Rita és Ákos története

anyatka képe

Rita lassan ébredezni kezdett. Ilyenkor legelőször mindig az ablakot kereste tekintetével.
- Jó reggelt! Szép idő lesz ma is, látom az ablakot kémleli - lépett a kórterembe Zsuzsa nővér.
- Jó reggelt! Olyan jó volna kimenni, sétálni egy kicsit.
- Megkérdezzük majd viziten a főorvost, és ha rábólint, akkor délután kiviszem a teraszra. Rendben?
- Hú, de jó volna!
- Na, de most előbb egy pici szúrás a vérvételhez. Nagyon szépen alakulnak az eredmények.
- Igen, úgy tűnik. Talán haza is mehetek nemsokára - tartja oda a karját a lány. Érdekes, már nem is érzi.
- Már kész is van! A hazamenetel szerintem azért még odébb lesz,  csak türelem, minden jól alakul, de tudja, hogy még vissza van egy kezelés.
- Tudom - Rita önkéntelenül is elhúzta a száját a kezelés szó hallatára. Gyűlöli! Már nagyon elege van az egészből, a gyengeségből, a fájdalmakból, a hányásokból, mindenből! Most egy kis szünet van, és nem akar erre gondolni, most jól érzi magát, csak fáradt, de lassan visszatér az ereje.
- Ó, de rossz kedve lett hirtelen. Mindjárt visszajövök, és kap friss ágyneműt, meg kimegyünk zuhanyozni, az majd felvidítja.
Zsuzsa nővér mindig nagyon kedves, segítőkész, Rita szereti, ha ő van szolgálatban. Jókat szoktak beszélgetni, még akkor is meg tudja nevettetni, amikor sírni volna kedve.
Sírni pedig sokszor volt kedve az elmúlt egy évben. Először csak arra panaszkodott, hogy nagyon fáradt, kimerült. De hát sokat dolgozott, meg a tánc is sok energiát vitt magával. Már addig fajult a dolog, hogy nem volt kedve elmenni a próbákra, pedig a tánc az élete volt mindig is. Már általános iskolásként a suli néptánccsoportjában ropta, és abba sem hagyta egészen a betegségéig. Szedett mindenféle vitamint, evett sok gyümölcsöt, zöldséget, azt gondolta valami vitamin hiányozhat a szervezetéből, kimerülnek a tartalékok tél végére. Amikor már édesanyja is mondta, hogy sápadt, rosszul néz ki, és sokat fogyott, akkor ment el orvoshoz. Az első vérvételkor rosszul lett, nem bírta a vér látványát, most már meg sem kottyan neki.
Vizsgálat, vizsgálatot követett, táppénzre kellett mennie, ideges volt és nagyon félt. Párjával is szakított, illetve pont a férfi hagyta el, azért mert hiányzott belőle az élet. Legalábbis ezt vágta a fejéhez. Teljesen kimerült, amikor március 12-én megtudott mindent. Anyukája kísérte el az orvoshoz, jó, hogy ott volt.
Azóta különböző kezeléseket csinált végig, kemoterápiát, sugárterápiát, műtötték is. Többet van kórházban, mint otthon. De most biztatóak az eredmények, most van egy pici reménysugár.
- Tényleg sokkal jobb így megfürödve, tiszta ágyneműben.
- Mondtam én. Hozom a reggelit, aztán mindjárt vizit.
A kakaó finom volt, de mást nem kért hozzá. Hányinger most nem kínozta, de valahogy nem esett jól az evés.
Szeme az üres ágyra tévedt. Nemrég, még Ágival osztotta meg a kórtermet. Áginak ugyanaz a betegsége, mint neki, csak később diagnosztizálták, két évvel fiatalabb Ritánál. Hihetetlen, de most sem tud múlt időben gondolni rá, pedig Ági már nem él. Nagyon kiborult, azon a délutánon, amikor észrevette, hogy barátnője nem lélegzik. Sokan meghaltak már körülötte, de ez más volt, nagyon más! Kérdezték rakják-e át másik szobába, de nem akarta.
- Jó napot Rita! - zavarta meg gondolataiban a reggeli vizit. - Hogy van ma?
- Köszönöm, jól érzem magam.
- Ez látszik a vérképből is! - mosolygott a főorvos, aki egyébként leginkább egy jóságos nagyapóra hasonlít. Még beszélt pár szót a többi orvossal, aztán indulni készültek.
- Főorvos úr! Szeretnék kérni valamit.
- Rita, csak tessék! Miben segíthetek?
- Kimehetnék kicsit az udvarra? Zsuzsa nővér segítene.
- Hátha ez a kívánsága, legyen. Délután, de jól felöltözve, nehogy megfázzon, csalóka még az áprilisi napfény.
- Köszönöm szépen! - csillant fel a szeme Ritának.
- Akkor a holnapi viszontlátásra! - búcsúzott az orvos csapat.
- Még valami! Az ebédet kötelező megenni! A levest is! - fordult vissza az ajtóból a fehérköpenyes jóságos nagyapó.
Rita megtett mindent, még a levest is kikanalazta, meg is lett a jutalom. Igaz kerekesszéken tolta ki Zsuzsa nővér, de a lány nem bánta, még nem érezte elég biztosnak magát a sétához. Mindent gyönyörűnek látott, élvezte a csillogást, a színeket, a zajokat. Olyan élettel teli volt minden, hogy majd kicsattant. Nem is értette, hogy nem emelkedik fel a magasba, hiszen könnyűnek érezte magát.
Valaki még volt a teraszon. Egy fiú. Köszöntek egymásnak, de csak ennyi, Rita nem ért rá másra figyelni.
Csodálatos órát élhetett meg a szabadban, s mert az eredmények mindig jók voltak, engedélyezték, hogy mindennap kimehessen. Napról, napra több ereje lett, már kíséret sem kellett.
- Mit olvasol?
Rita felnézett könyvéből. A fiú volt az, akivel azóta is köszönőviszonyban vannak.
- Szabó Magda könyve.
- Ahha. És Jó?
- Persze. Ha akarod, majd kölcsönadom.
- Az jó lesz. Ákos vagyok - mutatkozott be a fiú - Csak azért, hogy ne ismeretlennek add kölcsön a könyved.
- Rita. Csak, hogy ne ismeretlentől kérd kölcsön.
 Mindketten jót nevettek.
- Te, figyelj! Cukor ment a szemedbe? Olyan édesen nézel!
- Nem vagy kicsit rámenős? - nézett rá Rita.
- Bocsánat - vörösödött Ákos - Tudod, van egy öcsém, most 10 éves. Az utolsó látogatáson mondta nekem, hogy ez egy jó csajozós szöveg. Gondoltam, ha neki bejött, akkor.....
- Aranyos tesód van.
- Késői gyerek, 12 év a különbség köztünk.
Aztán csak beszélgettek, beszélgettek, órákon, napokon, heteken át. Ha egyikük nem tudott kimenni a másik megkereste, együtt izgultak minden eredményért, együtt örültek minden jó hírnek. Egyszer hétvégén, a folyosón kerekesszék versenyt rendeztek, döntetlen lett, és szerencsére Zsuzsa nővér volt az ügyeletes. Május volt, amikor az első csók elcsattant.
- Miért vártunk eddig? - kérdezte Ákos.
- Nem értem.
- Nekünk az idő az egyetlen ellenségünk. Soha nem tudjuk, mit hoz a holnap. Szeretlek, annyira, mint eddig senkit a világon, és azt szeretném, hogy amíg együtt lehetünk, addig boldogok legyünk!
- Megijesztesz.
- Rita! Hiszen mindketten tudjuk, amit tudnunk kell a betegségünkről.
- Ákos, nem szabad így beletörődni! Küzdeni kell! Nekem van miért! Érted akarok élni, akarj te is!
- Akarok kedves, akarok! Gyere, ne sírj! - ölelte át a lányt, s így maradtak nagyon sokáig, csendben, szerelemben.
Kezdődött az újabb terápia Ritának. Ákos amikor csak lehetett látogatta, bíztatta, erőt adott neki. Gyötrelmes volt az a hét, de a lány hősiesen kitartott, nem akarta elhagyni magát. Amikor már újra kimehetett, Ákost nem találta a teraszon. A félelem markolni kezdte a szíve tájékán. Nagyon félt a választól, de azért megkérdezte az éppen szolgálatban lévő Magda nővért:
- Ákos ma nem jöhet ki?
- Tudja Rita, Ákos belázasodott, a sterilszobában van. Ha szeretné, odatolom, de csak ablakon keresztül nézheti meg.
Rita pontosan tudta mit jelen ez, ő is volt már ott. Nagyon hálás volt Magdának, amiért segített, hogy lássa szerelmét. A fehér ágyba belesüppedt Ákos, mintha eggyé vált volna vele. Rita megkocogtatta óvatosan az üveget, a fiú sápadt arca felragyogott, szeme csillogott. Így nézték egymást némán.
Másnap reggel Rita nagyon rosszul lett, alig kapott levegőt, azt hitte, menten megfullad, láza magasra szökött, laboreredménye is romlott. A főorvos az elkülönítőbe helyeztette át. Rita másnap nem emlékezett az elmúlt napra, éjszakára, amikor magához tért, Ákost látta a szomszéd ágyon.
- Szia! Követlek. Látod? Tőlem már nem szabadulhatsz, szerelemre vagy ítélve. Az én szerelmemre.
- Nem is akarok. Veled akarok lenni örökre. Szerencsére közel van hozzám az ágyad.
Magda nővér sírva rohant a nővérszobába.
- Zsuzsa, gyere gyorsan!
- Mi a baj? - sietett Zsuzsa Magda után, aki kézen fogva húzta nővértársát.
- Nézd őket!
Ritát látták és Ákost. Egymás kezét fogva, boldogságot sugárzó, mosolygó arccal tértek örök nyugalomra.

MmeDegard
Offline
Csatlakozott: 2008/09/19

egy -
kettő -
egy...

 

Az élet és az őbenne rejlő csodák...

Köszönöm ezt a csodálatos történetet!

"Ahhoz, hogy a lehetséges valóra váljon, meg kell kísérelnünk a lehetetlent!" (ismeretlen)

Minden jót Neked és Általad!

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Mme, én is köszönöm, hogy elolvastad és érzed benne a csodát!Mosoly))) Andi

Szeretettel: Andi

 

szucs istvan képe
szucs istvan
Offline
Csatlakozott: 2008/08/24

megsirattam Andi

Üdv István

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

István, néha kellenek azok a könnyek, de ígérem a legközelebbi egy mese lesz, tündéres:) Köszönöm! Andi

Szeretettel: Andi

 

Fortuna képe
Fortuna
Offline
Csatlakozott: 2009/06/11

Ez nagyon gyönyörű történet Andi!

Szívem mélyéig hatolt.

Fortuna

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Fortuna, köszönöm szépen!Mosoly Andi

Szeretettel: Andi

 

bálintgergely
Offline
Csatlakozott: 2010/01/12

Megragadó, szép írás. Nagyon tetszett. Nem is lettem tőle szomorú, hanem inkább erőt és tartást merítettem a sorok közül. A csajozós szöveget ugyen nem védi jogdíj?

gergely

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Gergely, örülök, hogy nem a szomorúságát érezted jobban, és köszönöm szépen szavaid! Nos, a csajozós szöveget sem védettem le, bár nem tudom mennyire állja meg a helyét. Mosoly) Andi

Szeretettel: Andi

 

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21

Egy meg egy az egy:) Szomorúan szép írás, melynek igazán azt a lényegét érzem, amivel kezdtem:két test, egy lélek, mindörökre! Nem áll távol tőlem az effajta látásmód, sőt... Ennél szebb halált elsem tudnék képzelni drága Andikám! Megindító írásod mélyen megérintette a lelkem:)

Szeretettel ölellek: Judit

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Judit drága, köszönöm!!!Mosoly Öleléseim: Andi

Szeretettel: Andi

 

prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30

Ejnyeee!... Nem illik így megríkatni, Te lány! Mosoly))

prayer

anyatka képe
anyatka
Offline
Csatlakozott: 2008/12/16

Zoli, köszönöm!Mosoly)

Szeretettel: Andi

 

Legújabb irodalmak

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Irodalom Vállaji Sipos Ida Őszi ibolyák / Herbstveilchen toni 2024/05/12 - 08:12 2024/05/12 - 08:12
Irodalom Torkos László: Áldott kezek / Gesegnete Hände toni 2024/05/11 - 07:51 2024/05/11 - 07:51
Irodalom Siklossy László Hangok / Stimmen toni 2024/05/10 - 09:11 2024/05/10 - 09:11
Irodalom Joachi Ringelnatz: Missglücktes Liebesabenteuer / A félresikerült szerelmi élmény toni 2024/05/09 - 09:02 2024/05/09 - 09:02
Irodalom Sas Ede Az éjszakába / In die Nacht. toni 2024/05/08 - 08:53 2024/05/08 - 08:53
Irodalom Havasi István A szegények háza / Das Armenhaus toni 2024/05/07 - 08:37 2024/05/07 - 08:37
Irodalom Tóth Árpád: Meddő órán / An karge Stunde toni 2024/05/06 - 07:54 2024/05/06 - 07:54
Irodalom Radnóti Miklós: Gyökér / Wurzel toni 2024/05/05 - 09:16 2024/05/05 - 09:16
Irodalom G. Diószeghy Mór Ahol nyilnak az akácok / Wo die Akazienbäume blühen toni 2024/05/04 - 08:18 2024/05/04 - 08:18
Irodalom Jakab Ödön: Édesanyámnak / Zu meiner Mutter toni 2024/05/03 - 07:15 2024/05/03 - 07:15
Irodalom Rigó Tibor Május ha lehetnék / Wenn ich könnte Mai sein toni 2024/05/02 - 07:46 2024/05/02 - 07:46
Irodalom József Attila: Munkások / Die Arbeiter toni 2024/05/01 - 07:51 2024/05/01 - 07:51
Irodalom Palágyi Lajos Reggel a tengeren / Morgens auf das Meer toni 2024/04/30 - 07:29 2024/04/30 - 07:29
Irodalom Rigó Tibor: Cigány keringő / Zigeunerwalzer toni 2024/04/29 - 08:08 2024/04/29 - 08:08
Irodalom Torkos László Csak engem szeret / Sie liebt nur mich toni 2024/04/28 - 08:28 2024/04/28 - 08:28

Legújabb hangzóanyagok

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Audió Tompos Lilla: Karácsony ambrusa 2019/12/23 - 21:34 2019/12/23 - 21:34
Audió Kék mezőben Góth László 2019/12/14 - 05:58 2019/12/14 - 05:58
Audió Szabó Melinda: Októberi látomás ambrusa 2019/10/12 - 19:26 2019/10/12 - 19:26
Audió Kelvin: Angyalka ambrusa 2019/01/15 - 22:18 2019/01/15 - 22:18
Audió Visszatekintő: Karácsony Pécsett 1918-ban ambrusa 2019/01/02 - 12:54 2019/01/02 - 12:54

Legújabb fórumtémák

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Fórumtéma Megszűnt pályázat Markovics Anita 2019/12/31 - 13:41 2019/12/31 - 13:41
Fórumtéma Klapek Gabriella hímezve festő, énekes, zeneszerző prayer 2 2016/11/28 - 12:48 2018/03/31 - 00:43
Fórumtéma 2017. AKÍK Művészeti Pályázat prayer 2016/12/28 - 19:03 2016/12/28 - 19:03
Fórumtéma 2016 évi rendezvények capek 17 2016/01/14 - 11:27 2016/08/07 - 16:47
Fórumtéma CINKEfészek Antológia 6. Szt. Mártonnak ajánlva prayer 14 2016/04/17 - 18:06 2016/07/17 - 12:32
Fórumtéma CINKE klub Gyöngyivel prayer 20 2015/04/17 - 21:42 2016/07/09 - 14:15
Fórumtéma Cinke színdarab Emeraude 1 2016/04/25 - 09:38 2016/04/27 - 08:51
Fórumtéma Szent Márton évforduló pályázat prayer 5 2014/09/28 - 09:49 2016/03/01 - 22:47
Fórumtéma Ötletek, és a megvalósítás. prayer 164 2010/02/05 - 20:51 2016/02/02 - 14:28
Fórumtéma Aktuális pályázatok zsuska 177 2013/02/06 - 11:01 2016/01/26 - 12:16

Legújabb rendezvények

Típus Cím Szerző Válaszok Létrehozva Utolsó hozzászólássorrend változtatása
Rendezvény Tavaszi Varázs Fesztivál capek 2019/03/29 - 11:00 2019/04/12 - 12:06
Rendezvény Húsvéti nyusziles az Origó-Házban capek 2019/04/18 - 12:00 2019/04/12 - 12:02
Rendezvény Vidám farsang capek 2019/02/28 - 16:00 2019/03/14 - 12:11
Rendezvény CINKÉK a nagyvilágban - Lélekmorzsák capek 2019/02/22 - 17:00 2019/03/14 - 11:54
Rendezvény Versek Istenről, Hazáról, Szerelemről... capek 2019/01/24 - 16:00 2019/01/16 - 21:40