Őrangyalok márpedig vannak

Anne képe

Péntek délután, munka után igyekeztem haza, mert tudtam, hogy aznap még viszonylag hosszú út áll előttem.
Feltankoltam a kisautómat, a kávédarálót, ahogy viccesen hívtam a kis Polskimat, készítettem be plédet, enni és innivalót, mintha hosszú túrára mennék.
Az autó műszaki állapota miatt nyugodt lehettem, mert néhány napja vettem bele új akkumulátort, a fűtés is tökéletesen működött, és a motorja is csak a tipikus típushangot adta ki magából.
Délután 4 után elindultam. Ekkor már esteledett. December 6-a volt. Mikulás napja. Az időjáráson annyira még nem érződött a tél, nem voltak lefagyva az utak, ezért is mertem nekieredni a sötét ellenére.
Az akkori párom, aki egyébként tűzoltó, lelkemre kötötte, hogy óvatosan vezessek, mert csak tegnap vettük le a T betűt az autómról. Mától már rutinosnak számítok. 
A városból egyszerű volt kijutni, még az útviszonyok is mellém álltak eddig. Mindössze 90 kilométerről volt szó, amit már nem először tettem meg egyedül.
Néhány kilométer után csörgött a telefonom. A párom hívott. Bedugtam a fülhallgatót a fülembe, azon keresztül beszélgettünk.
Megnyugtattam, hogy jól haladok, tisztes távolságot tartok az előttem haladótól. Időközben viszont valami szmötyi kezdett el csöpögni az égből, dara vagy szitáló eső, nem tudom a hivatalos megnevezését. Az időjárás-jelentők most valószínűleg átkoznak a kifejezésért. 
Tehát nyálkássá vált az út. És egyre rövidebb lett az a táv, ami belátható volt, ezért még jobban lemaradtam az előttem közlekedő mögött. Egy ideig csendben autózgattam, majd a párom ismét hívott, amikor már közel jártam. Néhány kilométer hiányzott.
A következő másodpercektől kezdve egyszerűen kiesett valamennyi idő az életemből.
A sötét autóban tértem magamhoz, valami olyan erős fejfájással, amit még soha nem éreztem. Nem értettem, mit keresek ott. A telefonomat megtaláltam a földön. Gondoltam, megkérdezem a páromat, hol vagyok és mit csinálok az autómban, aminek nincs szélvédője.
Ez biztos valami idióta álom, és majd reggel jót röhögünk, ha elmesélem.
Sírva kérdezett, hogy jól vagyok-e. Nem értettem a kérdést. Már hogyne lennék jól. Csak nem értek semmit abból, ami történik. 
- Odaértek már a mentők? Vagy tűzoltók? Vagy bárki? – kiabálta a telefonba.
- Igen, azt hiszem, jönnek már. 
Valóban láttam a villogókat. Még a hátam mögött is elég nagy volt a fény. Néhány hivatásos személy szaladt oda és csak annyit hallottam, hogy egyikük odaszól a másiknak:
- Nézd már, telefonál.
Ők értették, és később nekem is elmagyarázták: olyan sokkos voltam, mintha bediliztem volna. Nem mondom, hogy rossz érzés volt… még sosem voltam bolond. Most is csak rövid ideig.
A párom közben folyamatosan utasítgatott, kapcsoljam ki az övet, nyissam ki az ajtót. És adjam oda valakinek a telefont. Én csak az ablakot húztam le, és az első mentős kezébe nyomtam a készüléket, ezzel a szöveggel:
- Magát keresik. A párom akar valamit mondani.
És akkor hirtelen nagyon melegem lett, és mindenki gyorsan sürögni –forogni kezdett körülöttem. Feltépték az ajtómat, rámborítottak valami vizes ponyvát, mert már lángolt a hátamon a pulóver, és nagyon fájt a karom. Valószínűleg ekkor látták meg azt is, hogy az arcom helyét egy vérgombóc vette át. Hordágyra fektettek, be a mentőbe. 
A kórházban megjelent az ágyam mellett egy rendőrhölgy, és a kihallgatásom helyett elmesélte, hogyan történt, mert a szemtanúk elég jó tényleírást adtak az esetről. 
Én viszont nem emlékeztem semmire egészen odáig visszamenőleg, hogy elindultam Budapestről.
Egy kamion megkezdte az előzésemet balról, be akart elém vágni, mert jöttek szemből. A magasságából és a súlyából adódóan beterített azzal a nyálkarengeteggel. Az ablaktörlőm nem bírt vele megküzdeni, tehát jó néhány másodpercig semmit nem láttam. És még az oldalszelével is elsodort, a padkára. A másik sávban szabályosan közlekedő Mercedes gépjárműnek le kellett lassítania és lehúzódnia, hogy utat adjon ennek a majom kamionosnak, hogy beférjen. Amikor vissza akartam jönni a sávomba, túlhúztam a kormányt, megcsúsztam, belekóstoltam a kis Polskival a Mercedesbe, majd lepattantam róla és szabályos ipszilon kanyarral hátrarepültem az árokba. A szélvédőm egy darabban esett ki, a kisautómban harmonikává hajtogatva a vadiúj akkumulátor. És még ki is gyulladt. De én annyira nem voltam magamnál, hogy majdnem bennégtem.
Mindeközben szinte végig élő egyenes beszélgetésem zajlott egy tűzoltóval, aki a munkájából kifolyólag mindennap balesetekből ment ki embereket. Állítólag mondat közepén visítottam egy nagyot, majd csattanás, és aztán a hosszú, bizonytalan csend. Ezt hallotta ő. Aztán amikor újrahívtam, megkönnyebbült, hogy élek.
Azt mondta, ez alatt a pár perc alatt, ő kismilliószor meghalt. Próbált visszahívni, de megszakadt a vonal.
A kórházban leltároztam: volt egy darab szilánkokra tört orrom, kék cérnával összeöltve, a szám szélén is virított ez a férccérna. Tele voltam a szemem körül monoklikkal, a biztonsági öv széles lila csíkokat hagyott rajtam, és a repedt bordáim miatt hónapokig nem hallgathattam a kedvenc vicceimet. Örültem, amikor már fájdalom nélkül tudtam lélegezni.
Az arccsontom félre volt csúszva, sőt azt is elmondhatom magamról, hogy az egyetlen ember vagyok a világon, aki villásnyelvű. Majdnem úgy, mint a villásfarkú fecske. Abból ugyanis kiharaptam egy darabot. Ebben az időben szerettem meg a kefírt, joghurtot, leveseket, és minden olyat, amit szívószállal el lehetett fogyasztani. De legalább a fogaim megvoltak mind. További látványelemként a két karomon is megmaradtak a lángnyelvek, örök emlékként.
És a csúcspont: mivel a kamionos „ismeretlen tettes” maradt, engem hoztak ki bűnösként, és csak azért nem vették el a jogosítványomat, mert majdnem meghaltam. A másik autóban a két ártatlan sértetlen is maradt. Legalább más emberek épsége nem szárad a lelkemen.
Egy hónap teljes amnézia után részletek jöttek vissza a balesetből, a teljes történés sosem.

Hát csoda, hogy ekkora szerencsétlenség után még élek? Igen, egy csoda. És én minden egyes nap hálás vagyok ezért a csodáért. 

zsuska képe
zsuska
Offline
Csatlakozott: 2010/09/12

Nem is csoda, hogy hálás vagy, ezért a csodáért!

 

zsuska

Nem minden szó mondható ki. Az egyik magunk miatt, a másik kíméletből... s ha mégis megteszem?

Anne képe
Anne
Offline
Csatlakozott: 2011/08/02

Szia Zsuska!

Örülök Neked! Mosoly Ezért is akartam írásban megerősíteni! Az angyalok az írást is támogatják...

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Ohh, kedves Anne! Hála a Jó Istennek azért, hogy így vigyázott Rád! Ohh, eljesen elhűlve olvastalak... Mielőbbi gyógyulást kívánok! (Csak annyit, a férccérna két c!)

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

Anne képe
Anne
Offline
Csatlakozott: 2011/08/02

Kedves Judit!

Ez egy régebbi történet, szerencsére, csak most bírtam kiírni magamból. 

Köszönöm, hogy itt jártál, és aggódtál, de minden oké. Tényleg vigyáznak rám az Angyalok.

És köszönöm az észrevételt, megdupláztam a cét Nagy vigyor

Puszillak.

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

<3

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

Legújabb irodalmak

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Irodalom Apostol Bertalan A gyimótvölgyi hársfa / Die Linde von Gyimotstal toni 2024/05/13 - 08:12 2024/05/13 - 08:12
Irodalom Vállaji Sipos Ida Őszi ibolyák / Herbstveilchen toni 2024/05/12 - 08:12 2024/05/12 - 08:12
Irodalom Torkos László: Áldott kezek / Gesegnete Hände toni 2024/05/11 - 07:51 2024/05/11 - 07:51
Irodalom Siklossy László Hangok / Stimmen toni 2024/05/10 - 09:11 2024/05/10 - 09:11
Irodalom Joachi Ringelnatz: Missglücktes Liebesabenteuer / A félresikerült szerelmi élmény toni 2024/05/09 - 09:02 2024/05/09 - 09:02
Irodalom Sas Ede Az éjszakába / In die Nacht. toni 2024/05/08 - 08:53 2024/05/08 - 08:53
Irodalom Havasi István A szegények háza / Das Armenhaus toni 2024/05/07 - 08:37 2024/05/07 - 08:37
Irodalom Tóth Árpád: Meddő órán / An karge Stunde toni 2024/05/06 - 07:54 2024/05/06 - 07:54
Irodalom Radnóti Miklós: Gyökér / Wurzel toni 2024/05/05 - 09:16 2024/05/05 - 09:16
Irodalom G. Diószeghy Mór Ahol nyilnak az akácok / Wo die Akazienbäume blühen toni 2024/05/04 - 08:18 2024/05/04 - 08:18
Irodalom Jakab Ödön: Édesanyámnak / Zu meiner Mutter toni 2024/05/03 - 07:15 2024/05/03 - 07:15
Irodalom Rigó Tibor Május ha lehetnék / Wenn ich könnte Mai sein toni 2024/05/02 - 07:46 2024/05/02 - 07:46
Irodalom József Attila: Munkások / Die Arbeiter toni 2024/05/01 - 07:51 2024/05/01 - 07:51
Irodalom Palágyi Lajos Reggel a tengeren / Morgens auf das Meer toni 2024/04/30 - 07:29 2024/04/30 - 07:29
Irodalom Rigó Tibor: Cigány keringő / Zigeunerwalzer toni 2024/04/29 - 08:08 2024/04/29 - 08:08

Legújabb hangzóanyagok

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Audió Tompos Lilla: Karácsony ambrusa 2019/12/23 - 21:34 2019/12/23 - 21:34
Audió Kék mezőben Góth László 2019/12/14 - 05:58 2019/12/14 - 05:58
Audió Szabó Melinda: Októberi látomás ambrusa 2019/10/12 - 19:26 2019/10/12 - 19:26
Audió Kelvin: Angyalka ambrusa 2019/01/15 - 22:18 2019/01/15 - 22:18
Audió Visszatekintő: Karácsony Pécsett 1918-ban ambrusa 2019/01/02 - 12:54 2019/01/02 - 12:54

Legújabb fórumtémák

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Fórumtéma Megszűnt pályázat Markovics Anita 2019/12/31 - 13:41 2019/12/31 - 13:41
Fórumtéma Klapek Gabriella hímezve festő, énekes, zeneszerző prayer 2 2016/11/28 - 12:48 2018/03/31 - 00:43
Fórumtéma 2017. AKÍK Művészeti Pályázat prayer 2016/12/28 - 19:03 2016/12/28 - 19:03
Fórumtéma 2016 évi rendezvények capek 17 2016/01/14 - 11:27 2016/08/07 - 16:47
Fórumtéma CINKEfészek Antológia 6. Szt. Mártonnak ajánlva prayer 14 2016/04/17 - 18:06 2016/07/17 - 12:32
Fórumtéma CINKE klub Gyöngyivel prayer 20 2015/04/17 - 21:42 2016/07/09 - 14:15
Fórumtéma Cinke színdarab Emeraude 1 2016/04/25 - 09:38 2016/04/27 - 08:51
Fórumtéma Szent Márton évforduló pályázat prayer 5 2014/09/28 - 09:49 2016/03/01 - 22:47
Fórumtéma Ötletek, és a megvalósítás. prayer 164 2010/02/05 - 20:51 2016/02/02 - 14:28
Fórumtéma Aktuális pályázatok zsuska 177 2013/02/06 - 11:01 2016/01/26 - 12:16

Legújabb rendezvények

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Rendezvény Tavaszi Varázs Fesztivál capek 2019/03/29 - 11:00 2019/04/12 - 12:06
Rendezvény Húsvéti nyusziles az Origó-Házban capek 2019/04/18 - 12:00 2019/04/12 - 12:02
Rendezvény Vidám farsang capek 2019/02/28 - 16:00 2019/03/14 - 12:11
Rendezvény CINKÉK a nagyvilágban - Lélekmorzsák capek 2019/02/22 - 17:00 2019/03/14 - 11:54
Rendezvény Versek Istenről, Hazáról, Szerelemről... capek 2019/01/24 - 16:00 2019/01/16 - 21:40