Győzelem

anyatka képe

Ki kellene nyitni a szemem, de nem megy. Ilyen még nem volt! A csörgőóra vajon ébresztett már? Régen hallottam. Elfelejtettem beállítani? Remek, akkor elaludtunk! Na, ki az ágyból, indulás! Most meg mi van?  Felkeltem az imént. Vagy nem? Milyen hangok ezek itt körülöttem? Nem hallom tisztán. A TV szól? Nem. Ezek mintha rólam beszélnének. ÁÁÁ! Ez fájt! Mi a fenének szúrkálnak? Álmos vagyok. Már..... nem.......hallok....álmos....

Megint érzem, fáj a lábam. Elzsibbadt.Hogy kerültem ide, és egyáltalán hol lehetek? Hol van a családom? Kinyitnám a szemem nagyon okos, hiába beszélsz nem tudom hogyan kell! Ha tudnám ,hidd el már néznék is rád, mert fogalmam sincs hogy nézel ki, pedig a hangodat már ismerem. Na, akkor most fürdünk? Nem tudom ez most mi, én egyedül szoktam tisztálkodni. Biztos álmodom. De ha álmodnám nem érezném a szivacsot a bőrömön. Meg ne próbáld! Nem nyúlhatsz oda! A fene! Hiába beszélek???? Persze, nem hallod. Folyamatosan mondod mit csinálsz velem, mint én, amikor a gyerekeim kicsik voltak. Mindig meséltem, hogy akkor most megmossuk az arcocskádat, meg a pocidat, meg a popsidat. Na, ezt a részt most kihagyhattad volnaSzégyenlem magam miatta. Bár mindegy, gondolom neked is hasonlód van. Friss az ágynemű,érzem. Most díjazhatnám, hogy nem nekem kellett felhúznom.
Valami hűvöset érzek a karomban, amitől megint álmos leszek, de legalább nem fáj semmim. Elnehezülök...

Megint a hangok, nagyon fontos dolgokról beszélnek, és én értek mindent. Tudom már, hogy kórházban vagyok, doktornak szólítják egymást ezek itt, felettem. Labor, infúzió, kanüll, meg CT-re visznek megint. Hmm, voltam már? Na erről nem tudok. Mi van? Katéter? Az kellemetlen lehet! Ja! Hogy nekem van olyanom. Ezt sem tudtam. Aggódnak, hogy nem nyitom ki a szemem. reggelt önnek is bariton hangú barátom! Sajna most nem alkalmas, mert beragasztották a pilláimat. Ez van! Jöjjön vissza később, meglátja megéri, gyönyörű kék szemem van! Bizony ám! De miért nem tudom kinyitni?? Miért vagyok itt? Mi történhetett? Fáraszt ez a sok gondolkodás, és megint fáj mindenem...aludni...aludni...

Na, ez jellemző! Végre sikerülne körülnéznem, erre éjszaka van.  A fejem nem tudom felemelni, de amit látok magamból ebben a félhomályban, az nem túl szívderítő. Jól be van csomagolva mindkét lábam, ez biztos gipsz lehet. Karomba infúzió folydogál, a fejem felett monitorpittyegés. Úgy hallom szép szabályosan dolgozik az én drága szivem. Reggel feltétlen megkérdezem, hogy kerültem ide, mi történt. Megpróbálok emlékezni. Elindultam otthonról, bevásárolni mentem, vettem narancsot is, mert akciós volt, és a gyerekeim nagyon szeretik. Télleg, Petiért ki ment el a suliba? Különórája volt, hegedülni tanul. Mindig én szoktam elémenni az ikrekkel. Apropó, az ikrek is az oviban maradtak? Szegény kicsi lányaim, biztos nagyon sírtak, hogy a mami sehol. Legalábbis nem emlékszem. A lámpa zöld volt, elindultam, nehéz volt a két szatyor, a narancsok miatt. Más nem jut az eszembe. Nagyon fáradt vagyok! Ó, istenem a gyerekek ugye nem voltak velem??????...

Fürdésen túl , vizit közepén. Mondtam ugye, hogy szép kék szemem van? Remek! Most, hogy végre látok, beszélni nem tudok. Nem mozog a szám, hiába szeretném. Hogy kérdezzem meg mi történt velem? Komolyak az arcok. Nem ilyennek képzeltem őket a hangok alapján. Húú ez a doki nagyon pasi! Remélem ilyen a szakmájában is, és egy- kettő gyorsan meggyógyít, mert ezt már nagyon unom. Elköszönnek. Időm, mint a tenger. Most bezzeg, nem tudok semmi jót csinálni. Például  azt a könyvet végig olvasnhatnám, vagy  rejtvényt fejtenék, vagy kirándulnék , ezekre sosincs elég időm. Most megkaptam, csak a lehetőséget vette el tőlem valaki, megbénított. Mi lesz velem???....

Végre egy kedves arc! Szeretlek én is hidd el! Nagyon akarok gyógyulni, nem hagyom magam ne félj! Megszorítanám a kezed, ha tudnám, de nem megy. Segíts nekem, kérlek!!!!!!! Mesélj nekemMeséld el a napot, a holdat, a csillagokat, de leginkább a szeretetet, az öleléseket, csókokat! A gyerekekről is mesélj kérlek! Így, most fogd a kezem, ez jól esik nagyon! Álmomban is velem vagy....

Pihentem kicsit  Kedves! , hogy itt vagy, velem! Igen, tudom, hogy aggódsz. Hogy az autó, jött irtó gyorsan és én repültem, nekivágódtam? Még , hogy nem emlékszem, de most már nem is akarok. Nem fontos. Csak az a fontos, hogy itt vagy velem, és csemetéink jól vannak. Mi vagyunk a fontosak. Elvisznek? Megint? Vizsgálat? Ugye megvársz?....

Úgy érzem felfrissítették az ágyamat, kicsit mintha kényelmesebb lenneMár másik teremben vagyok egy ideje. Ide Kedves bármikor bejöhet, persze a gyerekek nem. Ezt nem is bánom, nem akarom, hogy így lássanak. Azt mondják, hogy most már mozognom kellene. Valami éber kómáról, vagy miről is beszélnek. Filmekben már láttam ilyent. Nem akarom, hogy így legyen! Az életemet akarom vissza! Majd én megmutatom!...

Szia! Hát itt vagy! Meglepetést akarok Neked Kedves! Kérdezz tőlem, ahogy szoktál, tudod. Kérdezz bátran! Azt mondod, hogy félsz? Ne add fel, mert akkor én elveszek! Most sikerülni fog! Tudom, hogy már sokszor kérted, szorítsam meg a kezed, vagy pislogjak, ha értelek. Sose sikerült, pedig értelek. A jobb kezem fogod megint. Most! Nagyon nehéz! Baromira nehéz! Akarom! Meg akarom szorítani az ujjad! Érzed? Na, mégegyszerNem valami erős, de azért sikerül. Igen, jól érezted ! Csókolsz végre, mint régen! Hittél bennem, ezért győztem, győzök! Nézd, pislogni is tudok! Becsődíted az összes fehérköpenyest. Vizsgálódásukat mosoly kíséri, ők is hisznek bennem, nekem!


- Anya! Nézd Neked ezt hozta a Jézuska! - adja kicsi Emesém a gyönyörűen becsomagolt rajzát. A sorban ott áll Peti, aki varrósdobozt készített képeslapokból, Eszterke, aki papírból hajtogatott virágokat, és Kedves. Boldog vagyok, hogy velük lehetek! És, hogy itthon lehetek. Kezelésekre, gyógytornára be kell járnom, azt mondják rehabilitálnak. Hosszú hónapok teltek el, amióta az az autó, ott a zebrán, a piros jelzés ellenére, rohant valahová. Már nem fontos. Itt vagyok, élek, örülök, és most már megtudom különböztetni a lényegest, a lényegtelentől.

 

Sárkány Sándor képe
Sárkány Sándor
Offline
Csatlakozott: 2010/09/24

Itt vagyok, élek, örülök, és most már megtudom különböztetni a lényegest, a lényegtelentől.
 

Nagyon írás, kedves Andi! A legjobb lehetőséget aknáztad ki ezzel a zárszóval!

Olykor ilyen, és hasonló nehézségek árán tanuljuk meg megkülönböztetni, a lényegest, a lényegtelentől!

Szeretettel: Sanyi

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Kedves Sándor! Köszönöm, örülök ha szívesen olvastad! Nem új, elővettem, kicsit leporoltam s ismét feltettem ide. Szeretettel: AndiMosoly

Szeretettel: Andi

 

zsuska képe
zsuska
Offline
Csatlakozott: 2010/09/12

Andikám nagyon tetszett írásod!!!! Mosoly

 

zsuska

Nem minden szó mondható ki. Az egyik magunk miatt, a másik kíméletből... s ha mégis megteszem?

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Köszönöm ZsuskámMosoly)) Öleléseim: Andi

Szeretettel: Andi

 

Bollok Babi képe
Bollok Babi
Offline
Csatlakozott: 2011/08/10

-jajj de megkönnyebbültem,amikor írtad a Sándornak,hogy ez nem friss dologpersze csak részben volt könnyebbülés, merthát csak megtörtént ez veled, mégha nem is most!

-ez szörnyű lehetett Andikám,és nagyon örülök,hogy felépültél.

varázslatosan írtad meg, élmény volt,még a tragikus helyzet is, tollad nyomán.

ölellek.

Babi

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Kedves Babi! Megkönnyebülhetsz teljesen, mert ez a történetet csak én találtam ki. Szerencsére nem volt még balesetem, s remélem soha nem is lesz. Köszönöm, hogy olvastad, s együttérző szavaidat is, annak ellenére, hogy úgy látszik becsaptalak kicsit. Öleléseim: Andi

Szeretettel: Andi

 

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Andikám drága! Lehetséges, hogy én ezt a szomorúan szép történetet már olvastam?

Mindegy is... Nagyon szerettelek olvasni Mosoly

Tudod, a legjobb az egészben,hogy akiket szeretsz, melletted voltak a bajban.

A Párod szeretettel gondoskodott Rólad, ez a legtöbb, mi várható.

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Kedves Juditom! Bizony olvastad, igaz már régebben, és nagyon jól esik, hogy még emlékszel .Mosoly) Mint Babinak is írtam, szerencsére nem kellett ezt átélnem, csak a fantáziám játéka. Köszönlek és szeretettel ölellek: AndiMosoly))

Szeretettel: Andi

 

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Úgy át tudod élni drága Andikám, hogy elhiteted, hogy igaz Mosoly Milyen , hogy nem!!!

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

eva képe
eva
Offline
Csatlakozott: 2008/08/30

Kedves Andi!

Nekem is nagyon tetszett az írásod. Nagyon finom humorral töltötted meg annak ellenére,hogy ez a történet egyáltalán nem vidám dolog.

Olyan nagyon szerethetővé ,kedvessé tetted a kómában lévő szereplődet.A befejezés pedig nagyon igaz.

Gratulálok és egy pusszantás:Évi

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Kedves Évi! Köszönöm szépen.Mosoly)) Öleléseim: Andi

Szeretettel: Andi

 

kereső képe
kereső
Offline
Csatlakozott: 2011/08/05

Kedves Andi!

Gratulálok, végig sikerült a figyelmemet lekötnöd.

Mosoly

Üdv. Misi (kereső)


anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Kedves Misi, ennek örülök, és köszönöm!Mosoly) Andi

Szeretettel: Andi

 

moccanó képe
moccanó
Offline
Csatlakozott: 2011/04/11

Elgondolkodva olvastam és kiéreztem belőle a   nagy bizakodást

Derűlátó írásod sok, sok erőt mutat meg  belőled, óriási önbecsülésed bámulatos

Gratulálok.

- Sziasztok !

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Kedves vagy Moccanó! Köszönöm szép szavaidat, örülök ha ezt érzedMosoly)) Szeretettel: Andi

Szeretettel: Andi

 

Krómer Ágnes
Offline
Csatlakozott: 2011/08/02

Kedves Andi!

Szomorúan szép történeted megfogott.

Az utolsó sorod megnyugtatott.

 

Szeretettel:Ági

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Köszönöm kedves Ági! Szeretettel: AndiMosoly))

Szeretettel: Andi

 

panka képe
panka
Offline
Csatlakozott: 2011/07/23

Kedves Andi!

érdekesen írtad le a kórházi élményedet, és az írás végén ott volt minden, ami ott legbelül van ilyenkor az emberben. szép értékes írás.

szeretettel-panka

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Csak kitaláció, szerencsére nem az én kórházi élményem. Köszönöm Panka! Szeretettel: Andi.)))

Szeretettel: Andi

 

Kankalin képe
Kankalin
Offline
Csatlakozott: 2009/12/08

annak, aki nem élt át hasonlót! Teljesen benne voltam a történetben, csak nem autó miatt történt. Az a záró mondat nagyon igaz, éppen így értékeli át az ember az életet és értelmét hasonló szituációban, halálközeli állaptban.

Szeretettel: Kankalin

"Köszönöm, amit látok: a teremtett világot, hogy még a rossz sem céltalan; mindennek jelentése van." (Vas István)

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Kedves Kankalin! Köszönöm soraid. Szeretettel: Andi

Szeretettel: Andi

 

Legújabb irodalmak

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Irodalom Teleki Sándor Telegráf-drótok / Telegraphendrähte toni 2024/04/18 - 08:40 2024/04/18 - 08:40
Irodalom Torkos László Örökre együtt / Für immer zusammen toni 2024/04/17 - 08:15 2024/04/17 - 08:15
Irodalom Torkos László Az érdem / Der Verdienst toni 2024/04/16 - 08:45 2024/04/16 - 08:45
Irodalom Madách Aladár Megkézdezném a liliomot / Ich würde die Lilie fragen toni 2024/04/15 - 08:51 2024/04/15 - 08:51
Irodalom Hajós Izsó: Révben / Im Hafen toni 2024/04/14 - 08:12 2024/04/14 - 08:12
Irodalom Havas István Két templom / Zwei Kirchen toni 2024/04/13 - 08:02 2024/04/13 - 08:02
Irodalom Fejes István: Titanic / Titanic toni 2024/04/12 - 08:13 2024/04/12 - 08:13
Irodalom Mikes Lajos Éjjel / In der Nacht. toni 2024/04/11 - 08:22 2024/04/11 - 08:22
Irodalom Gyöngyösy László Tisza partján / Am Theiss Ufer toni 2024/04/10 - 09:06 2024/04/10 - 09:06
Irodalom Rigó Tibor Színesedik már / Es wird bereits bunt toni 2024/04/09 - 08:39 2024/04/09 - 08:39
Irodalom Szentessy Gyula: Nem az idők / Nicht die Zeit toni 2024/04/08 - 09:57 2024/04/08 - 09:57
Irodalom Csizmadia Sándor: Beteg vagy / Du bist Krank toni 2024/04/07 - 10:06 2024/04/07 - 10:06
Irodalom K. Lippich Elek A mosolyok / Das Lächeln toni 2024/04/06 - 08:37 2024/04/06 - 08:37
Irodalom Rigó Tibor Eszemben jutottál / Du bist mir in Sinn gekommen toni 2024/04/05 - 09:09 2024/04/05 - 09:09
Irodalom Szulik József A segítő Szűzanya / Die hilfreiche Muttergottes toni 2024/04/04 - 09:09 2024/04/04 - 09:09

Legújabb hangzóanyagok

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Audió Tompos Lilla: Karácsony ambrusa 2019/12/23 - 21:34 2019/12/23 - 21:34
Audió Kék mezőben Góth László 2019/12/14 - 05:58 2019/12/14 - 05:58
Audió Szabó Melinda: Októberi látomás ambrusa 2019/10/12 - 19:26 2019/10/12 - 19:26
Audió Kelvin: Angyalka ambrusa 2019/01/15 - 22:18 2019/01/15 - 22:18
Audió Visszatekintő: Karácsony Pécsett 1918-ban ambrusa 2019/01/02 - 12:54 2019/01/02 - 12:54

Legújabb fórumtémák

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Fórumtéma Megszűnt pályázat Markovics Anita 2019/12/31 - 13:41 2019/12/31 - 13:41
Fórumtéma Klapek Gabriella hímezve festő, énekes, zeneszerző prayer 2 2016/11/28 - 12:48 2018/03/31 - 00:43
Fórumtéma 2017. AKÍK Művészeti Pályázat prayer 2016/12/28 - 19:03 2016/12/28 - 19:03
Fórumtéma 2016 évi rendezvények capek 17 2016/01/14 - 11:27 2016/08/07 - 16:47
Fórumtéma CINKEfészek Antológia 6. Szt. Mártonnak ajánlva prayer 14 2016/04/17 - 18:06 2016/07/17 - 12:32
Fórumtéma CINKE klub Gyöngyivel prayer 20 2015/04/17 - 21:42 2016/07/09 - 14:15
Fórumtéma Cinke színdarab Emeraude 1 2016/04/25 - 09:38 2016/04/27 - 08:51
Fórumtéma Szent Márton évforduló pályázat prayer 5 2014/09/28 - 09:49 2016/03/01 - 22:47
Fórumtéma Ötletek, és a megvalósítás. prayer 164 2010/02/05 - 20:51 2016/02/02 - 14:28
Fórumtéma Aktuális pályázatok zsuska 177 2013/02/06 - 11:01 2016/01/26 - 12:16

Legújabb rendezvények

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Rendezvény Tavaszi Varázs Fesztivál capek 2019/03/29 - 11:00 2019/04/12 - 12:06
Rendezvény Húsvéti nyusziles az Origó-Házban capek 2019/04/18 - 12:00 2019/04/12 - 12:02
Rendezvény Vidám farsang capek 2019/02/28 - 16:00 2019/03/14 - 12:11
Rendezvény CINKÉK a nagyvilágban - Lélekmorzsák capek 2019/02/22 - 17:00 2019/03/14 - 11:54
Rendezvény Versek Istenről, Hazáról, Szerelemről... capek 2019/01/24 - 16:00 2019/01/16 - 21:40