 08:45
Irodalom Madách Aladár Megkézdezném a liliomot / Ich würde die Lilie fragen toni 2024/04/15 - 08:51 2024/04/15 - 08:51
Irodalom Hajós Izsó: Révben / Im Hafen toni 2024/04/14 - 08:12 2024/04/14 - 08:12
Irodalom Havas István Két templom / Zwei Kirchen toni 2024/04/13 - 08:02 2024/04/13 - 08:02

Legújabb hangzóanyagok

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Audió Tompos Lilla: Karácsony ambrusa 2019/12/23 - 21:34 2019/12/23 - 21:34
Audió Kék mezőben Góth László 2019/12/14 - 05:58 2019/12/14 - 05:58
Audió Szabó Melinda: Októberi látomás ambrusa 2019/10/12 - 19:26 2019/10/12 - 19:26
Audió Kelvin: Angyalka ambrusa 2019/01/15 - 22:18 2019/01/15 - 22:18
Audió Visszatekintő: Karácsony Pécsett 1918-ban ambrusa 2019/01/02 - 12:54 2019/01/02 - 12:54

Legújabb fórumtémák

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Fórumtéma Megszűnt pályázat Markovics Anita 2019/12/31 - 13:41 2019/12/31 - 13:41
Fórumtéma Klapek Gabriella hímezve festő, énekes, zeneszerző prayer 2 2016/11/28 - 12:48 2018/03/31 - 00:43
Fórumtéma 2017. AKÍK Művészeti Pályázat prayer 2016/12/28 - 19:03 2016/12/28 - 19:03
Fórumtéma 2016 évi rendezvények capek 17 2016/01/14 - 11:27 2016/08/07 - 16:47
Fórumtéma CINKEfészek Antológia 6. Szt. Mártonnak ajánlva prayer 14 2016/04/17 - 18:06 2016/07/17 - 12:32
Fórumtéma CINKE klub Gyöngyivel prayer 20 2015/04/17 - 21:42 2016/07/09 - 14:15
Fórumtéma Cinke színdarab Emeraude 1 2016/04/25 - 09:38 2016/04/27 - 08:51
Fórumtéma Szent Márton évforduló pályázat prayer 5 2014/09/28 - 09:49 2016/03/01 - 22:47
Fórumtéma Ötletek, és a megvalósítás. prayer 164 2010/02/05 - 20:51 2016/02/02 - 14:28
Fórumtéma Aktuális pályázatok zsuska 177 2013/02/06 - 11:01 2016/01/26 - 12:16

Legújabb rendezvények

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Rendezvény Tavaszi Varázs Fesztivál capek 2019/03/29 - 11:00 2019/04/12 - 12:06
Rendezvény Húsvéti nyusziles az Origó-Házban capek 2019/04/18 - 12:00 2019/04/12 - 12:02
Rendezvény Vidám farsang capek 2019/02/28 - 16:00 2019/03/14 - 12:11
Rendezvény CINKÉK a nagyvilágban - Lélekmorzsák capek 2019/02/22 - 17:00 2019/03/14 - 11:54
Rendezvény Versek Istenről, Hazáról, Szerelemről... capek 2019/01/24 - 16:00 2019/01/16 - 21:40