Egy elkésett levél

anyatka képe

Régen beszélgettünk, már több, mint nyolc éve, hogy találkoztunk utoljára. Pedig lenne még mondanivalóm, kérdések is bőven, amire talán soha nem kaphatok választ. Már nem. Pedig jó volna tudni, hogy csináltad az egybefasírtot. Nekem sosem sikerül olyanra, amilyenre szeretném, az almáspite is valahogy elromlik, mire kiveszem a sütőből, kovászos uborkám sem lesz soha olyan finom, mint amikor Te csináltad. Miért?

Nem volt felhőtlen a viszonyunk, nem volt szoros a kapcsolatunk, sok olyan dolgot át kellett hogy éljek, amit gyereknek soha nem szabadna. Mégis hiányzol! Nagyon!
Emlékszel, amikor kicsi koromban Magdi babám a hónom alá fogtam és elindultam világgá? Meg amikor a manikür készleteddel indultam a boltba vásárolni, azt hittem az a pénztárca? Te sosem haragudtál, ölelésed, közelséged biztonságából csodálkoztam rá az ismeretlenre. Nem féltem, tudtam nem kell. A János vitézt olvastad esténként, nagyon szerttem. Kis kertet csináltál nekem, együtt figyeltük mikor piroslik a paradicsom, szüreteltük az epret. Csak a békákat nem akartad megsimogatni, pedig mondtam, hogy nem kell félned, nem bántanak. Azok az idők voltak nekem a felhőtlen gyerekkor, amíg iskolába nem kerültem, én voltam a tündérkirálylány, aki körül forgott az egész világ, aki óhaját lested éjjel- nappal, aki a legfontosabb volt, mindennél fontosabb. Gyönyörű mesevilágban éltem.
Aztán hirtelen ez a világ egyik napról a másikra összetört. Bekerültem az iskola kollégiumába, egyedül, elveszetten. Aztán a költözködés miatt egy másik iskola, egy másik kollégiuma, ami még ijesztőbb, még szürkébb volt, mint az előző. Egymagamnak kellett megküzdenem a rideg valósággal, és ráadásul még ott volt az ismeretlen első osztály, a szörnyűséges tanítónénivel, Angi néninek hívták, már kicsit öreg volt, én nem tartoztam a kedvencek közé. Nem voltál elégedett velem, pedig én úgy szerettem volna, ha többet dícsérsz, neked akartam megfelelni. Csak megtanultam írni, olvasni, számolni. Az egyszeregyet is. Emlékszel mennyit nyúztál vele? Még ki is kaptam, mert a 7x5 az ellenségem lévén sohasem akarta megmondani mennyi is valójában. Nagy kockás füzetekbe kellett leírnom az egyestől a tizesig az egész szorzótáblát, nem egyszer, nagyon-nagyon sokszor. Gyűlöltem! Elvette az egész időmet, pedig csak a hétvégéket töltöttem otthon. Ráadásul az én feladatom volt a szombati nagymosás, takarítás, meg egyebek, pedig voltam vagy 12 éves. Aztán ott voltak a nagy veszekedések, pofon csattant az arcokon, a Te arcodon is. S ha túl nagy volt az egyetértés, tudtam, ez csak az előszele, annak, ami be fog következni. Minden hétvégére jutott belőle.
Nem panaszkodni akarok. Tudom, hogy szerettél a magad módján. Most már tudom.

Felnőttem azért. Alakítottam magam, ahogy tudtam. Ilyenre sikeredtem, s azt hiszem büszke lehetnél rám végre. Talán az is vagy. Szeretném, nagyon szeretném! Sok tulajdonságod bennem van. Azok is amiket nem szeretek. Ilyen a türelmetlenség, el szeretném hagyni valahol, mint ahogy a tárgyakat is elhagyják ez emberek, de nem megy, a tanult viselkedésformákat nagyon nehéz legyőzni, átformálni. Néha már sikerül, talán jó úton haladok.

Aztán jött a betegség. Tulajdonképpen mindig jelen volt, befészkelte magát közénk, és csak nőtt. Jó eszköznek bizonyult, használtad is, amikor csak úgy érezted másképp nem tudod megoldani a problémákat. Rosszul lettél, ha én el szerettem volna menni valahová, vihettem a vizes ruhát a szivedre, aztán lelkiismeretfurdalásommal, duzzogva maradtam. Bocsáss meg, de az igazság az, hogy te rendelted meg a sorstól a halálos kórt. Akkor féltél igazán, amikor kiderült, hogy igaz, tényleg rákos vagy. Bementem hozzád a kórházba, - bár megtiltottad apáméknak, hogy szóljanak nekem, mert meg voltál rám sértődve - ott ültél az ágyon, s láttam a szemedben a félelmet, láttam a kínt, láttam mindent. Kapaszkodtál, fogtad a kezem, megint közel voltunk egymáshoz egy rövid időre.
Mindig tudtam az eszemmel, hogy nincs sok időnk, tudtam mi mit jelent a leleteken. Azt is tudtam, hogy a CT eredménye nem veszhetett el, csak nem akarták neked megmutatni, mert pontosan, világosan rajta volt minden. Pontosan ismertem, de nem hittem el, mert nem akartam elhinni. Inkább neked hittem, hiszen megígérted, hogy még nem mész, még itt maradsz. Küzdöttél, amíg csak bírtad. A vallásod is segített, legalább ebben segített. A "testvérek" folyamatosan látogattak, vitték a fagyit, ha azt kívántad, vagy a szőlőt nyár elején, és vitték a hitet, az "igazságot". Sokszor haragudtam rájuk, mert úgy éreztem fontosabbak, mint én. Ezt még mindig így érzem, de már nem haragszom.
Teltek a hónapok, voltak jobb időszakok is, voltak reménysugarak, és kezek, amik befogták a füleimet, hogy ne halljam az egyre hangosabb vészcsengőt.

Ősz lett, október. Telefonáltam, mint máskor is. Furcsa voltál, hallgattál nagyokat, pedig nem szoktál, letettem a telefont és hirtelen üres lettem. Hideget és sötétet éreztem, mint az ablakon kinézve is láthattam, hiszen este volt. Hajnali hatkor már az ágyad mellett a kórházban voltam. Ősszetört megint valami. Ott feküdtél, nem nagyon ismertél meg, mintha aludtál volna, de mégsem. Biztos vagyok benne, hogy álmaidban végigjártad életed útját. Sírnom kellett, de nem akartam, erős nő vagyok, más előtt sosem szoktam.
Hat ágyas szobában az ajtótól jobbra volt az ágyad. Az ágynemű tiszta joghurtos, ragacsos, hihetetlennek tünt. Te mindig kínosan ügyeltél, hogy körülötted rendben legyenek a dolgok, most nem zavart. Máshol jártál.
Mondani akartam valamit, de nem tudtam. A szobatársaid csak bámultak, értetlenül figyelték, mit keresek ott.
Amíg rendbe tettek, szelíden kiküldtek a kórteremből, nem bántam. Éhesnek éreztem magam, megkerestem a büfét, de nem bírtam enni. Csokit vettem, Sport szeletet.
Amikor visszamentem hozzád, már tiszta ágyban feküdtél. Néha kinyitottad a szemed, és elsimítottad a hajam a szememből, kérdezted miért nem vágatom le, mást nem nagyon mondtál, hamar visszatértél saját világodba.
Kihúztad az infúziót, örültél neki, hogy sikerült, még nevettél is. Jött a diétás nővér megbeszélni veled a másnapi menüt. Nevethetnékem támadt. Szegény oktalan
( csak mert nem akarom lehülyézni), nem fogta fel, hogy nincs miről beszélni, erőlködött egy jó ideig, majd megsajnáltam és kiválasztottam, hogy következő nap mit nem tudsz megenni majd.
Egész nap veled voltam. Egész nap beszélni akartam hozzád, elmondani, amit még el kellene mondani. Egész nap el akartam búcsúzni tőled..... Nem sikerült. Nem tudtam. Fogalmam sincs miért, de nem ment. Nagyon sajnálom.
Sajnálom, hogy így alakult. Sajnálom, hogy nem tudom visszacsinálni. Sajnálom, hogy rossz életed volt, amikor még nem ismertelek. Sajnálom, hogy nem láthatod az unokáidat felnőni. Sajnálom, hogy nem vagy velem. Sajnálom, hogy nem búcsúztunk el egymástól. Hiányzol nagyon, kimondhatatlanul!

Most mosolygok magamban. Tudod,már tudom, hogy mindig velem vagy, bennem, álmaimban. Együtt, békében, egyetértésben, szeretetben, biztonságban. Szeretlek Anyu!

Myrthil képe
Myrthil
Offline
Csatlakozott: 2008/08/23

Kedves Andrea!

 

Fogadd részvétem!

Nincs is szörnyűbb annál, mint elveszíteni a szülőket.

Sajnos az emberekre jellemző, hogy amíg minden rendben van, addig természetesnek tartjuk, hogy szeretünk valakit anélkül, hogy ezt megmondjuk neki. Utólag pedig bánjuk ezt.

Barátsággal:

Myrthil

"Becsüld meg a kezdőt! Ő semmi ... de még minden lehet!!"

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Kedves Myrthill, köszönöm! Ellent kell kicsit mondjak, szörnyűbb lehet az, ha a gyerekünket kell elveszíteni. Remélem nem kell átélnünk! Barátsággal: Andi

Szeretettel: Andi

 

gubanc képe
gubanc
Offline
Csatlakozott: 2009/02/07

Valami hatalmas sebet sikerült felszakízani.

Apám 46. évesen halt meg, utoljára mikor bent voltam nálla azt mondta nekem.

Állitólag én voltam a kedvence

"piszkám a három gyerekem közül te leszel a legárvább, ott fogsz majd sírni ahol senki nem lát téged"

Hát mit mondjak APA 10 pontos dobás volt.

gubanc

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Bocsáss meg Gubanc.... Fel a fejjel, jól írsz, veled vagyok/vagyunk, nem kell egyedül lenned!Mosoly)))) Mosoly azértis!!!Mosoly)))))))))))))))

Szeretettel: Andi

 

Nurse képe
Nurse
Offline
Csatlakozott: 2009/02/12

Nagy ölelésem Neked. Most nem tudok mást mondani.

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Nurse köszönöm az ölelést, jól esett! Viszontölel:Andi

Szeretettel: Andi

 

prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30

Szép volt.

prayer

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Köszönöm.

Szeretettel: Andi

 

Eroica képe
Eroica
Offline
Csatlakozott: 2008/08/14

Angyallányom! Tudom, Ő soha nem pótolható és azt az édesanyai ízt sosem fogod megtalálni- viszont a gyerekeid tebenned, általad átélik. Szeretlek!

Eroica

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Tündéranyu:)))) Tudom, köszönöm! Én is ám! pussszandilányod

Szeretettel: Andi

 

blue képe
blue
Offline
Csatlakozott: 2008/07/14

Ölellek.

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Köszönöm.

Szeretettel: Andi

 

mickey48 képe
mickey48
Offline
Csatlakozott: 2009/01/30

Te is nagyon-nagyon szép örökséget kaptál...
Felnőttél.

Szívemben a nyár sosem ér véget.

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Mickey, köszönöm!

Szeretettel: Andi

 

péter
Offline
Csatlakozott: 2009/01/25

Sírtam, bár nem szoktam - legfeljebb álmomban!

Tudom , hogy keveset tettem még le a foglalóra de egy lelket ismét megörzök

Nem az enyémet - az más ügy - a tiédet, ha tegezhetlek, és örzöm!

Nem a szavaim hallod -bár ki tudja?

"Puszta Sándor: DONUM

Kaptál egy arcot

apád anyád arca

kaptál egy nevet

hordozd becsülettel

kaptál egy kezet

ne ereszd el ne ereszd el

kaptál egy szívet

igazíts rajta ha tudsz

kaptál egy világot

javíts rajta ha tudsz

kaptál egy életet

viseld el ha tudod

kaptál egy napot

még mindent jóvátehetsz

 

A sorok nem tőlem jöttek

 

 

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Péter, köszönöm szép hozzászólásodat, sokat jelent!

Szeretettel: Andi

 

gabiga képe
gabiga
Offline
Csatlakozott: 2008/07/29

Összeszorult a szívem...és felvettem a telefont: felhívtam a szüleimet.

Míg itt vannak, addig olyan természetes, addig a saját életünkkel a rohanással vagyunk elfoglalva, addig olykor idegesítenek az aggodalmaskodásukkal, a panaszukkal, sokmindennel...és ha baj van, ha elmennek, akkor jövünk rá, mennyi mindent nem jól csináltunk.

Gabi

Desert_Rose képe
Desert_Rose
Offline
Csatlakozott: 2008/11/11

Olvastalak. Nagyon fájt nekem is.... Nem tudok mit mondani... Szomoru(

- Rose -

„Tőlem ne várjon

Legújabb irodalmak

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Irodalom Vállaji Sipos Ida Őszi ibolyák / Herbstveilchen toni 2024/05/12 - 08:12 2024/05/12 - 08:12
Irodalom Torkos László: Áldott kezek / Gesegnete Hände toni 2024/05/11 - 07:51 2024/05/11 - 07:51
Irodalom Siklossy László Hangok / Stimmen toni 2024/05/10 - 09:11 2024/05/10 - 09:11
Irodalom Joachi Ringelnatz: Missglücktes Liebesabenteuer / A félresikerült szerelmi élmény toni 2024/05/09 - 09:02 2024/05/09 - 09:02
Irodalom Sas Ede Az éjszakába / In die Nacht. toni 2024/05/08 - 08:53 2024/05/08 - 08:53
Irodalom Havasi István A szegények háza / Das Armenhaus toni 2024/05/07 - 08:37 2024/05/07 - 08:37
Irodalom Tóth Árpád: Meddő órán / An karge Stunde toni 2024/05/06 - 07:54 2024/05/06 - 07:54
Irodalom Radnóti Miklós: Gyökér / Wurzel toni 2024/05/05 - 09:16 2024/05/05 - 09:16
Irodalom G. Diószeghy Mór Ahol nyilnak az akácok / Wo die Akazienbäume blühen toni 2024/05/04 - 08:18 2024/05/04 - 08:18
Irodalom Jakab Ödön: Édesanyámnak / Zu meiner Mutter toni 2024/05/03 - 07:15 2024/05/03 - 07:15
Irodalom Rigó Tibor Május ha lehetnék / Wenn ich könnte Mai sein toni 2024/05/02 - 07:46 2024/05/02 - 07:46
Irodalom József Attila: Munkások / Die Arbeiter toni 2024/05/01 - 07:51 2024/05/01 - 07:51
Irodalom Palágyi Lajos Reggel a tengeren / Morgens auf das Meer toni 2024/04/30 - 07:29 2024/04/30 - 07:29
Irodalom Rigó Tibor: Cigány keringő / Zigeunerwalzer toni 2024/04/29 - 08:08 2024/04/29 - 08:08
Irodalom Torkos László Csak engem szeret / Sie liebt nur mich toni 2024/04/28 - 08:28 2024/04/28 - 08:28

Legújabb hangzóanyagok

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Audió Tompos Lilla: Karácsony ambrusa 2019/12/23 - 21:34 2019/12/23 - 21:34
Audió Kék mezőben Góth László 2019/12/14 - 05:58 2019/12/14 - 05:58
Audió Szabó Melinda: Októberi látomás ambrusa 2019/10/12 - 19:26 2019/10/12 - 19:26
Audió Kelvin: Angyalka ambrusa 2019/01/15 - 22:18 2019/01/15 - 22:18
Audió Visszatekintő: Karácsony Pécsett 1918-ban ambrusa 2019/01/02 - 12:54 2019/01/02 - 12:54

Legújabb fórumtémák

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Fórumtéma Megszűnt pályázat Markovics Anita 2019/12/31 - 13:41 2019/12/31 - 13:41
Fórumtéma Klapek Gabriella hímezve festő, énekes, zeneszerző prayer 2 2016/11/28 - 12:48 2018/03/31 - 00:43
Fórumtéma 2017. AKÍK Művészeti Pályázat prayer 2016/12/28 - 19:03 2016/12/28 - 19:03
Fórumtéma 2016 évi rendezvények capek 17 2016/01/14 - 11:27 2016/08/07 - 16:47
Fórumtéma CINKEfészek Antológia 6. Szt. Mártonnak ajánlva prayer 14 2016/04/17 - 18:06 2016/07/17 - 12:32
Fórumtéma CINKE klub Gyöngyivel prayer 20 2015/04/17 - 21:42 2016/07/09 - 14:15
Fórumtéma Cinke színdarab Emeraude 1 2016/04/25 - 09:38 2016/04/27 - 08:51
Fórumtéma Szent Márton évforduló pályázat prayer 5 2014/09/28 - 09:49 2016/03/01 - 22:47
Fórumtéma Ötletek, és a megvalósítás. prayer 164 2010/02/05 - 20:51 2016/02/02 - 14:28
Fórumtéma Aktuális pályázatok zsuska 177 2013/02/06 - 11:01 2016/01/26 - 12:16

Legújabb rendezvények

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Rendezvény Tavaszi Varázs Fesztivál capek 2019/03/29 - 11:00 2019/04/12 - 12:06
Rendezvény Húsvéti nyusziles az Origó-Házban capek 2019/04/18 - 12:00 2019/04/12 - 12:02
Rendezvény Vidám farsang capek 2019/02/28 - 16:00 2019/03/14 - 12:11
Rendezvény CINKÉK a nagyvilágban - Lélekmorzsák capek 2019/02/22 - 17:00 2019/03/14 - 11:54
Rendezvény Versek Istenről, Hazáról, Szerelemről... capek 2019/01/24 - 16:00 2019/01/16 - 21:40