Lumbágó vagy issiász ?

janos képe

Jelzés  jött  , ott egy   várrom úgy deréktájon,
sánta   kutya  bicegése, ó - semmi  ám az  
ehhez  képest. Felnyögő felállás, kinlódás,
vagy jól eső önsanyargatás ? derék dolog ez,
belátom, hoppá,könnytolulás miatt e belátást
most  elodázom. Jajj nem hagyja   el számat
FÉRFIEMBER vagyok, vagy egy nyivákoló állat?

Torz képem azért leképez a nejem szemtükrében,
ott a mosthalmeg színképlet. Kushadok le, mintha
meggondolnám, az ágyról felállni nem is ´akarnám´.
Pár perc után azért, csippendélezve a konyhába
´kipenderedek´ ide nékem Toldi petrencéje,mondám,
miközben leejtettem az ötdekás fakanalat, no ez lett
végfalat a tortán. Menni kell orvoshoz, nincsen kecmec,
egyetértek azzal, ki  pár napja folyvást már ezen
tanáccsal tukmál !

siktár éva képe
siktár éva
Offline
Csatlakozott: 2011/12/30

Kedves Jánosom!

Az ember hatvan év felett már ne "virgonckodjon", mert, hogy könnyek nélkül, fájdalom nélkül nem lehet megúszni kedvesem.,hosszú percek - mit percek, órák múltán- látom lelki szemeim előtt, hogy elindulna az ember, de egyet előre, kettőt hátra és újra vissza az ágyra. Kezdheti az ember előlről. Nos a konyhába kipenderedés sem olyan egyszerű mutatvány, én meg szoktam keresni a legrövidebb utat, de sajnos nincs alternatíva.

No igen, az ötdekás fakanál visszavarázsolása a kézbe. Ez aztán a mutatvány! Én ilyenkor elmormolok öt-hat-hét-tíz miatyánkot - jelzem imádkozni a szó szoros értelmében nem tudok, de ilyenkor tudok a fene enne meg, igaz, hogy a druszád rám szól, hogy "édesem, hogy beszélsz, moderáld már magad", no aztán az összes keserű könnyemet rázúdítom nyomdafestéket nem tűrő "zene" kiséretében. Belerugok kettőt-hármat a fakanálba, persze, hogy csusszanjon már arrébb egy kicsit, hogy a gáztűzhelyben meg tudjak támaszkodni és spárgába valahogyan le tudjak ereszkedni. Leereszkedni letudok, a fakanál már a kezemben, no de a visszaút, hogy újra felvegyem a talajhoz képes a merőleges pozitúrát, az istennek sem jön össze, hiába "imádkoztam", no persze, lehet, hogy nem jól, jót szóltam. Valószínű. No ekkor szokott a Druszád kirohanni és a segítségemre siet, kétszer-háromszor még talajt fogok és összevissza püfölöm a fakanalat.

Szóval lelki szemeim előtt láttam a tortúrádat, láttam Nejed íriszében keserves, bánatos tekintetedet, láttam a "kushadást" a "mosthalok meg" figurát és tudom, hogy miről beszélsz.

No de van Nektek az a "csodakrémetek", gondolom megkérted a Nejedet, hogy most ő kezelje a tubust. Mert ilyen korban már más megoldás nincs, csak a tubus.

Jánoskám nagyon tetszett ez a prózaversed, vagy versesprózád, tök mindegy, hogy "minek nevezzelek" öniróniával, kesernyés humorral - de mégis csak humorral pozitívan - átszőtt írásodhoz szeretettel gratulálok!

Ne mondd, hogy sok a rizsa, de ennyi kikívánkozott belőlem, pedig nem vagyok "bőbeszédű" egyébként csak írásban.

Pussssssz!:)

"Próbálj meg úgy élni, hogy ne vegyék észre ott ahol vagy, de nagyon hiányozzál onnan, ahonnan elmentél."

(Victor Hugo)

janos képe
janos
Offline
Csatlakozott: 2009/01/24

Pirosodik az alja alighanem a szél idehoz néhány csákányt !

Etessed a...szóban nem vagyok szószátyár ? Ja...

Szegény Janinak azt mondod: menj már innen a picsába...idegesítesz!
és akkor nem kell hozzá a rizsa, miért, hova -ő elhúz mint a vadliba...

Kb ez az elképzelésem egyes szituációkról.
Ha tévedek, bocs , küldök képeket stb-kanossza...

Pussz !

' Akiknek az antennáit leerodálta már az idő, ők most itt miért nyerők ?

Üdv.

János

siktár éva képe
siktár éva
Offline
Csatlakozott: 2011/12/30

Jól sejted, mármint a csákányt illetően, de most miről beszélsz? Csúnya szót használtál, tudom valamiből kifolyólag, de ez nem lesz mentség kiscicám! Rakéta indul!

Úgy hiszem, hogy azt akartad írni, hogy "pirosodik az ÉG alja".

Pussssssz!:T

"Próbálj meg úgy élni, hogy ne vegyék észre ott ahol vagy, de nagyon hiányozzál onnan, ahonnan elmentél."

(Victor Hugo)

siktár éva képe
siktár éva
Offline
Csatlakozott: 2011/12/30

 

Pussssz!:)

"Próbálj meg úgy élni, hogy ne vegyék észre ott ahol vagy, de nagyon hiányozzál onnan, ahonnan elmentél."

(Victor Hugo)

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Őszintén szólva úgy vélem, prózában jobb lett volna kedves János. A múltkori versből úgy éreztem, a Kedvesednek van lumbágója!  Szülés óta nálam is sajnos visszatérő, nem várt "vendég"...

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

janos képe
janos
Offline
Csatlakozott: 2009/01/24

Kedves Judit, a nejemnek csak a dereka fájt, de ez házilag kezelhető volt.
Az én lumbágóm-issiászom , ha panaszkodhatok, már 20 kezelésre se
múlt el, elektromos-ultrahagos, így gerincbe injekció 2, az hatott !
No persze TB-re 1-2 hónapot várni ? Maszekon ua. orvos: 5000 Ft/ kezelés.

Volt-nincs !

Pussz. 

' Akiknek az antennáit leerodálta már az idő, ők most itt miért nyerők ?

Üdv.

János

Góth László képe
Góth László
Offline
Csatlakozott: 2012/10/01

Kedves János!

Először a vershez: nem vers, csak sortörésekkel ellátott szellemes próza. Szokatlan, hogy elsőre érthető. Mi történt János, ennyire fáj, nem is tudtál a kínaira fordítással foglalklozni? Most akkor mit fejtsek meg? 

A témához: Nem kell ehhez 60 felett lenni. Engem évtizedekkel ezelőtt ért hasonló eredményű sportsérülés, 6 hétbe és közvetlen gerincbe adott injekció-sorozatba került a talpraállás. Páromat is érte 17 évesen sportos gerincsérülés,  ezt egész életében nyögi. Élő példák vagyunk arra, milyen egészséges a sport.

 

Góth László

siktár éva képe
siktár éva
Offline
Csatlakozott: 2011/12/30

László kedves! Egy doktornő mondta nekem egyszer, hogy nem igzán tesz jót az emberi szervezetnek az aktív, intenzív sport, mert 3o éves korukra annyira tönkreteszi a csontokat, izületeket, hogy nem éri meg, mert hiszen egy életen keresztül nem lehet sportolni. És ha még ilyen sportsérülést szenved a sportoló mint amit leírtál kedves, akkor az végzetes. És tényleg nem kell ahhoz 6o felett lenni.

"Próbálj meg úgy élni, hogy ne vegyék észre ott ahol vagy, de nagyon hiányozzál onnan, ahonnan elmentél."

(Victor Hugo)

janos képe
janos
Offline
Csatlakozott: 2009/01/24

Laci Barátom, én is nem oly rég a gerincbe kaptam 2-őt, no de ez hatott, akár 500-800 métert
is meg tudok tenni simán! Lumbágó+issiász...
No nem a sport miatt jött ez, pont ellenkezőleg-kevés mozgás....görnyedés az
íróasztalnál-számítógépnél...+ egyéb

A prózavers , eddig úgy tudtam, kb ez-ha nem-hát nem.

Köszi hsz-ed .

' Akiknek az antennáit leerodálta már az idő, ők most itt miért nyerők ?

Üdv.

János

siktár éva képe
siktár éva
Offline
Csatlakozott: 2011/12/30

Jánoskám, azt hiszem, hogy elnézést kell, hogy kérjek Tőled a "vidám, humoros" hozzászólásom miatt, ugyanis nekem még "ilyenem" nem volt, hozzádszólásom képzeletem szüleménye. De beletudom magam képzelni a fájdalomba, amely ezzel jár, azért bátorkodtam egy kis humort belevinni, mert éreztem egy kis fanyar humort az írásodban.

Pussssz!

"Próbálj meg úgy élni, hogy ne vegyék észre ott ahol vagy, de nagyon hiányozzál onnan, ahonnan elmentél."

(Victor Hugo)

sjani képe
sjani
Offline
Csatlakozott: 2012/07/20

Gratulálok jó írásodhoz DRUSZÁM, át tudtam érezni a fájdalmadat.

Üdv.: Jani

janos képe
janos
Offline
Csatlakozott: 2009/01/24

Köszi Druszám !

' Akiknek az antennáit leerodálta már az idő, ők most itt miért nyerők ?

Üdv.

János

Legújabb irodalmak

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Irodalom Apostol Bertalan A gyimótvölgyi hársfa / Die Linde von Gyimotstal toni 2024/05/13 - 08:12 2024/05/13 - 08:12
Irodalom Vállaji Sipos Ida Őszi ibolyák / Herbstveilchen toni 2024/05/12 - 08:12 2024/05/12 - 08:12
Irodalom Torkos László: Áldott kezek / Gesegnete Hände toni 2024/05/11 - 07:51 2024/05/11 - 07:51
Irodalom Siklossy László Hangok / Stimmen toni 2024/05/10 - 09:11 2024/05/10 - 09:11
Irodalom Joachi Ringelnatz: Missglücktes Liebesabenteuer / A félresikerült szerelmi élmény toni 2024/05/09 - 09:02 2024/05/09 - 09:02
Irodalom Sas Ede Az éjszakába / In die Nacht. toni 2024/05/08 - 08:53 2024/05/08 - 08:53
Irodalom Havasi István A szegények háza / Das Armenhaus toni 2024/05/07 - 08:37 2024/05/07 - 08:37
Irodalom Tóth Árpád: Meddő órán / An karge Stunde toni 2024/05/06 - 07:54 2024/05/06 - 07:54
Irodalom Radnóti Miklós: Gyökér / Wurzel toni 2024/05/05 - 09:16 2024/05/05 - 09:16
Irodalom G. Diószeghy Mór Ahol nyilnak az akácok / Wo die Akazienbäume blühen toni 2024/05/04 - 08:18 2024/05/04 - 08:18
Irodalom Jakab Ödön: Édesanyámnak / Zu meiner Mutter toni 2024/05/03 - 07:15 2024/05/03 - 07:15
Irodalom Rigó Tibor Május ha lehetnék / Wenn ich könnte Mai sein toni 2024/05/02 - 07:46 2024/05/02 - 07:46
Irodalom József Attila: Munkások / Die Arbeiter toni 2024/05/01 - 07:51 2024/05/01 - 07:51
Irodalom Palágyi Lajos Reggel a tengeren / Morgens auf das Meer toni 2024/04/30 - 07:29 2024/04/30 - 07:29
Irodalom Rigó Tibor: Cigány keringő / Zigeunerwalzer toni 2024/04/29 - 08:08 2024/04/29 - 08:08

Legújabb hangzóanyagok

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Audió Tompos Lilla: Karácsony ambrusa 2019/12/23 - 21:34 2019/12/23 - 21:34
Audió Kék mezőben Góth László 2019/12/14 - 05:58 2019/12/14 - 05:58
Audió Szabó Melinda: Októberi látomás ambrusa 2019/10/12 - 19:26 2019/10/12 - 19:26
Audió Kelvin: Angyalka ambrusa 2019/01/15 - 22:18 2019/01/15 - 22:18
Audió Visszatekintő: Karácsony Pécsett 1918-ban ambrusa 2019/01/02 - 12:54 2019/01/02 - 12:54

Legújabb fórumtémák

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Fórumtéma Megszűnt pályázat Markovics Anita 2019/12/31 - 13:41 2019/12/31 - 13:41
Fórumtéma Klapek Gabriella hímezve festő, énekes, zeneszerző prayer 2 2016/11/28 - 12:48 2018/03/31 - 00:43
Fórumtéma 2017. AKÍK Művészeti Pályázat prayer 2016/12/28 - 19:03 2016/12/28 - 19:03
Fórumtéma 2016 évi rendezvények capek 17 2016/01/14 - 11:27 2016/08/07 - 16:47
Fórumtéma CINKEfészek Antológia 6. Szt. Mártonnak ajánlva prayer 14 2016/04/17 - 18:06 2016/07/17 - 12:32
Fórumtéma CINKE klub Gyöngyivel prayer 20 2015/04/17 - 21:42 2016/07/09 - 14:15
Fórumtéma Cinke színdarab Emeraude 1 2016/04/25 - 09:38 2016/04/27 - 08:51
Fórumtéma Szent Márton évforduló pályázat prayer 5 2014/09/28 - 09:49 2016/03/01 - 22:47
Fórumtéma Ötletek, és a megvalósítás. prayer 164 2010/02/05 - 20:51 2016/02/02 - 14:28
Fórumtéma Aktuális pályázatok zsuska 177 2013/02/06 - 11:01 2016/01/26 - 12:16

Legújabb rendezvények

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Rendezvény Tavaszi Varázs Fesztivál capek 2019/03/29 - 11:00 2019/04/12 - 12:06
Rendezvény Húsvéti nyusziles az Origó-Házban capek 2019/04/18 - 12:00 2019/04/12 - 12:02
Rendezvény Vidám farsang capek 2019/02/28 - 16:00 2019/03/14 - 12:11
Rendezvény CINKÉK a nagyvilágban - Lélekmorzsák capek 2019/02/22 - 17:00 2019/03/14 - 11:54
Rendezvény Versek Istenről, Hazáról, Szerelemről... capek 2019/01/24 - 16:00 2019/01/16 - 21:40