Angéla

szeplő képe

Amikor Angéla felébredt, egy gyönyörű, élénkzöld pázsittal borított tisztáson találta magát, amelyet különféle, számára ismeretlen virágok tarkítottak. Körülötte vele egyidős kislányok üldögéltek, vakítóan fehér ruhácskákban. Miközben színes koszorúkat fontak, szebbnél szebb, andalító dalokat énekeltek. Az elkészült pompás virágfüzéreket azután egymás hosszú, aranyszőke hajjal keretezett fejére tették, majd felpattantak, és csilingelő kacagással fogócskázni kezdtek. A kisfiúk nagy egyetértésben futballoztak a rét távolabbi részén. Rengeteg gyerek játszott együtt a tágas térségen, de senki nem kiabált vagy veszekedett, szemmel láthatóan mindenki szeretett mindenkit.
Ebben a pillanatban egy hófehér, földig érő ruhát viselő fiatal nő lépett Angéla mellé, és barátságosan odanyújtotta neki a kezét:
– Gyere, megmutatom neked a mi világunkat!
A kislány ráemelte nagy kék szemét, és kíváncsian megkérdezte:
– Hol vagyok most?
– Hát még nem találtad ki? – mosolyodott el a nő.
Angélának hirtelen eszébe jutott a mennyország. Anyukája sokat mesélt neki róla, de a kislány álmában sem gondolta volna, hogy ennyire csodálatos lehet. Felállt, mélyen beszippantotta a rengeteg virágtól illatos-fűszeres levegőt, és vágyakozva kitárta két karját az ég felé.
– Olyan gyönyörű itt minden! Ugye ez a mennyország?
A fiatal nő csak bólintott, azután a rét távolabbi pontja felé mutatott.
– Arrafelé felnőttek laknak, meglátogathatod őket, amikor csak kedved támad – magyarázta szelíden. – Ha esetleg látni szeretnéd a nagymamádat…
A kislánynak eszébe jutott az ősz hajú, gyakran betegeskedő Klári mama, akit rég nem látott. Amikor kérdezősködött felőle, és tudni akarta, mikor látogatja meg őket, a szülei azt mondták, már odafent van a mennyországban.
– Persze, hogy szeretném látni – jelentette ki határozottan. – De előbb hadd nézzek körül! Annyi érdekes dolog van itt.
– Jól van, ahogy akarod – mondta a fehér ruhás nő, és kézen fogta a gyereket. – Klári mama sokat mesélt rólad. Nagyon szeret téged.
– Te mindenkit ismersz? – kíváncsiskodott Angéla.
– Igen. Hamarosan te is megismerkedsz mindenkivel – érkezett a felelet. – Úgy élünk mi itt, mint egy nagy család.
A család szó hallatán a kislánynak elszorult a szíve. Merre lehet anyu, apu és Balázs?
– A családom hol van? – kérdezte izgatottan.
– Otthon – mondta magától értetődő természetességgel a fiatal nő. – Nem találkozhatsz velük, de megnézheted őket.
Angéla nem egészen értette, de azért megszaporázta a lépteit, hogy mielőbb megpillanthassa a szeretteit. A nő elvezette a tisztás széléig, ahol minden átmenet nélkül véget ért a pázsit, és helyette valami fehér, ködszerűen gomolygó közegbe léptek. A kislány szorosabban kapaszkodott a nő kezébe, és csak akkor múlt el a félelme, amikor letelepedtek egy felhő-félére. Alattuk tisztán kivehető volt egy meghitten ismerős, piros cseréptetős ház, mögötte gondozott, tágas kert, a közepén apró, világoskék medencével. A vén diófa alatt, amelyet még a nagyapa ültetett sok-sok évvel azelőtt, ott állt a kerti ülőgarnitúra a zöld-fehér csíkos napernyővel, amely most nem volt kinyitva, hiszen a nap már alacsonyan járt az égen. Az egyik székben egy fiatalasszony üldögélt. Mereven nézett maga elé, és időnként megtörölte a szemét egy zsebkendővel. Vele szemben egy férfi újságot olvasott, csakhogy furcsa módon soha nem lapozott. A medence széléről egy tíz év körüli fiú lógatta lábát a kristálytiszta vízbe.
– Anyu! Apu! Balázs!– kiáltotta lelkendezve Angéla, és megrángatta a nő karját. – Ott vannak a szüleim és a bátyám! Le akarok menni hozzájuk!
A nő arca elkomorult.
– Előre szóltam, hogy nem találkozhatsz velük. Tehát ne is kérd tőlem, hogy odaengedjelek!
– De miért? – makacskodott a gyerek. – Ők az én családom!
– Csak voltak a családod – helyesbített a nő, Angéla azonban ügyet sem vetett rá.
Szemlátomást túlságosan felzaklatta a gondolat, hogy a szerettei karnyújtásnyira vannak tőle, és ő mégsem mehet oda hozzájuk. A szülei már az ébredése utáni első percben hiányoztak neki, de most valahogy Balázs után is sóvárgott. Egy csapásra elfelejtette, hogy a bátyja folyton bőgő masinának csúfolta, ha eltörött nála a mécses, sőt azért sem neheztelt rá, hogy soha nem engedte be a szobájába, pedig annyi érdekes dolog lehetett odabent. Most csak azt látta, hogy Balázs, az örökmozgó, kissé vadóc testvér ott ül a medence partján mozdulatlanul, és olyan szomorúnak hat, hogy muszáj lenne megvigasztalnia.
Az elképzeléstől izgatottan ficánkolni kezdett.
– Hé, vigyázz, még lepottyansz! – nevetett rá a fiatal nő színlelt vidámsággal.
Nem is rossz ötlet, futott át a kislány agyán, s a következő másodpercben kitépte apró kezét a nő tenyeréből. Szorosan lehunyta a szemét, majd levetette magát a felhőről. Csak zuhant és zuhant a feneketlennek tűnő mélységbe, és attól félt, soha nem fog földet érni…

– Kinyitotta a szemét! – szólalt meg mellette egy senkiéhez nem hasonlítható, bársonyosan simogató hang.
Angéla pislogott párat, mint aki nem akar hinni a szemének.
– Anyu! Te vagy az? – kérdezte bágyadtan.
– Hát persze, kincsem – felelte a fiatalasszony, és gyengéden megsimogatta a gyerek nyirkos homlokát. – Végig itt voltam veled.
– Jó reggelt, hercegnőm! – köszöntötte a kis beteget az ágy végénél ácsorgó férfi. Borostás arcából ítélve jó ideje nem borotválkozott. – Tudod-e, hogy alaposan ránk ijesztettél?
– Én? – ámult el a kislány. – Nem emlékszem semmire…
– Nem is kell, kicsim – suttogta az anyukája megindultan. – Most már minden rendbe fog jönni.
– A doktor bácsi szerint egy hét múlva kutya bajod sem lesz – toldotta meg az apja.
Tehát beteg voltam, nagy beteg, szögezte le magában Angéla.
– Hát Balázs hol van? – tudakolta hirtelen.
– Iskolában – válaszolta az asszony. – De tanítás után benéz hozzád, mint eddig mindennap. És most aludj, kicsim!
Angéla engedelmesen becsukta a szemét, és mielőtt a kimerültségtől ismét elnyomta volna az álom, arra gondolt, bármennyire is gyönyörű hely a mennyország, akármilyen kedves emberek éljenek is ott, ő bizony el nem cserélné az otthonára, a családjára…

prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30

Kedves szeplő!

A jónak győzedelmeskednie kell a rossz felett, s Te ezt pontosan tudtad, amikor bemutatkozó írásod elhoztad közénk.
Köszöntelek az oldalon!
Prózád olvasása jót tett lelkemnek.

prayer

szeplő képe
szeplő
Offline
Csatlakozott: 2008/07/28

Köszönöm a szívélyes fogadtatást, kedves Prayer:) És igen, hiszem, hogy végül mindig a jó győz!


Marien képe
Marien
Offline
Csatlakozott: 2008/09/07

Egészen magával ragadott....Csodálatosat alkottál!
Szeretettel üdvözöllek: Marien

szeplő képe
szeplő
Offline
Csatlakozott: 2008/07/28

Kedves Marien! Örülök, hogy tetszett:) Üdv: Szeplő


András képe
András
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Itt is nagyon tetszik Mosoly

szeplő képe
szeplő
Offline
Csatlakozott: 2008/07/28

Andrásom, itt is örülök hsz-ednek:) Üdv: Szeplő


blue képe
blue
Offline
Csatlakozott: 2008/07/14

Szép írás. Örülök, hogy a történetnek jó vége lett.

szeplő képe
szeplő
Offline
Csatlakozott: 2008/07/28

Kedves Gaby! Sajnos nem mindig jó a vége... Köszönöm, hogy olvastál:)


Zsigai Klára képe
Zsigai Klára
Offline
Csatlakozott: 2008/07/31

Jó volt olvasni írásodat reggel! A jó győzött, és én boldog lettem:))

Szeretettel:Klára

"Adni úgy kell tudni, hogy el is lehessen fogadni.Elfogadni pedig csak azt lehet, amit úgy adnak!" (zsigaiklara)

szeplő képe
szeplő
Offline
Csatlakozott: 2008/07/28

Ez minden dicséretnél többet ér nekem, Klára:) Legyen szép a napod!

Üdv: Szeplő


Legújabb irodalmak

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Irodalom Dénes József Családi élet / Familienleben toni 2024/04/25 - 08:16 2024/04/25 - 08:16
Irodalom Czóbel Munka: Sietős út / Eilige Weg toni 2024/04/24 - 08:48 2024/04/24 - 08:48
Irodalom Rákos István Az én múzsám / Meine Muse toni 2024/04/23 - 07:51 2024/04/23 - 07:51
Irodalom Tarcsafalvi Albert: A magyar földmiveshez / An den ungarischen Bauern toni 2024/04/22 - 08:06 2024/04/22 - 08:06
Irodalom Rigó Tibor Mert végül is / Weil schließlich toni 2024/04/21 - 07:59 2024/04/21 - 07:59
Irodalom Szávay Gyula Kisértő álmok / Phantoms Träume toni 2024/04/20 - 08:38 2024/04/20 - 08:38
Irodalom Dobó László Szüleim levele / Ein Brief meiner Eltern toni 2024/04/19 - 08:02 2024/04/19 - 08:02
Irodalom Teleki Sándor Telegráf-drótok / Telegraphendrähte toni 2024/04/18 - 08:40 2024/04/18 - 08:40
Irodalom Torkos László Örökre együtt / Für immer zusammen toni 2024/04/17 - 08:15 2024/04/17 - 08:15
Irodalom Torkos László Az érdem / Der Verdienst toni 2024/04/16 - 08:45 2024/04/16 - 08:45
Irodalom Madách Aladár Megkézdezném a liliomot / Ich würde die Lilie fragen toni 2024/04/15 - 08:51 2024/04/15 - 08:51
Irodalom Hajós Izsó: Révben / Im Hafen toni 2024/04/14 - 08:12 2024/04/14 - 08:12
Irodalom Havas István Két templom / Zwei Kirchen toni 2024/04/13 - 08:02 2024/04/13 - 08:02
Irodalom Fejes István: Titanic / Titanic toni 2024/04/12 - 08:13 2024/04/12 - 08:13
Irodalom Mikes Lajos Éjjel / In der Nacht. toni 2024/04/11 - 08:22 2024/04/11 - 08:22

Legújabb hangzóanyagok

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Audió Tompos Lilla: Karácsony ambrusa 2019/12/23 - 21:34 2019/12/23 - 21:34
Audió Kék mezőben Góth László 2019/12/14 - 05:58 2019/12/14 - 05:58
Audió Szabó Melinda: Októberi látomás ambrusa 2019/10/12 - 19:26 2019/10/12 - 19:26
Audió Kelvin: Angyalka ambrusa 2019/01/15 - 22:18 2019/01/15 - 22:18
Audió Visszatekintő: Karácsony Pécsett 1918-ban ambrusa 2019/01/02 - 12:54 2019/01/02 - 12:54

Legújabb fórumtémák

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Fórumtéma Megszűnt pályázat Markovics Anita 2019/12/31 - 13:41 2019/12/31 - 13:41
Fórumtéma Klapek Gabriella hímezve festő, énekes, zeneszerző prayer 2 2016/11/28 - 12:48 2018/03/31 - 00:43
Fórumtéma 2017. AKÍK Művészeti Pályázat prayer 2016/12/28 - 19:03 2016/12/28 - 19:03
Fórumtéma 2016 évi rendezvények capek 17 2016/01/14 - 11:27 2016/08/07 - 16:47
Fórumtéma CINKEfészek Antológia 6. Szt. Mártonnak ajánlva prayer 14 2016/04/17 - 18:06 2016/07/17 - 12:32
Fórumtéma CINKE klub Gyöngyivel prayer 20 2015/04/17 - 21:42 2016/07/09 - 14:15
Fórumtéma Cinke színdarab Emeraude 1 2016/04/25 - 09:38 2016/04/27 - 08:51
Fórumtéma Szent Márton évforduló pályázat prayer 5 2014/09/28 - 09:49 2016/03/01 - 22:47
Fórumtéma Ötletek, és a megvalósítás. prayer 164 2010/02/05 - 20:51 2016/02/02 - 14:28
Fórumtéma Aktuális pályázatok zsuska 177 2013/02/06 - 11:01 2016/01/26 - 12:16

Legújabb rendezvények

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Rendezvény Tavaszi Varázs Fesztivál capek 2019/03/29 - 11:00 2019/04/12 - 12:06
Rendezvény Húsvéti nyusziles az Origó-Házban capek 2019/04/18 - 12:00 2019/04/12 - 12:02
Rendezvény Vidám farsang capek 2019/02/28 - 16:00 2019/03/14 - 12:11
Rendezvény CINKÉK a nagyvilágban - Lélekmorzsák capek 2019/02/22 - 17:00 2019/03/14 - 11:54
Rendezvény Versek Istenről, Hazáról, Szerelemről... capek 2019/01/24 - 16:00 2019/01/16 - 21:40